Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار لرستان گفت: راه‌های دسترسی و خطوط ارتباط مخابراتی مناطق روستایی و عشایری لرستان توسط دستگاه‌های ذی‌ربط مورد بررسی قرار گیرد و مشکلات موجود برطرف شود. ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، گودرز امیری ظهر امروز در نخستین جلسه شورای عشایر و توسعه مناطق روستایی استان به لزوم تهیه علمی و فنی طرح ساماندهی عشایر جهت خدمت رسانی بهتر به عشایر استان تاکید کرد و اظهارداشت: در طرح مذکور اطلاعات و آمارهای دقیق عشایر استان لحاظ شود تا به عنوان سند علمی و راهبردی از آن استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مباحث مربوط به مشکلات عشایر استان در ابتدای امر باید در جلسات شورای عشایر شهرستان‌ها ارائه شود و اگر لازم بود در شورای استانی به رفع مشکلات پرداخته می‌شود.

صدای رئیس سازمان عشایر درآمد؛ «خیلی‌ها نمی‌خواهند صدای عشایر را بشنوند»تیم بهداشتی بسیج جامعه پزشکی لرستان به منطقه عشایر نشین زاغه اعزام شد+ تصاویرافزایش سهمیه آرد عشایر کهگیلویه و بویراحمد؛ مردم توگبری از آب شرب سالم برخوردار می‌شوند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان در رابطه با تأمین سوخت عشایر  عنوان کرد: سوخت مورد نیاز عشایر استان اعم از نفت، گاز یا پنل‌های خورشیدی تهیه و در اختیار عشایر قرار گیرد تا از  وارد شدن آسیب به منابع طبیعی و جنگل‌ها جلوگیری شود.

وی به لزوم فرآوری و برندسازی محصولات عشایری استان تاکید و بیان کرد: عشایر استان ظرفیت های خوبی در بخش فرآورده‌های دامی، لبنی و صنایع دستی دارند از این رو می‌توان نسبت به آموزش طرز تهیه و فرآوری محصولات آنها در زمینه برندسازی اقدام کرد .

امیری تصریح کرد: در بحث اسکان عشایر نیز باید گفت این موضوع باید همواره با مطالعه و بررسی انجام گیرد تا اسکان آنها سبب از بین رفتن منابع مالی و درآمدی آنها نشود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصادی نیز طرح‌های عمرانی دارای اولویت در مناطق عشایری و روستایی برای تأمین اعتبار معرفی شوند در حوزه گردشگری نیز ظرفیت‌های این بخش در مناطق روستایی و عشایری شناسایی و با بررسی و کارشناسی نسبت به  ایجاد کمپ‌های موقت اقامتی و راهنمایی گروه‌های ورزشی در این مناطق زمینه رونق گردشگری و تولید درآمد فراهم شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان تاکید کرد: بحث تأمین آب، تجهیزات اطفا حریق و آموزش سواد آموزی عشایر توسط دستگاه‌های مرتبط باید انجام شود.

وی اظهارداشت: راه‌های دسترسی و خطوط ارتباط مخابراتی مناطق روستایی و عشایری لرستان توسط دستگاه‌های ذی‌ربط مورد بررسی قرار گیرد و مشکلات موجود برطرف شود.

انتهای پیام/642/ ت

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مناطق روستایی و عشایری عشایر استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۰۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران


به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، کوچ عشایر قره داغ از قشلاق‌های دشت مغان شروع میشود و به ارتفاعات شهرستان‌های اهر، هریس، ورزقان، سراب وکلیبر ختم می شود و به تعلیف جمعیت دامی خود می‌پردازند. هر ساله پس از ارائه درخواست عشایر، کارشناسان استانی از محل بازدید کرده و در صورتی که تعداد خانوار‌های مستقر در منطقه بیش از ۲۰ خانوار باشند راه قبل از کوچ قشلاقی عشایر، برای عبور وسائط نقلیه برطبق مشخصات استانداراد بهسازی و مرمت می‌شود. 

متن پیام شهروند خبرنگار ما:
درخواست اصلاح راه عشایران زحمت کش قره داغ اهر ارسباران
با خطر مواجه ایم. خیلی خطرناک‌ است، لطفاً پیگیری کنید.
با تشکر از مسئولین محترم شهروندخبرنگار جمهوری اسلامی ایران
اهر ییلاق روستای کقالق بطرف کمربندی اهر تبریز

دیگر خبرها

  • بازگشایی بیشتر محور‌های مسدود شده عشایری و روستایی در خوزستان
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبود‌های عشایر
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبودهای عشایر
  • کوچ بهاره عشایر در خراسان شمالی آغاز شد
  • مناطق ییلاقی و قشلاقی مستعد لرستان شناسایی شده است
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد