Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@16:16:18 GMT

۲۳۸ دادرسی آنلاین در خراسان جنوبی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۹۶۳۱

۲۳۸ دادرسی آنلاین در خراسان جنوبی برگزار شد

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز پنجشنبه در نشست شورای معاونین، روسای حوزره‌های قضایی و دادستان‌های سراسر استان خراسان جنوبی افزود: از این تعداد ۱۵۰ مورد از طریق پایگاه قوه قضاییه و ۸۸ مورد به صورت ارتباط ویدئو کنفرانس برگزار شد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در این ارتباط پیشرو و برتر در سطح استان‌های کشور بوده است گفت: با توجه به اهمیت محفوظ ماندن اطلاعات شخصی جامعه هدف این ارتباط در بستر اینترنت انجام نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای قضایی استان خراسان جنوبی تصریح کرد: از این تعداد پرونده ۱۳۹ مورد در دادگاه‌های کیفری سطح ۲ و بقیه در دادگاه‌های قضایی بررسی شده است.

وی گفت: ۱۲۱ متهم، ۶۴ شاکی، ۳۶ وکیل، ۱۵ نماینده، ۶ شاهد و یک کارشناس در دادگاه‌های آنلاین محاکم قضایی خراسان جنوبی شرکت کردند.

حجت الاسلام حمیدی از شرایط کنونی در کنار همه سختی‌ها به عنوان فرصت یاد کرد و گفت: ویروس کرونا نیازمندی‌ها را بر ارتباط‌های فناورانه دوچندان کرد که امیدواریم با تجهیز زیرساخت‌های مورد نیاز بتوانیم دادگاه‌های بدون نیاز به حضور ارباب رجوع را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی تمامی پروتکل‌های بهداشتی را در این مدت با شیفت‌بندی محاکم قضایی، تقسیم‌بندی دادگاه‌های کیفری، قضایی، اجرای احکام و بدوی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ضدعفونی اماکن و ابنیه انجام داد و در این مورد خوشبختانه نگرانی‌ها کمتر است.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: شیفت‌بندی محاکم قضایی با توجه به اهمیت جلوگیری از ازدحام جمعیت تا مهر ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی از استقرار میز خدمت در ورودی تمامی محاکم قضایی استان خبر داد و افزود: اقدامات زیادی در زندان‌ها طبق پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفت و غیر از موارد محدود ابتلا که در همان ابتدا مدیریت شد، مورد خاصی نداشتیم.

حمیدی از اعطای مرخصی به ۷۰ درصد از زندانیان در این مدت خبر داد و گفت: رعایت امنیت جامعه، خط قرمز دستگاه قضا است و مرخصی این افراد خطری برای امنیت مردم نبود.

وی گفت: در این مدت از حداکثر ظرفیت برای ارتباط ویدئو کنفرانس در زندان‌ها استفاده و پرونده‌های زیادی در این خصوص رسیدگی شد.

حمایت از تولید اولویت دستگاه قضا است

وی حمایت بی‌دریغ دستگاه قضا از تولید را جزو اولویت‌های قوه قضاییه در سال جاری دانست و اضافه کرد: این دستورالعمل باید نصب‌العین تمامی محاکم قضایی استان باشد تا خللی در جهش تولید ایجاد نشود.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: دیدگاه واحد و جهادی باید در این مساله در تمامی محاکم بخصوص دستگاه‌های متولی به وجود آید زیرا بسیاری از تولیدکنندگان از دستورالعمل‌های موازی و متناقض و قوانین دست و پاگیر تولید گلایه دارند که شرایط به وجود آمده در صنعت خودرو هم بی‌ربط به این قضیه نیست.

وی تعیین تکلیف پرونده‌های معوق را از دیگر اولویت‌ها ذکر و بیان کرد: به هیچ عنوان نباید مردم را منتظر گذاشت زیرا پرونده مالی که پس از ۱۰ سال رسیدگی شود ارزشی نخواهد داشت.

حمیدی با بیان اینکه خراسان جنوبی با معضلی در این ارتباط رو به رو نیست گفت: معضل نداریم اما مشکلاتی وجود دارد که مطمئنا با روحیه جهادی قضات برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: صلح و سازش از طریق شوراهای حل اختلاف از دیگر اولویت‌ها است اما متاسفانه پس از ۱۵ سال از تشکیل شورای حل اختلاف به اهداف مورد نظر نرسیده‌ایم.

رییس شورای قضایی استان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه قضات از ظرفیت حداکثری شوراهای حل اختلاف استفاده کنند گفت: امیدواریم با این روند قدری از دعاوی کاسته شود.

زندان آخرین راهکار باشد

وی اظهار داشت: جرایم غیرعمد یکی از غده‌های سرطانی قوه قضاییه است زیرا محکوم مالی جرم و جنایتی انجام نداده ولی باید سال‌ها در زندان بماند.

حجت الاسلام حمیدی تاکید کرد: قضات باید احکام منتهی به زندان جرایمی همچون مهریه، نفقه و دیه را به حداقل برسانند و زندان آخرین راهکار باشد.

وی از همت مردم خراسان جنوبی در جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد تقدیر کرد و افزود: مشارکت‌های مردمی در این بخش با توجه به مجازی برگزار شدن آن ۱۵ درصد افزایش داشته است.

در ادامه این نشست از ۱۰ قاضی با رای برتر در حوزه حبس‌زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان به صورت ویدئوکنفرانس تقدیر شد.

شانزدهمین جشن گلریزان آزادی زندانیان غیرعمد از ۲۰ اردیبهشت در خراسان جنوبی آغاز شد و تا عید فطر ادامه خواهد داشت.

۱۲۱ زندانی جرایم غیرعمد زیر پوشش این جشن قرار گرفتند که شامل ۷۵ نفر بدهکار مالی، ۴۲ نفر مهریه، یک نفر نفقه و سه نفر دیه هستند و مبلغ بدهی آنها حدود ۲۵ میلیارد تومان است.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا استان های کشور حمایت از تولید خراسان جنوبی خودرو زندان سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی خراسان جنوبی محاکم قضایی قضایی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۹۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ بارش تگرگ‌های درشت در خراسان جنوبی

بارش شدید تگرگ در دُرُح خراسان جنوبی خساراتی به مزارع و منازل مسکونی وارد کرد.

دریافت 713 KB

دیگر خبرها

  • تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه آغاز شد
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه در هرمزگان با حضور ۵۰ خبرنگار
  • کسب مقام ووشو بانوان خراسان جنوبی در المپیاد استعدادها
  • آبروی اصفهان را برده، برخورد قضایی کنید |‌ به عنوان یک سپاهانی خود من شاکی‌ام
  • مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی چیست؟
  • افزایش مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی
  • هندبالیست خراسان جنوبی به اردوی تیم ملی دعوت شد
  • طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند
  • فیلم/ بارش تگرگ‌های درشت در خراسان جنوبی