Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از بندرعباس، رضا مدرس در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، با اشاره به "شیوه نامه مقابله با آفت ملخ هاى صحرایى"،افزود: بر اساس این شیوه نامه سطوح چهارگانه سبز، زرد، نارنجى و قرمز براى مقابله با هجوم ملخ هاى صحرایى در نظر گرفته شده که تعیین و اعلام سطح مقابله به پیشنهاد مدیریت جهاد کشاورزى و اعلام فرمانداران شهرستان هاى استان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدرس با بیان اینکه ویژگى ها و خصوصیات هر کدام از سطوح به روشنى در این شیوه نامه تبیین شده است، بیان کرد: از جمله قابلیت هاى این شیوه نامه تعیین چارچوب ها و روش ها به منظورى تسهیل در بکارگیرى امکانات و تجهیزات دیگر دستگاه هاى اجرایى، کشاورزان و نحوه مشارکت بسیج در مقابله با هجوم ملخ‌هاست و همچنین کاهش تشریفات و آسان سازى جابه جایى سریع  و موثر ابزار ، امکانات و نیروى انسانى بین شهرستان ها و مناطق استان بر اساس وضعیت سطح مقابله هر شهرستان با اولویت بهره گیرى از طرفیت شهرستان هاى نزدیک و مجاور در این شیوه نامه روشن و مشخص شده است .

وی اضافه کرد : در این راستا سازمان جهاد کشاورزی استان با همکاری فرمانداران شهرستان های برنامه ریزی لازم به منظور مقابله با این آفت در سطوح مختلف انجام و با استفاده از تمامی ظرفیت های شهرستان آمادگی لازم را برای مقابله با هجوم ملخ های مهاجم ایجاد دهد.

مدرس تاکید کرد: فرمانداران باید ضمن آماده باش کامل شهرستان ها با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان از ظرفیت تمایی‌دستگاه‌های اجرایی، ارگان‌های نظامی، دهیاری‌ها، کشاورزان، نیروهای بسیج و مشارکت مردمی در بحث انجام عملیات مبارزه و ردیابی استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با اشاره به احتمال ریزش باران های شدید در سالجاری، بیان کرد: به منظور پیشگیری از بروز خسارات های جبران ناپذیر، شرکت سهامی آب منطقه ای باید برنامه کاهش خطرپذیری سیل را در هر شهرستان با هماهنگی با فرمانداران تنظیم و اجرایی کند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به خسارت‌های سنگین ناشی از وقوع سیل سال گذشته در شهرستان جاسک و پیشگیری از تکرار خسارات در آینده شرکت سهامی آب منطقه ای استان باید عملیات اجرایی احداث دیوارهای حفاظتی در مناطق مورد نیاز شهرستان مذکور را آغاز کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بسیج سیل هرمزگان مشارکت مردمی برنامه ریزی شیوه نامه هجوم ملخ شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۰۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان  گفت: در راستای مبارزه و مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی و به منظور مقابله و برخورد جدی با قاچاقچیان و همچنین با هدف جلوگیری از خروج و قاچاق سرمایه ملی، مأموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان میناب با همکاری مأموران انتظامی پاسگاه حسنلنگی شهرستان بندرعباس در ۲۴ ساعت گذشته حین کنترل خودرو‌های عبوری و اجرای ایست و بازرسی درسطح حوزه استحفاظی تعداد سه دستگاه کامیون نفتکش حامل سوخت قاچاق را شناسایی و توقیف نمودند.

وی افزود: مأموران جمعا ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف و ضبط نموده و ۳ متهم نیز در این راستا دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مرجع قضائی، ارزش سوخت‌های کشف شده را بنا به نظر کارشناسان مربوطه، ۲۶ میلیارد ریال عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ظرفیت تمامی ادارات برای کاهش فقر در جامعه به کار گرفته شود
  • اقدام عجیب فوتبال فرانسه برای مقابله با نمادهای اسلامی
  • بسیج تمامی امکانات برای جلوگیری ازخسارت احتمالی بارندگی درخوزستان
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی‌حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • مخالفت دقیقه نودی دولت رئیسی با لایحه عفاف و حجاب/برای مقابله با بی حجابی معطل تصویب قانون جدید نمی مانیم
  • ظرفیت تمامی قطارهای فوق العاده مشهد در دقایق اول تکمیل شد
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان