Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@03:38:29 GMT

حضور معادن در هر نقطه ای موجب آبادانی آن منطقه شده است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۰۶۷۸

حضور معادن در هر نقطه ای موجب آبادانی آن منطقه شده است

معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان نظام مهندسی ایران با اشاره به اینکه حضور معادن در هر نقطه‌ای که بوده موجب آبادانی آن منطقه شده است، افزود: معدنگر تخریب‌گر نیست، بلکه به دنبال اشتغال زایی و تامین کننده مواد اولیه بسیاری از صنایع می باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سومین جلسه کمیسیون معدن اتاق زنجان ظهر امروز با حضور فعالان این بخش در سالن جلسات شهید شهریاری اتاق زنجان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محورهای اصلی این جلسه پیگیری مشکلات مربوط به بخش معدن و معدن کاران در سال ۱۳۹۹ بود که در این جلسه طرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی زنجان در ابتدای این جلسه با اشاره به مشکلاتی که در بخش های مختلف معدن و معدنکاری استان وجود دارد، اظهار کرد: بیشترین این مشکلات  مربوط به مشکلات معادن با اداره کل منابع طبیعی و محیط زیست است.
ولی الله منصوری با بیان اینکه کمیسیون معدن اتاق بازرگانی زنجان در سال جاری برنامه‌های خود را به صورت جدی برای توسعه این بخش در استان پیگیری خواهد کرد، گفت: کمیسیون معدن اتاق بازرگانی زنجان با هدف پیگیری برنامه‌های خود و به حداقل رساندن مشکلات معدنکاران برنامه ریزی منسجمی را صورت داده است.
رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی زنجان تصریح کرد: مشکلات و موارد مربوط به بخش معدن استان پس از طرح و بررسی در جلسات کمیسیون و جمع بندی های لازم برای پیگیری به مسئولان استان ارجاع داده می شود.
در ادامه جلسه معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان نظام مهندسی ایران نیز با اشاره به اینکه کمیسیون معدن از بازوان اجرایی اتاق و همچنین پیگیر حل مشکلات معدنکاران استان خواهد بود، خاطرنشان کرد: این کمیسیون مشکلات تخصصی معدن استان زنجان را به گوش مسئولان می‌رساند.
رضا کشاورز با بیان اینکه بخش اکتشاف معادن استان با توجه به آمار رو به تعطیلی گذاشته و این خود نشانه مشکلات معدن و فعالیت آن در استان زنجان می باشد، تصریح کرد: در این بخش مشکلات مربوط به استعلام موجب اشکالاتی در معادن شده است.
کشاورز در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه حضور معادن در هر نقطه‌ای که بوده موجب آبادانی آن منطقه شده است، افزود: معدنگر تخریب‌گر نیست، بلکه به دنبال اشتغال زایی و تامین کننده مواد اولیه بسیاری از صنایع می باشد.
در ادامه این جلسه فعالان بخش معدن به بیان دیدگاه ها و مشکلات خود پرداختند که از آن جمله می توان به موضوعاتی از جمله مشکل پوشش گیاهی و گون در اکتشافات معدنی، مشکلات و قوانین دست و پاگیر از جمله بخشنامه های اداره کل منابع طبیعی و قوانین دیگر، بحث رضایت روستاییان برای پیگیری فعالیت های معدنی اشاره کرد.
همچنین برگزاری جلساتی با مسولان استانی و ملی و همچنین مجمع نمایندگان استان برای پیگیری وحل مشکلات استان از دیگر محورهای این جلسه بود .
انتهای پیام/73002

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان معدن منابع طبیعی اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۰۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور

چهارمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور و با بررسی دستورات شش گانه این جلسه از جمله موضوعات مرتبط با حوزه‌های محیط زیست استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، چهارمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست عصر پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و نیز با حضور سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان به‌عنوان مدعو این جلسه برگزار شد.

در این جلسه، تعیین بهای جانوران وحشی از لحاظ مطالبه ضرروزیان، سند فرابخشی برای نجات یوزپلنگ آسیایی، ارتقای سطح حفاظتی شش منطقه کشور، اصلاح و بازنگری و اجرای پروژه‌های ۵ منطقه کشور، ارجاع کار سیستمی و پایش خود اظهاری در پایش آلاینده‌های واحدهای مشمول خوداظهاری و به‌روزرسانی تعرفه‌های آزمایشگاه‌ها جهت آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست، شش دستور جلسه اصلی بود.

مسائل زیست محیطی استان اصفهان نیز به‌عنوان یکی از استان‌های درگیر با چالش‌های مختلف زیست محیطی از مواردی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 750203

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • برای رفع مشکلات شهروندان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن