Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@15:11:08 GMT

اولویت‌های دولت جدید عراق

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۱۸۵۳

اولویت‌های دولت جدید عراق

خبرگزاری ایسنا: به نقل از سومریه نیوز، محمد حسین بحر العلوم، نماینده دائم عراق در سازمان ملل به نمایندگی از مصطفی الکاظمی، نخست وزیر جدید عراق در نشست شورای امنیت اعلام کرد: اولویت‌های دولت جدید، افزایش تلاش‌ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و تدوین پیشنویس بودجه فوق‌العاده با هدف افزایش توان کشور در مقابله با بحران‌های مالی و اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که باید مانع این شد که خاک عراق به عرصه درگیری‌ها تبدیل شود یا از خاک این کشور به عنوان مبدأ حملات علیه طرف سوم استفاده شود.

بحرالعلوم همچنین خاطرنشان کرد: دولت جدید عراق بر پرداخت حقوق‌ها بدون تاخیر، پرداخت غرامت به خانواده شهداء و زخمی شدگان در تظاهرات تاکید دارد.

نماینده دائم عراق در سازمان ملل بر اهمیت حفاظت از حاکمیت عراق و تقویت و تحکیم قانون و انحصار سلاح در دست دولت تاکید کرد.

از سوی دیگر، محمد البلداوی، عضو کمیته نظارت بر اجرای برنامه دولتی و برنامه ریزی استراتژیک در پارلمان امروز(پنجشنبه) در گفتگو با سایت المعلومه از پایان بررسی برنامه دولتی با طرح چند پیشنهاد خبر داد و تاکید کرد این پیشنهادات به حسن الکعبی، معاون اول رئیس پارلمان تحویل شده و وی آنها را به نخست وزیر ارسال کرده است.

البلداوی گفت، کمیته نقطه نظراتی را در خصوص نحوه ایجاد توازن میان منابع اندک و هزینه های دولت، بهبود خدمات و آبادسازی مناطق جنوبی و مناطق آزاد شده ارائه کرده و از دولت خواسته ضمن پاسخگویی به آنها رویکرد خود را نسبت به مسائلی همچون بودجه، نحوه تعامل با کاهش قیمت نفت، زمان دقیق برگزاری انتخابات و غیره اعلام کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: عراق الکاظمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۱۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق

سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، و هیئت همراه وی، وضعیت فرهنگ و ارتباطات دو کشور و چشم‌اندازهای گسترش همکاری‌های عراق و جمهوری اسلامی ایران را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم بر ضرورت تبادل تجارب در بخش‌های فرهنگی، هنری و آرشیوی تأکید کرد.

وی با اشاره به نیازهای جوامع اسلامی به برنامه‌های فرهنگی که آنان را در برابر هجمه فرهنگی و اندیشه‌های منحرف مصون نگه دارد، بر ضرورت حمایت از برنامه‌های هنری و تولید فیلم و سریال و استفاده از فناوری‌های نوین برای رساندن آن به مخاطبان تأکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر ضرورت توقف جنگ در غزه تأکید کرد و جامعه جهانی را در قبال پیامدهای آنچه در غزه می‌گذرد و سکوت در برابر کشتار و گرسنه نگه‌داشتن و نسل‌کشی مسئول دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌ها ممنوع
  • دولت عراق استفاده از واژه «اسرائیل» را در رسانه‌ها ممنوع کرد
  • این گروه از کارکنان دولت فوق‌العاده خاص دریافت می‌کنند/ اعلام جزییات
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور