Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-03@04:37:24 GMT

۲۵ درصد تجارت جهانی آب می‌رود!

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۱۵۸۱

۲۵ درصد تجارت جهانی آب می‌رود!

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، آنکتاد اعلام کرد که تجارت کالا در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ به میزان سه درصد کاهش پیدا کرد و در سه ماهه دوم ۲۶.۹ درصد کاهش پیدا خواهد کرد. بر مبنای سالانه، تجارت جهانی در سه ماهه اول ۳.۳ درصد و در سه ماهه دوم ۲۹ درصد کاهش خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته استیو مک‌فیلی، استراتژیست ارشد آنکتاد، در جریان بحران مالی جهانی ۲۰۰۹ کاهش تجارت به درجات مشابه وجود داشت اما این کاهش به شدت سال ۲۰۲۰ نبود. در آن زمان تجارت جهانی مطابق با احیای اقتصاد جهانی به سرعت رشد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، آنکتاد اعلام کرد که دیدگاهش از سه ماهه اول که ابتدا رشد حدود یک درصد ارزش تجارت را پیش بینی کرده بود، از ۲۴ مارس مرتبا تیره‌تر شده است.

پیش از این هم سازمان جهانی تجارت (WTO) پیش بینی کرده بود که تجارت جهانی امسال به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ به میزان شدیدتر از بحران مالی یک دهه قبل کاهش پیدا خواهد کرد و تجارت جهانی در سال ۲۰۲۰ بین ۱۳ تا ۳۲ درصد کاهش پیدا خواهد کرد در حالی که در جریان بحران مالی سال ۲۰۰۹، تجارت جهانی ۱۲.۵ درصد رشد منفی پیدا کرده بود.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: کرونا در جهان رشد تجارت جهانی آنکتاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۱۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران

به گزارش صدای ایران از ایرنا، آمار‌های منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد که مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماه نخست ۲۰۲۴ به یک میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۶ درصدی داشته است. در سه‌ماهه نخست سال میلادی گذشته یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

افت مبادلات تجاری دو کشور در این دوره مربوط به افت واردات ترکیه از ایران بوده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس سال میلادی گذشته ۹۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود؛ این رقم با افت ۴۱ درصدی در سه‌ماهه نخست امسال به ۵۴۷ میلیون دلار رسیده است.

در عین حال صادرات ترکیه به ایران در سه‌ماهه نخست امسال با رشد ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۸۱۷ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در سه‌ماهه نخست سال قبل ۷۰۱ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

بر اساس این گزارش مبادلات تجاری ایران با این کشور در سال ۲۰۲۳ به ۵ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار رسیده بود. ترکیه در این سال ۳ میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر و ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • تسلا خواستنی نشد که نشد!
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • فراتر رفتن تجارت خارجی از ۱۰ میلیارد دلار
  • مدل‌های جدید رنو بازار را می‌گیرد؟
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱