Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک سرکرده سابق گروهک تروریستی جبهة النصره، ترکیه را به ظلم و ستم در جهان اسلام متهم کرد و گفت که این کشور صرفا به دنبال منافع خود است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با گذشت بیش از دو ماه از آغاز آتش‌بس در ادلب و برقراری گشت‌های مشترک ترکیه و روسیه در این استان، به مرور اختلافات تروریست‌های مورد حمایت آنکارا با یکدیگر و همچنین با ارتش ترکیه بیش از پیش علنی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه عنب بلدی، «ابو العبد اشداء» از سرکرده‌های سابق گروهک «هیئه تحریر الشام» (جبهة النصره سابق) مدعی شد که اقدام این گروهک در بازگشایی گذرگاه «معرة النعسان» در استان ادلب، در مسیر عادی‌سازی روابط با دولت سوریه است و باز شدن این گذرگاه موجب تقویت بنیه اقتصادی دولت سوریه می‌شود. او در سپتامبر ۲۰۱۹ با انتشار فایل ویدئویی گروهک «هیئه تحریر الشام» را به فساد اداری و مالی متهم کرده و از این گروهک جدا شد و در ماه فوریه ۲۰۲۰ گروهک تروریستی «تنسیقیه الجهاد» را تأسیس کرد.

گروهک «هیئه تحریر الشام» دو هفته پیش گذرگاه «معرة النعسان» در ادلب را بازگشایی کرد اما با اعتراض عناصر تروریستی روبه رو و مجبور به بستن دوباره گذرگاه شد.

«ابو العبد اشداء» در خصوص گشت‌های مشترک روسیه و ترکیه نیز گفت که ترکیه در پی منافع خود است و با اهداف معارضان کاری ندارد.

این سرکرده سابق جبهة النصره، با حمله به ترکیه، این کشور را حامی ظلم و ستم در جهان اسلام دانست و مدعی شد که ترکیه به روسیه برای ورود به منطقه کمک کرده است.

از زمان آغاز گشت‌های مشترک ترکیه و روسیه در مسیر بزرگراه «ام-۴» عناصر وابسته به جبهة النصره با بستن بزرگراه بارها با نظامیان ترکیه درگیر شده‌اند. در هشتم اردیبهشت در جریان تلاش نیروهای ارتش ترکیه برای بازکردن مسیر بزرگراه «ام-۴» (حلب به لاذقیه) دو عنصر وابسته به گروهک تروریستی «هیئه تحریر الشام» (جبهة النصره سابق) کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه روسیه سوریه جبهة النصره جنگ سوریه هیئه تحریر الشام گروهک تروریستی جبهة النصره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۹۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

به گزارش ایسنا، امیر محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر دفاع روسیه با قدردانی از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به این رژیم، اظهار کرد: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا  از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • دستگیری نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم