Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بانک صادرات درباره تاثیرکرونا بر سودآوری بانک،گفت: شیوع این بیماری وقفه‌ای در کار بانک ایجاد نکرد یعنی هم نرخ تأمین مالی و هم نرخ تسهیلات همزمان پایین آمده،اگر ماهزینه‌های خود را مدیریت کنیم، قطعا روند سودآوری را ادامه خواهیم داد. ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲ بازار اخبار سازمان‌ها و شرکت‌ها نظرات - اخبار بازار -

​حجت‌اله صیدی:

 

مدیرعامل بانک صادرات ایران در خصوص تاثیر بیماری کرونا بر سودآوری بانک گفت: شیوع این بیماری وقفه‌ای در کار بانک ایجاد نکرد یعنی هم نرخ تأمین مالی و هم نرخ تسهیلات همزمان پایین آمده بنابراین اگر ما هزینههای خود را مدیریت کنیم، قطعا روند سودآوری را ادامه خواهیم داد و من مانع مهمی برای تحقق سود در سال جاری نمیبینم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، حجت‌اله صیدی در توضیح عملکرد بانک در زمان گسترش کرونا و فرصت‌های ایجاد شده برای حمایت از کسب و کارهای آسیب‌دیده و تامین سرمایه‌ درگردش بنگاه‌های تولیدی تاکید کرد: در سال جدید که به نام «جهش تولید» مزین شده است، لازم بود تا برای حمایت از واحدهای آسیب‌دیده از کرونا، هم اقساط امهال شود و هم تسهیلات بیشتری به بنگاه‌ها داده شود. با این حال مدیریت مالی در بحران از اقتضائات همیشگی بانک است و طرح‌ها و محصولات بانک از جمله «همیان سپهر» نقش مهمی برای عملیاتی کردن این حمایت‌ها به نحو مؤثری داشته است.

وی با بیان اینکه واحدهای اقتصادی بعد از کرونا هم باید به کار خود ادامه بدهند و طبیعتا به سرمایه در گردش نیاز دارند، اظهار کرد: مهمترین سرمایه در گردش آنان حقوق کارگران و کارکنان و تأمین مواد اولیه بود. از میزان ٧٥ هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده‌ی دولت برای حمایت از کسب‌وکارهای آسیب دیده از کرونا، ٩ هزار میلیارد تومان سهم بانک صادرات ایران است.

صیدی گفت: بانکی موفق است که در روزهای بارانی به فکر چتر مشتریان خود باشد. ویژگی طرح «همیان سپهر» این بود که بانک سه ماه حقوق کارکنان واحدهای تولیدی را پرداخت می‌کرد که این موضوع عملیاتی شد. این طرح قبل از شیوع کرونا شکل گرفته بود؛ اما با شیوع کرونا جدیتر شد.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی حتی از دو سه ماه قبل؛ یعنی اواخر آذر که از کرونا هم خبری نبود، این احتمال را دادیم که در آخر سال ٩٨ بعضی از کارخانه‌ها، واحدهای تولیدی و خدماتی در پرداخت حقوق کارکنان خود دچار مشکل شوند، این پیش‌بینی برای شرایط عادی بود و تصمیم ما این بود که حقوق این کارخانه‌ها را با استفاده از طرح «همیان سپهر» تا سه ماه پرداخت کنیم.

مدیرعامل بانک صادرات ایران همچنان حمایت از بخش درمان را مورد اشاره قرار داد و افزود: در ماه‌های اخیر پرداخت تسهیلات به متقاضیان بخش درمان در اولویت قرار گرفت. چند پرونده تسهیلاتی مراکز درمانی داشتیم که سعی کردیم به سرعت به نتیجه برسد.

وی در تشریح بیشتر آسیب‌های نظام بانکی از بیماری کرونا توضیح داد: آسیبی که بانک و نظام بانکی خواهد دید همان آسیب همیشگی است که از رکود میبیند؛ یعنی بانکها در زمان رونق، یک سری مزایا به دست میآورند و در زمان رکود وضعشان کمی سخت میشود، به جز این، من آسیب فوق‌العادهای پیش‌بینی نمیکنم.

صیدی از اهتمام ویژه بانک صادرات ایران برای توسعه پروژه کیف پول الکترونیک و توسعه امکانات اپلیکیشن«صاپ» برای افزایش تراکنشهای غیرحضوری خبر داد و گفت: در این ایام، پروژه کیف پول الکترونیک و توسعه امکانات صاپ برای افزایش تراکنشهای غیرحضوری مورد توجه ویژه قرار گرفت و سعی میکنیم که این امکان را توسعه بدهیم. پیش‌بینی ما این است که کمکم کارت حذف شود و یا برای تراکنشهای بالای ٥ هزار تومان استفاده شود و برای هزینههای خرد کیف پول الکترونیک استفاده شود.

مدیرعامل بانک صادرات ایران از برنامه این بانک برای کاهش تعداد شعب نیز خبر داد و افزود: در راستای چابکسازی برنامه‌ریزی کرده‌ایم ١ تا ١٥ درصد از شعب بانک تعدیل شود.

انتهای پیام/

R1012123/P/S1407,1431/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا بانک صادرات

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا بانک صادرات ویروس کرونا بانک صادرات مدیرعامل بانک صادرات بانک صادرات ایران هم نرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۰۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش ثبت نام وام 100 میلیون تومانی بانک آینده به صورت غیرحضوری

به گزارش پارس نیوز، وام 100 میلیون تومانی طرح طراوت بانک آینده با سود 23 درصدی به متقاضیان پرداخت می‌شود و افراد با دریافت آن تنها امکان خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک مذکور را دارند. بر اثر پرداخت این تسهیلات حساب وام گیرنده مسدود خواهد شد. این یکی از تضمین‌های تسهیلات مذکور است. علاوه بر این، افراد باید ضامن رسمی نیز داشته باشند تا تسهیلات به آن‌ها پرداخت شود. افراد بعد از دریافت تسهیلات مذکور و خرید کالای مورد نظر، 36 ماه فرصت بازپرداخت اصل و سود این تسهیلات را دارند.

با در نظر گرفتن شرایط مذکور، میزان هر قسط این وام به 3 میلیون و 870 هزار و 972 تومان می‌رسد. کل سود وام 39 میلیون و 354 هزار و 998 تومان بوده و جمع رقم تسهیلات و سود آن 139 میلیون و 412 هزار و 998 تومان اعلام شده است.

  روش غیرحضوری دریافت وام 100 میلیون تومانی طرح طراوت بانک آینده چگونه است؟

افرادی که به این تسهیلات نیاز داشته و فرصت حضور در شعب بانک آینده را ندارند، می‌توانند به صورت غیرحضوری برای این وام درخواست بدهند. افراد به منظور ثبت نام برای دریافت وام مذکور باید در سامانه پیشخوان مجازی ویژه مشتریان بانک یا سامانه ساتا تشکیل پرونده بدهند و سپس با تکمیل فرآیند، تسهیلات مذکور را دریافت کنند. همچنین افراد بعد از دریافت مبلغ وام امکان خرید اینترنتی و غیرحضوری کالا یا محصول مورد نظر از فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک آینده را خواهند داشت.

منبع: رده

دیگر خبرها

  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی
  • قانون اختصاص خودرو داخلی به ایثارگران دوباره تمدید شد
  • روش ثبت نام وام 100 میلیون تومانی بانک آینده به صورت غیرحضوری
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طرح جوانی جمعیت
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • تخصیص ارز تاکسی‌ های برقی تهران توسط بانک مرکزی