Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@15:34:27 GMT

۲۰۸ تن برنج در گناوه توزیع شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۰۲۲۱

۲۰۸ تن برنج در گناوه توزیع شد

محمدحسین داریونی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در فرمانداری این شهرستان افزود: بیماری کرونا به عنوان یک فرصت باعث شد که چارچوب مشخص‌تری برای عرضه کالای تنظیم بازار در نظر گرفته شود و  برای نخستین بار سهمیه برنج به کسانی که مستحق بودند تعلق گرفت.

وی اظهارداشت: بازنشستگان، نهادهای حمایتی، کارگران، ملوانان و دیگر اقشار آسیب پذیر متاثر از کرونا از گروه‌هایی بودند که  برنج دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در اجرای منویات  رهبرمعظم انقلاب ، بخشی از سهمیه برنج شهرستان با همکاری و مساعدت خیرین به طرح مواسات اختصاص یافت و بین نیازمندان بصورت رایگان توزیع شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه افزود: در بازرسی صورت گرفته برخی مغازه‌ها اقدام به فروش برنج دولتی کرده بودند که در این ارتباط ۱۵ پرونده تشکیل و برخورد با آنان شد.

وی ادامه داد: این اداره  تعیین کننده قیمت برخی کالاها که شرکت‌های تولیدکننده آن  در شهرستان ما حضور ندارند، نیست و در مرکز کشور تصویب می‌شود.

وی در خصوص گران شدن برنج خارجی در بازار گناوه  گفت: هر کیسه ۱۰ کیلوگرمی برنج در دیگر نقاط استان مانند گناوه ۱۳۰ تا ۱۳۵ هزار تومان است و احتکاری در این زمینه وجود نداشته است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه افزود: باتوجه به اینکه قریب به دوماه شناورها به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تردد دریایی نداشته‌اند برنج وارد این بندر نشده است

وی  با اشاره به اینکه اداره صمت این شهرستان  ۵ نیرو و یک بازرس دارد، افزود: نظارت بر ۶ هزار صنف با این تعداد نیرو  بسیار دشوار و انتظار همکاری و یاری اصحاب رسانه به عنوان بازرس افتخاری هستیم.

داریونی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۹۳ فقره گشت مشترک با همکاری دستگاه‌های مرتبط از صنوف انجام که  به ارزش ۱۲۸ میلیون ریال پرونده برای متخلفان در نظر گرفته شد.

وی افزود: بازرسان این اداره نیز ۱۳۷ پرونده به ارزش ۳۱۲ میلیون ریال تشکیل دادند و به تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی و ارسال شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه یادآورشد:  ۲۵۶ اخطاریه  به واحدهای صنفی ارایه که تاکنون  ۷۵ واحد تعطیل شده است.

وی برخورد با  ۱۸ فروشگاه کالای بهداشتی به علت گران‌فروشی و درج نکردن قیمت و  ۱۶ نانوایی متخلف را از دیگر عملکرد این اداره عنوان کرد.

شهرستان تجاری گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا گناوه برنج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا گناوه برنج ویروس کرونا گناوه برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۰۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع 725 تن کود کشاورزی در ساری

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، سید اسماعیل علوی با اشاره به اهمیت امنیت غذایی و تأمین به موقع تغذیه مورد نیاز گیاه، اظهار کرد: از ابتدای فصل کشت برنج تاکنون 725 تن انواع کودهای یارانه‌ای به شالیکاران شهرستان ساری توزیع شد.

 

وی با بیان اینکه توزیع تا پایان فصل زراعی کشت محصول برنج با صدور حواله الکترونیک توسط مروجین هشت مرکز جهاد کشاورزی و از طریق 32 شبکه کارگزار خصوصی و تعاونی‌های تحت پوشش به کشاورزان ادامه دارد، تصریح کرد: کودهای توزیع شده شامل 145 تن کود ازته، 290 تن فسفاته و 290 تن پتاسه و مابقی کودهای سولفات روی، کود بیولوژیک و آلی است. 

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری افزود: هدف تأمین و توزیع نهاده‌های اصلی و مهم کشاورزی از جمله انواع کودهای یارانه‌ای است که با توجه به شروع کشت بهاره با برنامه‌ریزی‌های انجام شده درصدد هستیم تا تمام نیازهای کشاورزان شالیکار در زمینه کود را بر اساس سهمیه‌های تعیین شده پاسخگو باشیم.

 

علوی با اشاره به حضور میدانی و مستمر تیم بازرسین این شهرستان برای پایش توزیع کود، تصریح کرد: عملیات توزیع کود تا رسیدن به دست مصرف کننده نهایی بطور مستمر رصد شده و علاوه بر آن با برقراری ارتباط مستقیم تلفنی با کشاورزان وضعیت توزیع کود مورد نیاز آن‌ها پایش می‌شود.

دیگر خبرها

  • برخورد جدی با متخلفان عرضه سموم کشاورزی در محمودآباد
  • مهلت مزایده عمومی ۲۸۹ معدن آذربایجان غربی تمدید شد
  • توزیع 725 تن کود کشاورزی در ساری
  • همایش تجلیل از معلمان نمونه در گناوه برگزار شد
  • وجود ۲۰۰ معدن فعال در کردستان
  • ۶۰۰۰ واحد صنفی گناوه برای دریافت شناسه «یکتا» اقدام کنند
  • نشا کاری ۱۰۶ هزار هکتار از شالیرازهای مازندران
  • علت فوت کارگر معدن در کرمان چه بود؟
  • روستا‌های بالای ۱۰ خانوار بخش مرکزی گناوه برق‌رسانی می‌شوند
  • جزییات مرگ کارگر معدن زغالسنگ هشونی شهرستان کوهبنان