Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-05@21:59:08 GMT

شیوه اجرای رتبه بندی معلمان مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۹۸۶۴

برنامه «گفت و گوی علمی» رادیو گفتگو با موضوع رتبه بندی علمی معلمان؛ چرایی و چگونگی انجام آن و با حضور دکتر عادل خالقی استاد دانشگاه به روی آنتن رفت.

عادل خالقی با اشاره به اینکه بعد مالی در رتبه بندی معلمان یکی از ابعاد این طرح است، گفت: در درجه نخست قرار بود با رتبه بندی، انگیزه معلمان و کیفیت کار آن‌ ها ارتقاء پیدا کند زیرا معلمان تربیت کنندگان فراگیران و آینده سازان میهن اسلامی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه رتبه بندی معلمان یک طرح چندین ساله است، عنوان کرد: این طرح جزو مطالبات فرهنگیان است زیرا خیلی از فرهنگیان نخبگان این جامعه هستند و وقتی انتخاب می کنند در آموزش و پرورش باشند، مایل هستند حرمت آن‌ ها نیز نگه داشته شود و در واقع منزلت اجتماعی و معیشتی آن‌ ها حفظ شود.

این استاد دانشگاه رتبه بندی معلمان را یک مطالبه چند ساله دانست و اظهار کرد: سال 92 بخش نامه ای از سوی آموزش و پرورش ارائه شد که بر اساس آن، معلم ها در چهار گروه مربی - معلم، استادیار – معلم، دانشیار – معلم و استاد – معلم تقسیم بندی می شوند و پرداختی ها به نسبت این رتبه بندی صورت می گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی در سال 98 اظهار کرد: آنچه اجرا شد با آنچه قرار بود اجرا شود، متفاوت بود زیرا قرار بود معلمان هم تراز با آموزش عالی شوند اما این اتفاق رخ نداد و همچنان مطالبه معلمان برای رتبه بندی سر جای خود قرار دارد.

خالقی عنوان کرد: همه دائماً می گوییم آموزش و پرورش در اولویت قرار دارد اما حقیقت آن است که هیچ‌گاه در دولت ها در اولویت قرار نداشته است و تنها حرف آن زده شده است.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000IHx برچسب ها: فرهنگیان ، معلمان ، رتبه بندی معلمان

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: فرهنگیان معلمان رتبه بندی معلمان رتبه بندی معلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۹۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازندران رتبه های برتر المپیادهای دانش آموزی را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین کمالی پنجشنبه شب در آئین بزرگداشت روز معلم و تقدیر از فرهنگیان و رتبه‌های برتر دانش آموزان که در آمفی تئاتر هتل رامسر برگزار شد با بیان اینکه، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری متفکر شهید فیلسوف و علامه روز معلم نام گرفت وگفت: نظام آفرینش؛ نظام آموزش و پرورشی بوده و جهان در حال رشد و رویش است.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ اسلامی از عالم تجلیل و تاکید می‌شود، افزود: آموزش و پرورش قوی سبب قوی شدن در همه حوزه‌ها خواهد شد و معلم جامعه و کشور را می‌سازد.

کمالی تصریح کرد: مقام معظم رهبری حامی سرسخت آموزش و پرورش است و دگرگونی و تغییر از آموزش و پرورش و مدارس شکل می‌گیرد.

وی با اظهار اینکه، دشمن از طریق فضای مجازی تلاش کرد باور دانش آموزان را به فرهنگ غربی تغییر دهد، بیان داشت: بخشی از بدنه آموزش و پرورش مغلوب دشمن شد و باید فرهنگ آموزش و پرورش بعنوان نهاد اثر گذار و مؤثر مورد تکریم قرار بگیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: در شرایط فعلی کشور اثر گذاری معلمان بسیار زیاد است و معلم در جامعه باید مورد احترام قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه، جامعه باید معلم را در صدر ببیند تا کشور در اوج قدرت و تعالی قرار بگیرد، افزود: حال آموزش و پرورش کشور رو به بهبودی است و قانون رتبه بندی معلمان با تخصیص ۴۵ هزار میلیارد تومان محقق شد.

وی تصریح کرد: رامسر در ارزیابی‌ها جز شهرهای خوب استان مازندران است و در آموزش و پرورش مازندران با دو سال تلاش، رتبه ۲۶ را به ۶ ارتقا دادیم.

کمالی افزود: در المپیادها و جشنواره‌ها مازندران جز استان‌های اول تا پنجم است و بیشترین تخصیص اعتبار به مبلغ ۱۶۷ میلیارد تومان در کل استان توزیع شد.

کد خبر 6095438

دیگر خبرها

  • قم، پیشرو در تربیت معلمان پرورشی
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • ۵۷۰ هزار معلم به نظام رتبه بندی اعتراض کردند
  • همه از اجرای طرح نور حمایت کنند
  • امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند
  • ‌۱۰۵ هزار معلم جدید جذب آموزش و پرورش خواهند شد‌
  • تجلیل از معلمان ارتشی در خاش
  • مازندران رتبه های برتر المپیادهای دانش آموزی را دارد
  • آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»
  • قبول شدگان ماده ۲۸ پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟