Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@21:21:03 GMT

درس عرفانی فرمانده شهید به یک نماینده مجلس

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۰۲۵۶

درس عرفانی فرمانده شهید به یک نماینده مجلس

تازه متوجه شدم ایشان محمد سلمانی فرمانده عملیات سپاه شاهین‌دژ است. بعد از آن واقعه که این حدیث قدسی یا مرسل را به من آموخت مجدد چند بار محمد را در سپاه میاندوآب دیدم. مواقع آمد و شد به «قرارگاه حمزه» سر راه برای نماز یا ناهار و شام به سپاه میاندوآب سر می‌زد.

به گزارش ایسنا، ‌جهانبخش محبی‌نیا که هم‌اکنون نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی است در قالب یادداشتی به روایت خاطره‌ای از شهید «محمد سلمانی»، فرمانده عملیات سپاه شاهین‌دژ دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخته و می‌گوید: «زمستان سال ۵۹ یا به گمانم ۶۰ بود در سالن غذاخوری سپاه میاندوآب ناهار می‌خوردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکباره دو نفر روبه رویم نشستند. احوالپرسی شروع شد. متوجه شدم ترکی نمی‌دانند. معنویت، اخلاص و صفای باطن یکی از آن‌ها فوق‌العاده بود. صولت و صلابت خاصی در ایشان دیده می‌شد.

شهید محمد سلمانی

گفت‌وگو شروع شد. به مانند ابر بهار که منتظر بهانه‌ای است تا ببارد و بوستان‌ها بیاراید. بحث کاملا عرفانی بود. با لهجه‌ی اصفهانی که آن زمانها به شکل فوق‌العاده‌ای ذائقه‌ام را شیرین می‌ساخت. از دفترچه‌ای که در دست داشت کاغذی درآورد و روی آن مطلبی نوشت و به من داد :

«به نام خدا
من طلبنی وجدنی و من وجدنی عرفنی و من عرفنی احبنی و من احبنی عشقنی و من عشقنی عشقته و من عشقته قتلته و من قتلته فعلی دیته و من علی دیته فانا دیته »

 تازه متوجه شدم ایشان محمد سلمانی فرمانده عملیات سپاه شاهین‌دژ است. بعد از آن واقعه که این حدیث قدسی یا مرسل را به من آموخت مجدد چند بار محمد را در سپاه میاندوآب دیدم. مواقع آمد و شد به قرارگاه حمزه سر راه برای نماز یا ناها و شام به سپاه میاندوآب سر می‌زد.

جهانبخش محبی‌نیا

 بعد از اندک مدتی ناگهانی این ققنوس حقیقت، آزادی، دیانت و عشق از آذربایجان‌غربی رخت بربست و به جنوب رفت. بعدها شنیدم محمد سلمانی اهل اصفهان در عملیات فتح‌المبین مشمول اکمل و مصداق عینی وردی شد که به دیگران می‌آموخت و تعلیم می‌داد.

آری او معلم عشق و شهادت بود و اول از همه به آنچه که باور داشت عامل بود. معلمانی که دروغ بلد نبودند، وعده سر خرمن نمی‌دادند. وقتی به هم می‌رسیدند پیوند ملکوتی می‌یافتند و از هم جدا نمی‌شدند. خلاف مردان این روزگار که بسیار سخت مگر برای تقسیم غنیمت به هم نزدیک می‌شوند و به بهانه‌ای ریز مربوط به رنگ یا عدد جنگ ریاست و سیاست  آنها را از هم به سرعت نور جدا می‌کند.

دوستان و همرزمان شهید سلمانی بر سر مزارش

 در حال حاضر نمی‌دانم از بازماندگان محمد سلمانی، منسوبین، برادران و خواهرانش کسی هست یا نه اما به یقین می‌دانم استان اصفهان گهواره تربیت این فرزندان بزرگ و به یادماندنی پابرجاست. خاضعانه و خاشعانه در قبال آن همه افتخارسر تعظیم فرود می‌آورم.»

انتهای پیام

                                                                                            

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس جنگ تحمیلی مجلس شورای اسلامی سپاه میاندوآب محمد سلمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۰۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه جزیره جدا از جامعه نیست/در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات بزرگی در جهان خواهیم بود

حسینی در جمع دانشگاهیان کرمان گفت: بسیاری از مسوولان دولت اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها هستند و این موضوع نشان می‌دهد که دانشگاه یک جزیره‌ای جدا از جامعه نیست.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رییس جمهور شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز معلم و تجلیل از اساتید سرآمد آموزشی دانشگاه‌های استان کرمان و سرآمدان آموزشی دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: علم یک معیار است و هر کس دارای علم بیشتر باشد، ارزش وی از دیگران بیشتر است.

وزیر اسبق ارشاد با بیان اینکه شهید مطهری شخصیتی متدین و دانشمند بود که آثار ارزشمند و فاخری را عرضه کرد و تا همیشه نام وی ماندگار خواهد بود، بیان کرد: یکی از کار‌های بزرگ شهید مطهری پاسخ به شبهات بود و بر اساس شرایط روز به شبهات پاسخ می‌داد و همه ما مدیون علما و روحانیون هستیم.

نماینده اسبق مردم رفسنجان در مجلس با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق را نباید دست کم بگیریم چرا که آغازی است بر سایر تحولات جهانی، بیان داشت: علم و فناوری دانشمندان ما عامل موفقیت این عملیات بود و در این عملیات فقط ۲۰ درصد ظرفیت موشکی و پهبادی بکار گرفته شد.

حسینی با بیان این مطلب که همه باید برای سرفرازی کشور تلاش کنیم، تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات بزرگی در جهان خواهیم بود که مصداق آن اعتراض دانشجویان دانشگاه‌های مطرح دنیا است.

شایان ذکر است مراسم بزرگداشت روز معلم و تجلیل از اساتید سرآمد آموزشی دانشگاه‌های استان کرمان و سرآمدان آموزشی دانشگاه شهید باهنر کرمان با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه، استاندار کرمان در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • این مرد بخاطر شباهت اسمی با یک فرمانده سپاه، ۳ سال در زندان انفرادی بود
  • شهدای روحانی الگوی مجاهد تبیین محسوب می‌شوند
  • سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده شهید زاهدی دیدار کردند
  • این نماینده مجلس شهید شد +تصاویر
  • نماینده مجلس: احساس عدم امنیت مردم سیستان و بلوچستان را زجر می‌دهد
  • اهمیت عملیات وعده صادق مانند تسخیر لانه جاسوسی است
  • تاکید نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری بر باشکوه برگزار کردن اجلاسیه شهدای استان
  • درخواست موشکی امام جمعه باشت از جانشین فرمانده سپاه پاسداران
  • جانشین فرمانده‌کل‌سپاه پاسداران سخنران اجلاسیه شهدای شهرستان باشت
  • دانشگاه جزیره جدا از جامعه نیست/در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات بزرگی در جهان خواهیم بود