Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی ملکپور روز پنجشنبه در جلسه مشترک شورای زکات و ستاد اقامه نماز استان افزود: از این میزان ۲۳میلیارد ریال از محل کمک‌های مردمی و ۲۰ میلیارد ریال نیز از محل کمک بنیاد مستضعفان توزیع شد.

وی گفت: در سالجاری از محل کمک‌های مردمی و دفتر امام جمعه شهرکرد و مجموعه استانداری در قالب اطعام مهدوی و توزیع غذای بین خانواده نیازمند ۲۵ هزار و ۸۴۹ پرس غذای گرم توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به توزیع ۱۰ هزار سبد غذایی بین خانواده نیازمند و افراد تحت پوشش این نهاد تاکنون اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‌شود توزیع غذای گرم و سبد غذایی تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه پارسال در بحث زکات، استان چهارمحال و بختیاری رتبه نخست کشوری را کسب کرد، افزود: سال گذشته ۵۶ میلیارد ریال از محل کمک‌های های زکات در استان جمع آوری شد که نست به سال‌های قبل رشد خوبی داشته است.

ملکپور اظهار داشت: در عید فطر سال گذشته ۲۳میلیارد ریال زکات فطریه در استان جمع آوری شد که از این میزان ۲۱ میلیارد ریال زکات عام، ۹۴۰ میلیون ریال زکات سادات، و مابقی کفاره عمد و غیر عمد بود.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و مشخص نبودن برپایی نماز در استان افزود: برنامه‌ریزی‌های مختلفی انجام‌شده است و با توجه به وضعیت موجود در سالجاری، شیوه‌های مختلفی برای دریافت فطریه از سوی این نهاد، طراحی و پیش‌بینی‌ شده است.

وی گفت: پرداخت به روش الکترونیکی با شماره گیری کد دستوری *۸۸۷۷*۵# و مراجعه به سایت emdad.ir و شماره گیری تلفن گویا ۰۹۶۸۸۷ و پرداخت از طریق اپلیکیشن‌های بله، بام، سکه، ایوا و سنا انجام می شود.

وی افزود: به منظور حمایت از ایتام نیز بنیاد مستضعفان ۱۰ میلیارد ریال و به ازای هر یتیم ۵ میلیون ریال واریز کرده است.

وی به راه اندازی سامانه "سنا" کمیته امداد امام خمینی (ره) در هفته آینده نیز اشاره کرد و گفت: این سامانه برای شناسایی افراد نیازمند واقعی و توزیع عادلانه کمک به این افراد و جمع آوری کمک‌های مردمی راه‌اندازی شده است.

رییس اداره امور اجرایی زکات چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به اینکه تنها متولی برای صدور مجوز دریافت زکات در استان دبیرخانه شورای زکات است، افزود: همه افراد و مووسسات خیریه باید برای دریافت زکات مجوز این دبیرخانه را داشته باشند.

حجت‌ الاسلام سید مهدی هاشمی افزود: با توجه به شرایط کنونی جامعه و شیوع ویروس کرونا در صورتی که نماز عید فطر برپا نشود و پایگاه‌های جمع آوری فطریه فعال نشوند، از روش‌های نوین برای جمع‌آوری زکات فطریه استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه زکات فطره متعلق به همه فقراست و خاص جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی و نهادهای حمایتی نیست، افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) برای متمرکز شدن جمع‌ آوری کمک‌ها به عنوان متولی انتخاب شده است.

به گزارش ایرنا، حدود ۱۰ درصد جمعیت استان چهارمحال و بختیاری زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام جمعه تلفن چهارمحال و بختیاری خانواده کمیته امداد سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری میلیارد ریال کمیته امداد محل کمک جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۱۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل

علیرضا حسین‌نژاد در دیدار با منتخب مردم مشگین‌شهر در مجلس دوازدهم، اظهار داشت: ۴۶ سال از عمر با برکت کمیته امداد به عنوان مولود انقلاب سپری شده و در این مدت تلاش بر این بوده تا طعم خدمت بی منت برای اقشار مستضعف و نیازمند جامعه به شایستگی تمام چشانده شود.

او تصریح کرد: کمیته امداد در تولید فقر دخیل نبوده بلکه این تفکر غلطی است که اعلام کنند، کمیته امداد فقیرپرور است در حالی که در این ۴۶ سال کارکرد غلط برخی نظامات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به تولید فقر منجر شده و باید این رویه اصلاح شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه مددجویان کمیته امداد و نیازمندان جز ولی نعمتان انقلاب هستند باید در حل مشکلات و دغدغه معیشتی آنها تلاشی مضاعف انجام شود تا بیش از گذشته این خانواده‌ها از رفاه و آسایش برگرفته از برقراری نظام جمهوری اسلامی ایران بهره بگیرند.

حسین‌نژاد افزود: در استان اردبیل ۴۴ هزار خانوار در قالب ۸۹ هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند که ۱۱.۵ درصد خانوار‌ها و ۷.۲ درصد جمعیت استان را مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تشکیل می‌دهند.

او به پایین بودن سرانه درآمدی مردم این استان اشاره کرد و ادامه داد: با وجود اینکه سرانه درآمدی مردم این استان نصف سرانه کشوری است، اما مردم این خطه با مناعت طبع و عزت نفس سعی می‌کنند تا زندگی شایسته‌ای را سپری کرده و کمترین وابستگی‌ها را به نهاد امداد کشور داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل رویکرد این نهاد را در سال‌های اخیر توانمندسازی اعلام کرد و گفت: در کنار بهبود معیشت خانواده‌ها، بحث توانمندسازی و تأمین سرپناه از دیگر رویکرد‌ها است که در کنار خدمات فرهنگی، مهارت‌آموزی، بهداشتی و درمانی و سایر حوزه‌ها کمیته امداد استان سعی می‌کند تا در خدمت خانواده‌های نیازمند باشد.

حسین‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۷۸۰ میلیارد تومان سال گذشته برای اشتغال مددجویان به ۱۶ بانک استان ابلاغ شد که ۶۰ درصد این میزان تسهیلات با همراهی بانک‌ها پرداخت شد و مابقی نیز در مراحل پرداخت در سال‌جاری است.

او اشتغال کمیته امداد را مهارت‌محور همراه با تولید شغل با ثبات و مولد اعلام کرد و افزود: به غیر از سالمندان و بیماران، برای سایر مددجویان که امکان اشتغال وجود دارد، امکان پرداخت این تسهیلات فراهم شده و حتی برای دهک‌های پنجم و ششم خانوار‌ها نیز امکان پرداخت تسهیلات اشتغالزا از طریق کمیته امداد مهیا است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد: ما با بهره‌گیری از ظرفیت راهبران شغلی سعی می‌کنیم در حرف و صنف مختلف اشتغال مولدی را ایجاد کنیم که قطعا راهبری اساسی در این زمینه می‌تواند گره‌گشا باشد.

حسین‌نژاد بیان کرد: سالانه ایجاد فرصت اشتغال برای چهار هزار و ۶۰۰ نفر فضای خوبی را فراهم می‌کند که تا ۹۶ درصد راست‌آزمایی در اشتغال و به حداقل رساندن انحرافات را در پرداخت تسهیلات شاهد هستیم تا جامعه هدف بتواند به مرز توانمندسازی و خودکفایی برسند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • انجام ۷ هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها