Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: کلیه مدارس استان در حال ضدعفونی شدن هستند و از ۲۷ اردیبهشت‌ماه، مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعم از استفاده ماسک، دستکش و فاصله‌گذاری اجتماعی بازگشایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد ناصری ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: کلیه مدارس استان در حال ضدعفونی شدن هستند و مدارس اردبیل همزمان با سراسر کشور، از شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعم از استفاده ماسک، دستکش و فاصله‌گذاری اجتماعی بازگشایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حضور دانش‌آموزان در مدارس اختیاری بوده و این بازگشایی مدارس به دلیل خدمت آموزشی به ۲ گروه از دانش‌آموزان خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: گروه اول دانش‌آموزانی که از طریق شبکه‌های تلویزیونی ملی و استانی و شبکه مجازی شاد، دروس را آموزش یافته‌ ولی نیاز به رفع اشکال دارند و گروه دوم دانش‌آموزانی که به هیچ عنوان تحت آموزش از طریق تلویزیون و فضای مجازی قرار نگرفته‌اند.

ناصری بیان کرد: در هفته اول، مدارس به همین منوال فعالیت خواهند داشت و با توجه به استقبال دانش‌آموزان برای سه هفته مابقی تصمیم‌گیری خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: نحوه ارزشیابی‌ و نمره‌دهی به دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم، متوسطه اول پایه هفتم و هشتم، متوسط دوم پایه دهم و یازدهم بر اساس نظر معلمان و با هماهنگی مدیر مدرسه و تصویب شورای مدرسه انجام خواهد شد.

ناصری تشریح کرد: برای پایه حساس و مهم اول ابتدایی به دلیل اینکه دانش‌آموزان باید حروف الفبا و خواندن و نوشتن را به خوبی بیاموزند، فعلا در حال تأمل هستیم و تصمیم‌گیری نشده است. 

وی گفت: برای پایه نهم به دلیل این‌که در انتخاب رشته تحصیلی دانش‌آموزان نقش اساسی دارد مقرر شده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فقط از دروس عمومی امتحان برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: برای پایه دهم تا دوازدهم، خردادماه زمان رفع اشکال در مدارس تعیین شده و از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر زمان امتحان این پایه آموزشی خواهد بود.

ناصری ادامه داد: با توجه به شرایط موجود فضای آموزشی، شهریه پرداختی اولیاء دانش‌آموزان به ۲ بخش تقسیم شد که بخش اول شهریه مصوب و آموزشی است که برگشت داده نخواهد شد.

وی افزود: بخش دوم شهریه پرداختی برای فوق‌برنامه‌های غیردرسی و خدمات ارائه شده توسط مدرسه مانند سرویس دانش‌آموزان، اردوهای تفریحی، مسابقات و... است تا روز ارائه خدمات و فعالیت مدارس محاسبه شده و مابقی به اولیاء عودت داده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به موضوع سیستم گرمایشی مدارس اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۵۲۶ مجموعه آموزشی غیردولتی در سطح استان اردبیل در حال فعالیت بوده که از این تعداد، ۱۵۰ واحد دارای سیستم گرمایشی استاندار هستند که در طول یک‌سال گذشته سیستم گرمایشی ۳۷ واحد آموزشی غیردولتی استاندارسازی شده است.

ناصری بیان کرد: در حال حاضر سیستم گرمایشی ۳۷۶ مدرسه غیردولتی استان اردبیل از طریق گاز شهری بوده که نیازمند استاندارسازی است که در یک‌سال گذشته برای این مدارس زمان معینی جهت استاندارسازی سیستم گرمایشی مشخص شده بود که متأسفانه همکاری مطلوبی انجام نشده است که باید در این جهت سختگیری و اقدامات مناسبی انجام شود.

وی گفت: از مدارس دولتی استان اردبیل نیز ۱۷۴ مدرسه و به عبارتی کمتر از ۱۰ درصد استانداردسازی نشده است که در آینده نزدیک این مدارس‌ هم استانداردسازی خواهد شد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/۸۲۰

منبع: فارس

کلیدواژه: اردبیل آموزش مدارس دانش آموزان بازگشایی مدارس شهریه مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل سیستم گرمایشی دانش آموزان خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۹۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت

طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اعلام زمان آغاز نوبت گیری ارزیابی هوشی/روانی دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی اظهار کرد: ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش از پایه های دوم به چهارم، سوم به پنجم وچهارم به ششم وجهش برای بار دوم با رعایت شرایط ومشروط به رای کمیسیون (منطقه) وسایر مقررات مربوط است.

محمدی افزود: جهش از پایه اول به سوم وجهش برای بار دوم مشروط به اخذ رای کمیسیون (منطقه/استان) وثبت شماره وتاریخ آن درسامانه سیدا است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان اظهار کرد: مدیران محترم مدارس ابتدایی دارای داوطلب جهش تحصیلی پس از دریافت درخواست کتبی ولی دانش آموز(با سطح پیشرفت خیلی خوب)، بررسی در شورای مدرسه ودر صورت نیاز تأیید کمیسیون خاص در سامانه سیدا نسبت به ثبت مجوز اقدام می کنند.

محمدی تصریح کرد: مدیران مدارس در مرحله بعد با ورود به پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش وپرورش(my.medu.ir) نسبت به تایید صحت اطلاعات دانش آموزاقدام کرده، سپس اولیا با ورود به سامانه فوق نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام، پرداخت و رزرو نوبت اقدام می کنند.

وی افزود: دانش آموزانی که موفق به گذراندن ارزیابی هوش شدند در آزمون تحصیلی پایه مورد نظر شرکت می کنند واگر در همه دروس نمره قبولی را کسب نمایند یک پایه تحصیلی را گذرانده وبه پایه بالاتر می روند.

محمدی گفت: ارزیابی هوشی/روانی متقاضیان جهش تحصیلی صرفا با مقیاس اعلام شده توسط سازمان آموزش وپرورش استثنایی انجام می شود و باتوجه به هوشمند بودن سیستم، نتیجه ارزیابی از طریق سامانه اعلام می شود.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان تأکید کرد: در این برنامه به دانش آموزان اجازه داده می شود با رعایت اصل مساوات در آموزش و با توجه به استعداد خود برنامه‌های درسی و آموزشی را با سرعت بیشتر از معمول در سنین پایین‌تر طی کنند.

وی تصریح کرد: جهش تحصیلی فرآیندی است که باید همه جانبه به آن نگریست و خانواده ها علاوه بر هوش و استعداد فرزندان خود، باید توانایی‌های فردی، اجتماعی و روحیات آنان را هم در نظر بگیرند و با آگاهی کامل تصمیم‌گیری کنند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان در ادامه با اشاره به آمارشرکت کنندگان در آزمون جهش تحصیلی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ گفت: ۱۸۹ دانش آموز متقاضی جهش، در آزمون تست هوش شرکت کردند که ۵۹ نفر صلاحیت شرکت در آزمون ارتقای پایه را کسب و ۱۳۰ دانش آموز نیز حد نصاب لازم را کسب نکردند.

کد خبر 6093082

دیگر خبرها

  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی