Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تحلیلگر فلسطینی با بیان اینکه «روز نکبت» روز محکومیت طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی خواهد بود، نوشت: اسرائیل در حال نقض مکرر کنوانسیوم چهارم ژنو است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، پایگاه خبری شهاب فلسطین در گزارشی به قلم احمد ابوزهری تحلیلگر فلسطینی نوشت: توافقنامه اسلو سه بخش اداری مستقل و موقت را در کرانه باختری فلسطین با عنوان B، A و C به وجود آورد که طبق توافق، مناطق به صورت مجزا و مسکونی اداره می‌شوند و مدیریت بخش‌هایی از آن در اختیار  اسرائیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیشتر بخوانید:

برنامه ملی و جامع مبارزه با رژیم صهیونیستی باید تدوین شود

وی افزود: مناطق A در کنترل مدیریتی و امنیتی فلسطین است، مناطق B به صورت مشترک میان تشکیلات خودگردان فلسطین و نیروهای امنیتی اسرائیل اداره می‌شود و مناطق با عنوان C نیز به‌طور کامل در اختیار اسرائیل قرار دارد. با وجود این، مناطقی که اسرائیل می‌خواهد در اختیار داشته باشد، حدود ۶۰ درصد کرانه باختری را شامل می‌شود و از مناطق جغرافیایی راهبردی امنیتی و سیاسی به شمار می‌رود. 

کرانه باختری رود اردن 

تلاش صهیونیست‌ها برای ادامه تجاوز و شهرک‌سازی‌ها 

این تحلیلگر فلسطینی تأکید کرد: با وجود توافقنامه اسلو، سیاستمداران اسرائیل همواره در فکر این بودند شهرک‌سازی‌ها را در مناطق تحت کنترل فلسطینیان ادامه دهند و به حریم توافق شده فلسطینیان تجاوز کنند. در مقابل، فلسطینیان همچنان در حال مبارزه با چنین تفکری هستند.

ابوزهری می‌نویسد: با وجود تلاش‌های اسرائیل برای قانونی کردن شهرک‌سازی، جامعه جهانی تحرکات اسرائیلی‌ها را جنایت جنگی می‌داند، زیرا آن‌ها در حال نقض مداوم قوانین بین‌المللی و حقوق بشری هستند و به وضوح کنوانسیون چهارم ژنو را نقض می‌کنند. سرزمین فلسطین با وجود توافقنامه اسلو در شرایط سختی قرار دارد و فلسطینیان از سوی اسرائیل به مرگ یا دستگیری و اخراج به زور تهدید می‌شوند.

شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی

وی افزود: آمریکا به‌طور مداوم از اقدامات تهاجمی و توسعه طلبانه دشمن صهیونیستی حمایت می‌کند و این اقدامات در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ به اوج خود رسیده است. با وجود این، اسرائیل و آمریکا در قالب طرح‌های مشترک قادر به تأمین مشروعیت  «دولت یهودی» نیستند، زیرا هم فلسطینی‌ها و هم جامعه جهانی این اقدام را با قوانین بین‌المللی مغایر می‌دانند و در برابر آن موضع‌گیری کرده‌اند.

این تحلیل‌گر فلسطینی با بیان اینکه مردم فلسطین در روز نکبت مخالفت خود را با طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی اعلام می کنند، نوشت: نکته قابل تأمل این است که آمریکا با مطرح کردن (طرح صلح ادعایی موسوم به) «معامله قرن» و طرح الحاق به‌دنبال پوششی برای مشروعیت دادن به موجودیت اسرائیل به‌عنوان یکی از متحدان خود در منطقه است و در این راستا هیچ توجهی به قانونی بودن یا نبودن طرح‌هایش ندارد و حتی در برخی موارد دامنه طرح‌های خود را به ایران می‌کشاند و مدعی تصویب این طرح‌ها با هدف جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه  است، ولی در هیچ یک از این طرح‌ها سرنوشت فلسطینیان یا قوانین بین‌المللی ملاک قرار نمی‌گیرند. 

ابوزهری در گزارش خود آورده است: جامعه جهانی با تمام توان تلاش کرده است مقابل این‌گونه طرح‌ها بایستد و شاهد این موضوع را می‌توان ده‌ها قطعنامه در سازمان ملل متحد و نیز صدور بیانیه‌هایی در زمینه حقوق بین‌الملل دانست که همه آن‌ها بر لزوم حفظ حقوق فلسطینیان تأکید می‌کند. فلسطینیان این اقدام جامعه جهانی را نوعی پیروزی مواضع خود در برابر اقدامات توسعه طلبانه اسرائیل قلمداد می‌کنند.

وی افزود: متأسفانه این یک دام است که می‌تواند پوششی برای ضعف جامعه جهانی در برابر اقدامات آمریکا و اسرائیل باشد، آنچه لازم است که جامعه جهانی در برابر پروژه‌های شوم آمریکایی-اسرائیلی انجام دهد ملزم کردن این دو به پایبندی به توافقنامه‌های قبلی و مصوبات سازمان ملل متحد و جامعه جهانی در زمینه لزوم جلوگیری از ادامه شهرک‌سازی‌ها و بازگشت به توافقنامه اسلو است.

متأسفانه کشورهای عربی به موضوع فلسطین توجهی ندارند و رژیم صهیونیستی با همراهی متحدان عرب خود  در منطقه زیر فشار قرار نمی‌گیرند. 

ابوزهری درباره رویکرد و موضع‌گیری رسمی فلسطین نوشت: موضع‌گیری رسمی فلسطین نمی‌تواند معجزه کند و مانند کودکی است که در سالن تئاتر نشسته و به طنز تلخ اسرائیلی‌ها می‌خندد. فلسطینی‌ها با کارت‌های قدرت خود بازی می‌کنند و به‌دنبال تهدید یا ایجاد حس تهدید در اسرائیلی‌ها هستند که می‌تواند و ممکن است امتیازات واقعی را برای آن‌ها به دست آورد. شاید این موضوع در آینده موجب فروپاشی نظام ساختاری اسرائیل و به وجود آمدن یک  قطب‌نما برای شکل‌گیری دولت فلسطین باشد.

انتهای پیام/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: فلسطین رژیم صهیونیستی کرانه باختری سازمان ملل متحد تحلیلگر فلسطینی طرح الحاق توافقنامه اسلو رژیم صهیونیستی توافقنامه اسلو کرانه باختری جامعه جهانی طرح الحاق شهرک سازی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۹۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: خسارت حمله به رفح فراتر از حد انتظار است/ سازمان جهانی بهداشت: حمام خون به راه می‌افتد

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «آسوشیتدپرس» به نقل از منابع آمریکایی نوشت که (رژیم) اسرائیل این هفته طرح خود برای تخلیه غیرنظامیان فلسطینی پیش از عملیات احتمالی در رفح را به مقام‌های دولت بایدن اطلاع داده است.

منابع وابسته به دولت واشینگتن که مجاز به اظهارنظر علنی نبودند و با این شرط که نامشان فاش نشود قبول کردند تا درباره این موضوع حساس صحبت کنند، گفتند که طرح تفصیلی اسرائیلی‌ها، دیدگاه دولت ایالات متحده مبنی بر اینکه پیشبرد عملیات نظامی در رفح باعث به خطر افتادن جان تعداد زیادی از غیرنظامیان بی‌گناه فلسطینی خواهد شد را تغییر نداده است.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، علی‌رغم هشدار‌های «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر مقام‌ها غربی مبنی بر اینکه حمله به رفح، منجر به افزایش وحشتناک آمار تلفات غیرنظامیان و وخیم‌تر شدن بحران انسانی در غزه خواهد شد، پافشاری کرده است که در هر صورت، عملیات نظامی را در رفح انجام دهد.

واکنش آمریکا

در همین رابطه، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، مدعی شد: موضع ما ثابت است و باید قبل از تصمیم اسرائیل برای ورود به رفح، یک طرح روشن برای حفاظت از غیرنظامیان ارائه شود.

وی در عین حال اذعان کرد که عملیات بزرگ ارتش اسرائیل در رفح خسارتی فراتر از حد انتظار (حد قابل قبول) به همراه خواهد داشت.

وزیر خارجه آمریکا همچنین از امکان تشکیل کشور مستقل فلسطینی با حفظ امنیت اسرائیل سخن گفت.
با این حال، وی جنبش حماس را به کارشکنی در مسیر آتش بس متهم کرد و مدعی شد: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش بس، حماس است.

بلینکن در نهایت مدعی شد: ما منتظر هستیم تا حماس با آتش بس و آزادی گروگان‌ها موافقت کند.

هشدار سازمان جهانی بهداشت

همزمان، «تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت بار دیگر درباره هرگونه حمله زمینی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه هشدار داد و خواستار توقف جنگ شد. 

وی طی پستی در شبکه اجتماعی، نوشت که سازمان جهانی بهداشت عمیقاً نگران است که «عملیات نظامی در سطح وسیع در رفح غزه ممکن است منجر به حمام خون شود و سیستم بهداشتی را که از پیش فروپاشیده، تضعیف کند».

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی همچنان در حال بمباران مناطق مختلف رفح است و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر انجام حمله زمینی به این منطقه با ادعای نابودی آخرین گردان‌های حماس پافشاری می‌کند. هرچند که کشور‌های اروپایی، ایالات متحده آمریکا به عنوان متحدان اصلی رژیم اسرائیل از نتانیاهو می‌خواهند که از این اقدام پرهیز کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش مجمع جهانی بیداری اسلامی به سرکوب اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا
  • اسرائیل و حماس به توافق آتش بس نزدیک شدند+ جزئیات/ هشدار درباره راه افتادن حمام خون در رفح
  • بلینکن: اسرائیل هنوز جان غیرنظامیان رفح را تضمین نکرده است
  • آمریکا: خسارت حمله به رفح فراتر از حد انتظار است/ سازمان جهانی بهداشت: حمام خون به راه می‌افتد
  • واکنش رژیم صهیونیستی به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری
  • ادعای رژیم صهیونیستی درباره پاسخ به ترکیه برای قطع روابط تجاری
  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی
  • بیانیه مهم نیروهای مسلح یمن درباره آغاز فاز چهارم عملیات علیه «مثلث تجاوز»
  • فلسطین به مسأله اول جهان تبدیل شده است
  • تجمع مردم یمن در محکومیت نسل کشی و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه