Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@22:45:37 GMT

لزوم تعیین ضوابط ساخت و ساز در محدوده گسل‌ها

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۸۸۶۱

لزوم تعیین ضوابط ساخت و ساز در محدوده گسل‌ها

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به اینکه اولویت اصلی ما، مصون‌‌سازی ساختمان‌ها در برابر زلزله است، بر لزوم تعیین ضوابط ساخت و ساز در محدوده گسل‌ها تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد تقی زاده در جلسه کارگروه امور زیربنایی با اشاره به بررسی ۲۵ پرونده در این جلسه اظهار داشت: چند مورد از این پرونده‌ها در مورد تولید قارچ بوده، منتها از آنجا که سیاست استان تهران تولید قارچ به صورت پهنه‌ای در شهرستان ملارد به عنوان قطب تولید قارچ است به منظور جلوگیری از لطمه به بخش کشاورزی، تولید پراکنده آن در شهرهای مختلف مدنظر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی ادامه داد: تعدادی از تولیدکنندگان در شهرستان‌های ری و اسلامشهر متقاضی تولید قارچ بودند و مقرر شد که سازمان جهاد کشاورزی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران تبعات و اثرات این موضوع را بر اساس برنامه آمایش استان مورد بررسی و نتایج آن را احصا کنند تا مبنای تصمیم گیری قرار گیرد.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در ادامه با اشاره به بررسی موضوع گسل‌ها در استان تهران عنوان کرد: طرحی در شورای عالی شهرسازی مصوب شده که گسل‌های مهم تهران تدقیق شده تا گسل‌ها و حریم آنها مشخص شود.
 
تقی زاده گفت: در این جلسه مشاور طرح سه دسته بندی مشخص کرده بود بر مبنای ساختمان‌های حساس، با اهمیت و مناطق مسکونی که مناطق حساس و بااهمیت از جمله بیمارستان‌ها، مراکز آموزشی، نظامی، آتش‌نشانی و غیره نباید در بستر و حریم گسل ساخته شود و ساختمان‌های مسکونی ممنوعیتی برای ساختن ندارند اما باید آیین نامه ملی ساختمان را رعایت کنند.
 
وی با اشاره به ایراداتی به طرح مشاور بیان کرد: تقسیم‌بندی‌ها بین دو رده با اهمیت و حساس شامل تأسیسات زیربنایی، خطوط انتقال نیرو، مخازن نفت و غیره باید در طرح مورد توجه قرار گیرند، که اگر این مراکز بر روی گسل ساخته شده چه تمهیداتی اتخاذ شود تا در مقابل زلزله مصون باشند و اگر باید جابجا شوند و موارد جدید قرار است ساخته شود، دستگاه‌ها مکلف شوند.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران خاطرنشان کرد: ۲۵۴ نقطه تلاقی شبکه خطوط انتقال گاز در مسیر گسل‌ها هستند که باید برای آنها دستورالعمل‌های خاصی در نظر گرفته شود تا در مقابل زلزله مصون بمانند، ضمن اینکه برای ساختمان‌ها و تأسیسات زیربنایی ضابطه فنی بر اساس طرح‌های بالادستی و آمایش لحاظ شود و ظرف یک ماه مشاور این موارد را ارائه دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: زلزله استاندار تهران بخش کشاورزی تهران ساختمان ها تولید قارچ گسل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۸۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۱۶ هزار تخت بیمارستاتی در دولت سیزدهم

ایسنا/کرمان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: در این دولت با همه کمبودهایی که وجود دارد ۱۶ هزار تخت بیمارستاتی در کشور راه‌اندازی و ۳۰۰۰ پروژه بهداشتی راه افتاده است.

دکتر بهروز رحیمی،معاون وزیر بهداشت، ۱۱ اردیبهشت ماه در نشست با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: در این دولت با همه کمبودهایی که وجود دارد ۱۶ هزار تخت بیمارستاتی در کشور راه‌اندازی و ۳۰۰۰ پروژه بهداشتی راه افتاده است.

وی افزود: باید امیدآفرینی کنیم و خدمات انجام شده اطلاع رسانی شود.

رحیمی یکی از ظرفیت‌های خوب استان کرمان را وجود خیران حوزه سلامت عنوان کرد که باید قدردان تلاش‌های آنان بود.

معاون وزیر بهداشت به ثروتمند بودن استان کرمان در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: باید با مسئولیت اجتماعی که داریم از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی در پایان با اشاره به مطالب مطرح شده در این نشست گفت: حتما برای کمبود نیروی انسانی دانشگاه طراحی جدید انجام خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در سفر یک روز خود به کرمان، از ساختمان در حال ساخت مرکز پت اسکن (تشخیص زودهنگام و کمک به درمان بیماران سرطانی) بازدید کرد.

این مرکز با زیربنای ۵۰۰۰ متر مربع در حال ساخت است.

 رحیمی همچنین از خوابگاه ۶۰۰ نفری دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بازدید کرد.

این خوابگاه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با زیربنای ۷۵۰۰ متر مربع و با اعتبار ۱۴۰میلیارد تومان در حال ساخت است.

به گزارش ایسنا، ساختمان جدید دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با حضور دکتر رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت افتتاح شد.

این ساختمان با اعتبار  ۱۴۰۰میلیارد ریال و زیربنایی بیش از ۴۸۰۰ مترمربع احداث شده است.

بنابراین گزارش، رحیمی همچنین با حضور در گلزار شهدای کرمان، یاد و خاطره مجاهدت‌های شهیدان به ویژه سپهبد حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت.

معاون وزیر بهداشت همچنین مزار ریحانه سلطانی نژاد، دختر کاپشن صورتی از شهدای حمله تروریستی گلزار شهدای کرمان را زیارت کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاسخ میراث فرهنگی به ماجرای «سنگلج»
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • راه‌اندازی ۱۶ هزار تخت بیمارستاتی در دولت سیزدهم
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شمال سیستان و بلوچستان تامین شد
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران کرج قزوین
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد