Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@10:16:54 GMT

دوچرخه‌ای که می‌توان آن را در کوله پشتی گذاشت + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۸۶۹۹

دوچرخه‌ای که می‌توان آن را در کوله پشتی گذاشت + فیلم

‍‍‍‍‍‍

محققان "دانشگاه توکیو" (University of Tokyo) ژاپن اخیرا موفق به توسعه یک دوچرخه الکتریکی بادی تاشو شده‌اند که وزن آن حدود ۱۲ پوند (۵.۴ کیلوگرم) است و به راحتی می‌توان آن را داخل کوله پشتی قرار داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، محققان ژاپنی یک دوچرخه الکتریکی تاشوی جدیدی را ایجاد کرده‌اند که پس از تا کردن به اندازه‌ای کوچک می‌شود که می‌توان آن را در کوله‌پشتی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دوچرخه الکترونیکی که "پویمو" (Poimo) نام دارد و مخفف جمله "دوچرخه قابل حمل بادی" است، توسط تیمی از محققان دانشگاه توکیو ساخته شده است. آنها طی این مطالعه تصمیم گرفتند یک دوچرخه سبک الکترونیکی قابل جمع شدن را که افراد بتوانند از آن در مکان‌های عمومی استفاده کنند، طراحی کنند.

بنا به گزارش‌ها، "پویمو" از یک قاب پارچه‌ای مستطیلی شکل قابل باد کردن که آن قاب نیز از پارچه پلی اورتان ترموپلاستیک ساخته شده (TPU)، توسعه یافته است. این دوچرخه مجهز به یک پمپ الکتریکی کوچک است که می‌تواند در حدود یک دقیقه دوچرخه را کاملاً باد کند و به فشار بین ۶ تا هفت پوند در اینچ مربع برسد. دو جفت چرخ لاستیکی کوچک همراه با یک موتور الکتریکی کوچک به قسمت زیرین قاب بادی و یک کنترلر بی‌سیم نیز به فرمان دوچرخه متصل است.

وزن کل دوچرخه حدود ۱۲ پوند است، اما محققان می‌گویند که در تلاشند تا تغییراتی را در این دوچرخه اعمال کنند تا وزن آن سبک‌تر شود.

این تیم، جدیدترین نمونه اولیه "پویمو" را در یک نمایش مجازی در کنفرانس"HRII ۲۰۲۰ " که یک گردهمایی سالانه با محوریت تحقیقات جدید برای تعامل انسان و ربات است، رونمایی کردند.

آنها امیدوارند بتوانند در آینده تغییراتی را در آن اعمال کنند تا دوچرخه را سبک‌تر، محکم‌تر و ارگونومیک‌تر کنند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دوچرخه الکتریکی كوله پشتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۸۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنز جام جهانی پاراتیراندازی به ساره جوانمردی رسید

ساره جوانمردی ورزشکار استان فارسی تیم ملی در جام جهانی پاراتیراندازی و در بخش تپانچه بادی بانوان با کسب ۲۴۱ امتیاز در رده سوم ایستاد و صاحب گردن‌آویز برنز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان فارس، در مسابقات جام جهانی پا را تیراندازی، نسرین شاهی، ساره جوانمردی و فائزه احمدی بانوان ملی‌پوش تیراندازی کشورمان در ماده تپانچه بادی بانوان P۲، کلاس SH۱، در مرحله مقدماتی با قرار گرفتن در جمع ۸ نفر نهایی راهی مرحله فینال شدند.

در مرحله فینالی که با حضور ستارگان تیراندازی برگزار شد، نسرین شاهی با ۲۳۹.۷ امتیاز در جایگاه نخست ایستاد و مدال طلا و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد؛ ساره جوانمردی در امتیاز شوت آف با کسب ۲۱۴.۸ امتیاز در رده سوم ایستاد و موفق به کسب مدال برنز شد و فائزه احمدی دیگر نماینده کشورمان با ۱۴۸ امتیاز در رده ششم قرار گرفت.

پیش از این نیز رقیه شجاعی در ماده تفنگ بادی ایستاده در جایگاه هشتم قرار گرفت و تیم تپانچه بادی میکس کشورمان متشکل از محمدرضا میرشفیعی و نسرین شاهی به مدال نقره رسیدند. همچنین محمدرضا میرشفیعی در ماده تپانچه بادی آقایان موفق به کسب مدال نقره شد.

این مسابقات با حضور ۱۲۵ ورزشکارِ زن و مرد از ۲۷ کشور جهان به میزبانی کره جنوبی برگزار در حال برگزاری است.

کد خبر 748836

دیگر خبرها

  • از جی کلاس برقی تا تغییر نام مدل های بنز
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • ساخت نخستین سلول مغزی مصنوعی با آب و نمک 
  • «خودروی برقی» راه‌حلی بدون جایگزین
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • جام جهانی پاراتیراندازی|رقیه شجاعی از صعود به فینال بازماند
  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D
  • برنز جام جهانی پاراتیراندازی به ساره جوانمردی رسید
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟