Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: بهره برداری از سایت تخصصی صنایع دستی استان، نقش مهمی در تجمیع فعالیت های هنری و صنعتی ایفا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز,  جواد رحمتی امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه در دست اجرای سایت صنایع دستی قزلجه میدان، بر تسریع در روند آماده سازی زیرساخت های این سایت تاکید کرد و اظهار داشت: همکاری منظم دستگاه های مسئول در این زمینه ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی فعالیت گسترده و متمرکز هنرمندان و همچنین افزایش تولید محصولات هنری و صنعتی را از دیگر مزایای بهره برداری از سایت تخصصی صنایع دستی قزلجه میدان برشمرد و عنوان کرد: دستگاه های مسئول همچون میراث فرهنگی فرهنگی و شرکت شهرک های صنعتی استان، اقدامات لازم برای رفع مشکلات زیرساختی این سایت و تسریع در روند اجرا را در اولویت کاری خود قرار دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تلاش همه جانبه دستگاه های دولتی و سازمان های مردم نهاد برای افزایش سرانه فرهنگی در استان ابراز کرد: مشارکت دادن هرچه بیشتر مردم در اجرای پروژه های مختلف و بویژه پروژه های فرهنگی، امری ضروری است.

 رحمتی، بهره برداری از سایت صنایع دستی قزلجه میدان را یکی از مهم ترین اولویت های کاری خود برشمرد و گفت: به رغم محدودیت در منابع دولتی، مدیریت ارشد استان تمامی تلاش خود را برای اختصاص اعتباری مناسب از محل کمک های فنی و اعتباری به این پروژه را انجام می دهد.

موضوعاتی همچون کاهش هزینه تمام شده در بخش های مختلف برای واگذاری اجرای پروژه به بخش خصوصی نیز در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به این‌که برنامه ریزی‌های لازم جهت جلب مشارکت مدنی سرمایه‌گذاران در این پروژه انجام خواهد شد، اظهار کرد: در راستای توسعه پروژه سایت صنایع دستی استان زمینه لازم جهت مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم خواهد شد.

 کلنگ ساخت نخستین ناحیه صنعتی اشتغال صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در حالی اوایل دی ماه ۱۳۹۷ در محدوده روستای «قزلجه میدان» در ۱۰ کیلومتری شرق تبریز زمین زده شد که برای ساخت آن ۵۵۰ میلیارد ریال هزینه پیش بینی شده است.

 ناحیه صنعتی اشتغال صنایع دستی استان در آزاد راه پیامبر اعظم جنب پلیس راه تبریز - بستان آباد در قالب ۱۵۲ قطعه کارگاهی احداث می شود که پیش بینی می شود با ساخت و با بهره برداری کامل از این ناحیه صنعتی، زمینه اشتغال ۶۰۰ نفر فراهم شود.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: صنایع دستی آذربایجان شرقی آثار هنری تولید گردشگری آزاد راه پیامبر جواد رحمتی خبرگزاری فارس فارس تبریز فارس آذربایجان شرقی بخش خصوصی اشتغال سرمایه گذاری سایت صنایع دستی آذربایجان شرقی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۸۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته

ایسنا/مرکزی رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در ۱۱ ماهه سال گذشته، ۹ واحد تولیدی و صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگشته‌اند و از بیکاری ۷۸۰۰ نفر جلوگیری و برای ۶۵۰۰ نفر اشتغال جدید ایجاد شده و فرایند تولید و اشتغال در استان حفظ شده است.

حجت الاسلام جزائی در گفت و گو با ایسنا، درخصوص اقدامات دبیرخانه اقتصاد مقاومتی دادگستری استان در سال گذشته، اظهار کرد: استان مرکزی با برخورداری از سه هزار و ۱۰۰ واحد تولیدی، صنعتی و صنایع بزرگ و مادرتخصصی مرتبط با صنایع نفت و گاز، صنایع خودروسازی و قطعات خودرو، تولید آلومینیوم، نیروگاه حرارتی، پالایشگاه، پتروشیمی، صنایع شیمیایی صنایع تبدیلی و... از قطب‌های صنعتی کشور است.

وی افزود: بر این اساس، ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان تلاش می کند در حد توان و اقتضائات قانونی و با هماهنگی و همراهی دستگاه‌های اجرایی مرتبط، مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را بویژه در حوزه حقوقی و قضائی مرتفع کند.

جزائی گفت: در این راستا، در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ دستور ترخیص و تعیین تکلیف بیش از ۹۰ درصد کالاهای مورد نیاز بخش تولید که در گمرکات استان به دلایل مختلف رسوب شده بود، صادر و موضوع با پیگیری و مصوبات ستاد استانی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان و مساعدت مسئولین استانی تعیین تکلیف شد.

به گفته وی، در سال گذشته مشکلات بیش از ۱۵۰ واحد تولیدی صنعتی استان در حوزه های مختلف و به ویژه مباحث حقوقی و قضایی، پیگیری و با وجود مشکلات اقتصادی، از تعطیلی و ایجاد مشکل برای ۷۲ واحد تولیدی و صنعتی در استان مرکزی ممانعت به عمل آمده است.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یازدهمین جشنواره شکوفه‌های بهاری در رامسر برگزار می‌شود
  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم