Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به ادعای مضحک آمریکایی‌ها در عدم همکاری ایران با آمریکا در مبارزه با تروریسم واکنش نشان داد. ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶ بین الملل دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعای مضحک آمریکایی‌ها در عدم همکاری ایران با آمریکا در مبارزه با تروریسم! در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: "ایالات متحده با آن سابقه ایجاد، تامین مالی و تسلیحاتی گروه‌های تروریستی مختلف، اِعمال تروریسم دولتی و نیز حمایت آشکار از یک رژیم تروریستی دیگر، سنجه خوبی برای ارزیابی تلاش‌های ضدتروریستی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا باید به تروریسم دولتی خود پایان دهد."

کاخ سفید ایران و چند کشور دیگر را به عدم همکاری با آمریکا در مبارزه با تروریسم متهم کردآمریکا: از هر روشی برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه تهران استفاده خواهیم کردادعای آمریکا درباره نقض قطعنامه 2231 سازمان ملل توسط ایران

 

وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که روز گذشته به کنگره این کشور اطلاع داده است که بر اساس تشخیص وزارت امور خارجه آمریکا حسب بند (a) 40A، پنج کشور ایران، کره شمالی،‌ سوریه، کوبا و ونزوئلا در سال 2019 با آنچه «تلاش‌های آمریکا برای مقابله با تروریسم» خوانده شده، همکاری کامل نداشته‌اند.

کنگره آمریکا هرگونه فروش یا ارائه مجوز صادرات اقلام و خدمات دفاعی را به کشورهایی که به «عدم همکاری با تلاش‌های آمریکا برای مقابله با ترویسم» متهم می‌شوند ممنوع اعلام کرده است.

آمریکا در حالی ژست مبارزه با تروریسم گرفته است و کشورهای دیگر را به‌دلیل «عدم همکاری با تلاش‌های آمریکا برای مقابله با تروریسم» به تحریم تسلیحاتی تهدید می‌کند که خود ید طولایی در حمایت از تروریسم دارد و از چند دهه پیش در زمینه تأمین تسلیحات و سازماندهی گروه‌های تروریستی فعال بوده است.

از طرفی دولت و کنگره آمریکا از مدت‌ها قبل با سنگ‌اندازی‌های خود تلاش‌های بین‌المللی برای مقابله مشترک با تروریسم را با بن‌بست مواجه کرده و همواره کوشیده است تا با وضع کردن استانداردهای دوگانه، از تروریسم به‌نفع خود و متحدانش بهره گیرد.

انتهای پیام/

R36446/P/S8,95,1128/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار آمریکا مبارزه با تروریسم وزارت امور خارجه برای مقابله عدم همکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۹۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه امروز درباره سفرش به گامبیا برای شرکت در نشست سران سازمان همکاری اسلامی و رایزنی‌اش با همتای مصری گفت که تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل ‌کشی در غزه جدی‌تر شده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که بامداد امروز (شنبه)  ۱۵ اردیبهشت ماه برای شرکت در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در رأس هیأتی وارد بانجول پایتخت گامبیا شد، در این باره عنوان کرد: به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان‌ همکاری اسلامی به گامبیا در غرب قاره آفریقا سفر کردم. ‌شعار این دوره از اجلاس «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو‌ درباره توسعه پایدار» است. 

 

 

‌وی در این باره در شبکه اجتماعی اکس نوشت: در بانجول علاوه بر سخنرانی و تبیین مواضع کشورمان در نشست عالی، با دیگر وزرای خارجه و مقامات کشورهای اسلامی بر مباحث توسعه پایدار کشورهای اسلامی، بررسی چالش‌های جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در غزه تمرکز داریم. 

️ وزیر خارجه اضافه کرد: توسعه روابط با کشورهای قاره آفریقا با بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی چندجانبه از دیگر اولویت‌های این سفر است.

دیگر خبرها

  • ادعای مهندسی معکوس سلاح کلیدی آمریکا در ایران
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • فیلم| ادعای مضحک مجری BBC و واکنش مهمان برنامه
  • ادعای مضحک مجری بی بی سی درباره تظاهرات دانشجویان آمریکایی در پخش زنده | واکنش کارشناس برنامه را ببینید | ویدئو
  • ادعای دلارزدایی و قرارداد دلاری/کشور‌های اسلامی؛ از نشست‌های نمایشی تا اقدامات عملی/عملیات وعده صادق و تحول در تاریخ غرب آسیا
  • پولشویی
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی