Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مرتضی رضایی افزود: قیمت‌گذاری مرغ براساس وزن استاندارد در کارگروه تنظیم بازار تصویب شده و اجرای آن به زودی عملیاتی می‌شود.

معاون وزارت جهاد کشاورزی گفت: با اجرای طرح تولید مرغ براساس وزن استاندارد (با وزن حدود 1500 تا 1600 گرم) علاوه بر بهبود 10 درصدی بهره وری غذایی، حداقل حدود 700 تا 800 هزارتن در واردات ذرت و سویا صرفه جویی شده و از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی افزود: اجرای طرح تولید مرغ براساس وزن استاندارد دوره پرورش را نیز کوتاه‌تر می‌کند که این موضوع احتمال ابتلا به بیماری در مرغداری‌ها را کاهش می‌دهد. کیفیت و سلامت گوشت مرغ تولیدی، طعم لذیذتر و پخت بهتر و در نهایت صرفه اقتصادی بیشتر از جمله مزایای این طرح برای خانواده‌ها است.

براساس مصوبه جدید کارگروه تنظیم بازار، شرکت پشتیبانی امور دام برای حمایت از مرغداران، تولید مازاد آنها را به قیمت هر کیلوگرم 14500 تومان با سقف وزنی هزار و 600 گرم لاشه و 12700 تومان در مورد بقیه اوزان در حجم روزانه 1500 تا 2000 تن  خریداری می کند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام هم در این زمینه گفت: به دلیل افزایش نرخ نهاده های دامی، قیمت مرغ هم افزایش خواهد یافت.

عباس معروفان گفت: تا زمانیکه در بازار مازاد وجود داشته باشد خرید تضمینی ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام خرید مرغ از کشتارگاه‌ها را 12 هزار و 900 تومان و با شرایطی ویژه (مرغ سایز) با نرخ 14 هزار و 500 تومان اعلام کرد.

بهمن محمدیاری مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی هم با بیان اینکه خرید مازاد مرغ در طول سال همواره وجود دارد، گفت: البته بخشی از خرید نیز به عنوان ذخایر استراتزیک بر اساس برنامه شرکت پشتیبانی امور دام وجود داشته است.

او گفت: برنامه تولید را در طول سال وزارت صمت و معاونت دام و طیور اعلام می‌کنند و بر اساس این برنامه مجوز‌های جوجه ریزی را صادر می‌کنیم.

محمدیاری ادامه داد: دراسفند گذشته 140 میلیون قطعه جوجه ریزی شد که متاسفانه به دلیل شیوع کرونا با افت 30 درصدی تقاضا مواجه شدیم که کاهش قیمت‌ها را در پی داشت.

او با بیان اینکه این میزان انباشت گوشت مرغ پیش بینی نشده بود، گفت: برای تنظیم بازار و پیشگیری از ضرر و زیان مرغداران روزانه 1500 تا 2 هزار تن را خریداری کردیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کشاورزی مرغداری مرتضی رضایی صرفه جویی شرکت پشتیبانی امور دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۹۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آماده‌باش در مناطق نفت‌خیز جنوب برای آب‌گرفتگی‌های احتمالی

مدیریت عملیات ترابری و پشتیبانی تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از آمادگی همه‌جانبه این مجموعه در صورت بارندگی‌های احتمالی و آب‌گرفتگی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، امیر بصیری از اعلام آماده‌باش نیروهای این ش کت در صورت بارندگی‌ و آب‌گرفتگی خبر داد.

وی گفت: نشست هماهنگی برای جمع‌آوری بحران آب سطحی احتمالی ناشی از بارندگی پیش رو پس از اعلام سازمان هواشناسی درباره بارندگی و صدور ابلاغ استانداری و دستورهای مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، برگزار شد.

مدیریت عملیات ترابری و پشتیبانی تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه ورود جدی مدیریت عملیات ترابری و پشتیبانی تولید مناطق نفتخیز جنوب به رفع بحران آبگرفتگی‌های اخیر در شهرستان کارون مورد تمجید استاندار خوزستان قرار گرفت، افزود: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با محوریت مدیریت عملیات ترابری و پشتیبانی تولید به‌عنوان معین شهرستان کارون است.

بصیری تصریح کر: همه معاونت‌های عملیاتی و تعمیرگاهی به حالت آماده‌باش کامل درآمدند و همه امکانات آنها برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی ناشی از آبگرفتگی بسیج شده است.

دیگر خبرها

  • اعلام آماده‌باش در مناطق نفت‌خیز جنوب برای آب‌گرفتگی‌های احتمالی
  • مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی آب با خشکه کاری برنج
  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته
  • رفع بحران ناترازی انرژی با ۲۰ درصد صرفه‌جویی
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • آغاز خرید مرغ تولید خوزستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است