Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست بررسی و کمک به رفع مشکلات کهگیلویه و بویراحمد با حضور مهدی روشنفکر منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون و مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مهدی روشنفکر در این نشست با اشاره به اینکه نزدیک به 150 هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد تحت نهادهای حمایتی هستند، گفت: عوامل تعیین‌کنندة فقر شناسایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در استان 750 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد با داشتن مواهب کم نظیر خدادادی، 110 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بیش از 33 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی و برخی دیگر نیز تحت حمایت دیگر نهاها هستند.

وی با تاکید بر اینکه فقیر و نداری زیبنده کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ظرفیت‌های کم نظیر در بخش‌های مختلف نیست، عنوان کرد: توانمند سازی واقعی مددجویان به عنوان مهمترین اولویت در دستور کار امداد قرار بگیرد تا دیگر هیچ فردی نیاز به حمایت دستگاه‌ها و نهادها نداشته باشد.

روشنفکر با بیان اینکه در صورت توانمند سازی افراد بدون شک ایجاد شغل، درآمد و رسیدن به رفاه حداقلی میسور می‌شود، عنوان کرد: ضروری است در شناسایی و حمایت از خانواده‌های فقیر نهایت صورت گیرد تا هیچ فرد نیازمندی از خدمات این نهاد انقلابی محروم نباشد.

وی خواستار توجه ویژه کمیته امداد به مسکن، اشتغال و تامین نیازهای اولیه نیازمندان تا هنگام توانمندسازی آنان شد و ابراز کرد: انتظار می‌رود قبل از پرداخت هرگونه تسهیلات اشتغال کارگاه آموزشی فنی و تخصصی متناسب با شغل مورد نظر برگزار شودید تا شاهد ادامه فعالیت فرد بعد از اجرای طرح باشیم.

 

منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون با تاکید بر اینکه دلیل فقر و راهکارهای ریشه کنی آن در استان باید شناسایی و تدوین شود، ادامه داد: برقراری عدالت آموزشی و ارائه خدمات حمایتی از جمله در حوزه اشتغال، بهداشت و درمان، فرهنگی، تحصیلی، کمک هزینه ازدواج و ….توسط کمیته امداد امام خینی به عنوان یک مهم در اولویت باشد.

مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور نیز در این نشست ضمن تقدیر از پیگیری‌های مهدی روشنفکر گفت: بدون شک این نهاد انقلابی برای رفع محرومیت و فقر و همچنین ایجاد اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

انتهای پیام/82009

منبع: فارس

کلیدواژه: امام خمینی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد فقر کهگیلویه و بویراحمد کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۱۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 

ایسنا/اصفهان رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نطنز گفت: میزان زکات فطره و کفاره در شهرستان نطنز نسبت به سال قبل ۴۶ درصد رشد داشته است.

مهدی مزرعه خطیری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال فطریه و کفارات در عید فطر امسال و چند روز بعد از آن جذب شد که این مبلغ نسبت به سال گذشته رشد ۴۶درصدی داشته است.

وی افزود: با همکاری صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، کفارات جمع‌آوری‌شده بلافاصله به‌حساب قرض‌الحسنه امداد مددجویان نزد بانک ملی واریز شد که فقط قادر به تهیه نان در نانوایی‌های دولتی هستند تا ضمن حفظ شان مددجویان، الزامات شرعی مصرف کفارات نیز رعایت شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نطنز با بیان اینکه وجوه فطریه جمع‌آوری‌شده در امور درمانی، بیماران صعب‌العلاج، جهیزیه، امور تحصیلی دانش‌آموزان، لوازم ضروری نیازمندان ساکن شهرستان با هم‌افزایی امداد هزینه خواهد شد، گفت: کمیته امداد درعین‌حال که وظیفه خود می‌داند شان و آبروی مددجویان را حفظ کند، موظف است از وجوهات شرعی مردم متدین نیز صیانت کند.

مزرعه خطیری تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) همچنان آماده دریافت وجوه شرعی مردم اعم از فطریه و کفارات و نذورات آنها است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای مددجویان استان کرمانشاه
  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود