Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی گرمسیری گفت: با شروع زمستان آنفلوآنزای فصلی هم شیوع پیدا می‌کند و تفکیک بیماران کووید از آنفلوآنزا برای پزشکان و بیماران سخت تر و یک مساله جدی خواهد شد.

دکتر داود یادگاری در گفتگو با سامانه ۴۰۳۰ درباره فاز دوم و سوم اپیدمی‌ کرونا و جهش ویروس در اروپا و آمریکا و نگرانی‌ها درباره جهش آن در ایران، افزود: در حال حاضر ابتلا به کرونا در برخی از شهرها روندی رو به کاهش دارد و پیش بینی می‌کنیم بخش عمده‌ای از جامعه ایمنی نسبی پیدا کرده‌ باشند و با رعایت مسائل بهداشتی این روند ادامه یابد، از طرفی هوا هم رو به گرم شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ممکن است روندی رو به کاهش داشته باشیم ولی هنوز نمی‌توان پیش بینی کرد که با باز شدن دوباره مراکز مذهبی، مدارس و دانشگاه‌ها آیا با پیک بیماری در آینده روبرو خواهیم شد یا نه، برای همین بازگشایی‌ها باید با احتیاط انجام شود. ممکن است افزایش مجدد موارد بیماری را شاهد باشیم و از این جهت باید به این موضوع توجه کرد.

یادگاری با بیان اینکه ایمنی نسبی در جامعه ایجاد شده، تصریح کرد: همه گیری بیماری مانند اوایل شیوع، نیست، اما حتما در آینده پیک‌های مختصری خواهیم داشت و تا زمان ساخت واکسن که معمولا چند سالی زمان می‌برد با این بیماری مواجه هستیم. باید برنامه ریزی صحیحی برای مقابله با این بیماری داشته باشیم و نباید گمان کنیم این بیماری تمام شده چراکه با فرارسیدن فصل زمستان احتمال افزایش بیماری نه به شدت مراحل اول، اما وجود دارد.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی گرمسیری ادامه داد: البته در زمستان مشکل دیگری که ایجاد می‌شود شیوع بیماری‌های فصلی مانند آنفلوآنزا است که تفکیک بیماران کووید از آنفلوآنزا را برای پزشکان و بیماران سخت تر می‌کند و این موضوع در آینده یک مساله جدی خواهد بود و کشور باید برای واکسیناسیون مردم در برابر آنفلوآنزا برنامه ریزی کند.

وی در پاسخ به این سوال که لغو بسیاری از محدودیت‌ها در کشور چه گروه‌هایی را نگران می‌کند، تاکید کرد: طبیعتا نگرانی افراد سالمند بیشتر از افراد جوان خواهد بود، افراد مسن و در معرض خطر باید بیشتر از دیگران پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. تمرکز ما بر این است که افراد مسن آموزش بیشتری بگیرند.

یادگاری افزود: درصورتیکه افراد خانواده به کووید-۱۹ مبتلا شدند باید از افراد مسن و گروه‌هایی که ریسک ابتلا دارند فاصله بگیرند و نکات بهداشتی و ایمنی را به خوبی رعایت کنند چون مرگ و میر در بین افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای بیشتر است و این موضوع اهمیت توجه به این مسائل را بیشتر می‌کند./خبرآنلاین

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: افراد مسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۰۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مراقب قاتل خاموش باشید/ افراد بالغ باید غربالگری فشارخون شوند
  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • انسان‌ها سوگیری یادگیری ماشینی را بیشتر از سوگیری خود تشخیص می‌دهند
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند