Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش به بازتعریف مجدد وظایف و مسؤولیت‌ها برای حضور مؤثر در شبکه «شاد» نیازمند است.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش درگردهمایی رؤسای ادارات اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان‌ها که به مناسبت فرا رسیدن ۲۷ اردیبهشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با تسلیت ایام شهادت مولی الموحدین امام علی(ع) و آرزوی توفیق عبادات در لیالی قدر، با تشکر از زحمات و تلاش‌های روابط عمومی‌های ستاد و استان، اظهار کرد: باید نقش و جایگاه روابط عمومی‌ها در سازمان را بشناسیم و در این راستا حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اهدافی که ما داریم در یک بستر اجتماعی انجام می‌شود که معمولا این بستر اجتماعی در فعالیت‌ها دیده نمی‌شود، لذا بسیاری از برنامه‌هایی که نمی‌تواند خروجی مطلوبی داشته باشد به دلیل در نظر گرفته نشدن بستر اجتماعی آن است.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه سرعت پدیده‌های اجتماعی بسیار بالاست و ارزیابی بسترهای اجتماعی کار سخت و پیچیده‌ای است، گفت: این بسترها تحت انضباط و نظم ما قرار ندارد و نیروهای متعددی در این بستر فعال هستند لذا گاهی اهداف ما در یک بستر اجتماعی  تحت برآیند نیروهای دیگر به صفر یا منفی می‌رسد لذا باید عنصر فکر و خلاقیت را در فعالیت‌های روابط عمومی نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی و تبلیغات یکی از ابزارهای روابط عمومی است، گفت: روابط عمومی‌ها به عنوان بخش اصلی یک راهبرد هستند و اگر در راهبردها نقش روابط عمومی‌ها در نظر گرفته نشود، خروجی فعالیت‌ها اثر گذار نخواهد بود. همچنین در ارزیابی عملکرد روابط عمومی علی‌رغم اهمیت انتشار اخبار در رسانه‌ها، تحقق اهداف مهم است که روابط عمومی می‌تواند در تحقق آن اثرگذار باشد.

وزیر آموزش و پرورش، نقش روابط عمومی‌ها را بازیگردان اصلی برنامه‌های آموزش و پرورش خواند و ادامه داد: هر طرحی موافقان، مخالفان و منتقدینی دارد و این فضا توسط روابط عمومی‌ها باید به گونه‌ای مدیریت شود که به تحقق اهداف سازمان منجر شود لذا انتخاب ابزار تصمیمی آگاهانه خواهد بود که می‌تواند برآیند نیروها را به سمت اهداف ما همسو کند.

وی به پروژه شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) اشاره و اظهار کرد: دیدگاه‌ها، اخبار و مصاحبه‌های متنوعی در مورد شبکه شاد منتشر می‌شود که بخشی از انتقادها به دلیل ناآگاهی و بخش دیگری آگاهانه است لذا پیشبردن نظام‌مند شبکه شاد یک ضرورت راهبردی برای نظام تعلیم و تربیت است.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه آنهایی که نگاه استراتژیک به شبکه (شاد) دارند با اصل آن مخالفت نمی‌کنند، گفت: باید عنصر فکر و خلاقیت را که در روابط عمومی وجود دارد در آن نهادینه کنیم تا اندیشه‌ورزی پیرامون مسائل و مشکلات شکل بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اهمیت مستند سازی پیرامون فعالیت‌های مختلف در آموزش وپرورش، گفت: شبکه (شاد) یک روایت است که باید آن را مستندسازی کنیم و این کار تکلیف ما نسبت آینده و حق مردم است که بدانند ما چه کار کرده‌ایم و با چه فراز و فرودهایی در مسیر کار همراه بودیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به باز تعریف مجدد وظایف و مسؤولیت‌ها برای حضور موثر در شبکه شاد نیازمند است، گفت: بدون حضور روابط عمومی‌ها فعالیت‌های ما به سرانجام نمی‌رسد و به کمک آگاهانه روابط عمومی‌ها نیاز داریم.

پیش از سخنان وزیر آموزش و پرورش نماینده منتخب روابط عمومی‌های استان‌ها به جمع بندی بحث‌های انجام شده در این نشست و انعکاس آنها به وزیر آموزش و پرورش پرداخت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش و پرورش خلاقیت امام علی ع ارزیابی عملکرد وزیر آموزش و پرورش روابط عمومی ها بستر اجتماعی فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۰۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ناتوان و برکنار شده چطور استاندار مازندران می‌شود؟

عصرایران در یادداشتی نوشت: به تازگی، دولت، یوسف نوری را به عنوان استاندار جدید مازندران تعیین کرد. این در حالی است که او دقیقا یک سال قبل (فروردین ۱۴۰۲) به دلیل تقصیر وزارت آموزش و پرورش در ماجرای تاخیر پرداخت حقوق معلمان، در قالب استعفا، از سمت وزیر آموزش و پرورش برکنار شد.

تنها چند روز قبل از برکناری، مخبر معاون اول رئیس جمهوری، وزارت آموزش و پرورش را مقصر اعلام کرد تا شمارش معکوس برای پایان حضور یوسف نوری در ساختمان خیابان قرنی شروع شود و ۵ روز بعد هم خبر استعفای برکنارگونه منتشر شد. البته هیچ کدام از متن‌های استعفای یوسف نوری و موافقت رئیسی با استعفا منتشر نشدند.

تاخیر پرداخت حقوق معلمان در آخرین روز اسفند ۱۴۰۱، فاجعه تمام عیاری را رقم زد. وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه یکدیگر را متهم کردند و اختلاف به وجود آمد. در نهایت با بررسی معاون اول رئیس جمهوری به دستور رئیس جمهوری، وزارتخانه یوسف نوری، به عنوان مقصر معرفی و چند روز بعد هم طبق انتظارات از سمت خود کناره گیری کرد / کنار گذاشته شد.

ضمن اینکه سوابق یوسف نوری قبل و هنگام وزارت آموزش و پرورش نشان می‌دهد او نه در کلام و واکنش و نه در عملکرد، فرد اجرایی موفقی نیست. سپردن مسوولیت استانداری به این وزیر سابق، تنها زمینه‌ای را برای بروز اشتباهات بزرگتر فراهم می‌کند. آن هم در مازندانی که همسایه تهران است.

پس قابل پیش بینی است: یوسف نوری در مقام استاندار مازندران، با بروز سلسله اشتباهاتی، مجبور به کناره گیری یا برکنار می‌شود و دوره ماموریت خود را در ساری تکمیل نخواهد کرد.

وزیران یا براساس اختلاف نظر با رئیس جمهور یا دیگر مقامات یا فشار مجلس، برکنار یا استعفا می‌کنند یا به دلیل استیضاح موفق مجلس، مجبور به کناره گیری می‌شوند و در همه این موارد انتصاب آن‌ها به دیگر سمت‌ها از جمله مشاور و سفیر، قابل توجیه و معمول است. اما اینکه وزیری به دلیل ناتوانی عیان در اداره بدیهیات وزارتخانه تحت اداره خود، برکنار شود / استعفا دهد و سپس یک سال بعد به سمت استاندار معرفی شود از عجایب و غرایب روزگار ماست. آن هم وزارتخانه‌ای که یوسف نوری کارمند رسمی آن است و ۳۰ سال درآن سابقه دارد.

قابل توجه اینکه ۲ وزیر سابق که در دولت رئیسی به سمت استاندار منصوب شدند نتوانستند دوره خود را تکمیل کنند و به شکلی، برکنار یا کنار گذاشته شدند. صادق خلیلیان، وزیر کشاورزی دولت احمدی نژاد، در دولت رئیسی، استاندار خوزستان معرفی شد و بعد از گذشت یک سال و چند ماه کنار گذاشته شد.

حسین مدرس خیابانی قائم مقام و سرپرست وزارت صمت دولت حسن روحانی نیز در این دولت به عنوان اولین استاندار سیستان و بلوچستان معرفی شد، اما بعد از ۱۶ ماه، تغییر داده شد. او البته هم اکنون به عنوان مدیرعامل شرکت ملی مس ایران منصوب شده است.

استاندار، مسوولیت مهم و حساسی است. استاندار استانی، چون مازندران در کشوری، چون ایران، نیروی قدرتمند و شجاعی می‌طلبد که سابقه ارزشمندی از کارآمدی داشته باشد نه اینکه در نگارش رزومه شخصی خود، اسباب انبساط خاطر دیگران را فراهم کرده باشد.

نویسنده: رضا غبیشاوی

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید!
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم
  • وزیر ناتوان و برکنار شده چطور استاندار مازندران می‌شود؟