Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@12:26:16 GMT

عادی سازی روابط به مثابه خنجری به ملت فلسطین است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۲۰۰۷

عادی سازی روابط به مثابه خنجری به ملت فلسطین است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، جنبش حماس در بیانیه ای به مناسبت هفتاد و دومین سالروز نکبت  از فلسطینی ها خواست که در مراسم و فعالیت های سالروز نکبت، مشارکت کنند.

در این بیانیه حماس بر مخالفت با همه طرحهای نابود کننده آرمان فلسطین تاکید شده و آمده است: با همه طرحهایی که آرمان فلسطین را نابود یا حقوق ملت ما را پایمال کند و در راس آنها معامله قرن و عملیات الحاق(کرانه باختری) که رژیم صهیونیستی به دنبال آن است، قرار دارند، مخالفیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حماس مجددا بر حق ملت فلسطین در مقاومت علیه اشغالگران با همه ابزار و در راس آنها مقاومت مسلحانه تاکید و بیان کرد: مقاومت مسلحانه گزینه راهبردی برای دفاع از ملت ما و استرداد حقوقش محسوب می شود.

جنبش حماس بر ضرورت پایبندی به گزینه وحدت ملی به عنوان زیربنای اساسی برای تحکیم صفوف در برابر اشغالگران و طرحهای آنها تاکید و اعلام کرد: حماس وحدت ملی را دارای تقدس می داند و امتیازات و نرمش زیادی برای پایان دودستگی داده است.

حماس اعلام کرد که اسیران در بند صهیونیستها اولویت اصلی این جنبش هستند و اینکه از هیچ تلاشی برای آزادی اسیران از زندانهای رژیم صهیونیستی دریغ نخواهد کرد.

این جنبش بر مخالفت قاطع با عادی سازی روابط با اشغالگران تاکید و آنرا به مثابه خنجری به ملت فلسطین و نقض حقوق فلسطینی ها و مشوق صهیونیستها برای ارتکاب جنایات بیشتر علیه ملت و مقدسات فلسطین، دانست.

حماس ضمن تاکید بر آمادگی فلسطینی ها برای مقابله با خطراتی که در کمین است، خواستار ایجاد یک راهبرد ملی برای روند مبارزه شد.

گفتنی است که «نکبه» کلمه ای عربی و به معنای مصیبت است، اصطلاحی است که اشاره به اشغال فلسطین و تاسیس رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ دارد. حادثه ای که بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی را از خانه و کاشانه خودآواره کرد. روزی که فلسطینیان علی رغم اینکه خاطره خوشی از آن ندارند، اما برای به فراموشی سپرده نشدن حقی که در این روز از آنها سلب شد، هر ساله در سالروز آن، با برگزاری تظاهرات و تجمعات اعتراضی، از سالگرد این رویداد به عنوان سالگرد نکبت یاد می‏ کنند. در فرایند اشغال فلسطین در سال ۱۹۴۸، بیش از ۵۳۰ شهر و روستا در فلسطین با خاک یکسان شد، ۱۵ هزار فلسطینی شهید شدند، ده ها فلسطینی به صورت دسته جمعی اعدام شدند و حدود ۸۰۰ هزار نفر اقدام به مهاجرت کردند. طبق آخرین آمارها، شمار شهدای فلسطینی از سال ۱۹۴۸ تاکنون به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسیده است. رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸، به میزان ۷۸ درصد از خاک فلسطین یعنی تمام آن به استثنای کرانه باختری و غزه را اشغال کرد و هر ساله در این تاریخ اهالی اردوگاه‌ها، روستاها و شهرهای فلسطینی به همراه دیگر فلسطینی‌های مقیم خارج با برگزاری فعالیت‌های مختلف بر رد اشغالگری تأکید می‌کنند. برخی آوارگان فلسطینی با گذشت ۷۲ سال از این موضوع همچنان کلید خانه‌های قدیمی خود را نگه داشته‌اند.

کد خبر 4925653

منبع: مهر

کلیدواژه: حماس فلسطین روز نکبت ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی عربستان سعودی فلسطین دونالد ترامپ شیوع کرونا روسیه افغانستان داعش مصطفی الکاظمی ایران سوریه رژیم صهیونیستی فلسطینی ها سال ۱۹۴۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۲۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیرخارجه مصر: «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر امروز در نشست امنیتی ریاض، تاکید کرد: ما تمایل داریم که کشور مستقل فلسطین را تشکیل دهیم و به خشونت و درگیری‌های ۷۰ ساله پایان دهیم.

وی افزود: جامعه بین‌الملل مخالف راه حل نظامی در رفح است، چرا که منجر به وقوع فاجعه‌ای انسانی خواهد شد.

سامح شکری تاکید کرد: هم اکنون طرحی برای آتش‌بس در غزه روی میز است و دو طرف باید آن را مورد بحث و بررسی قرار داده و منتظر تصمیم نهایی هستیم.

وی افزود: ما باید شروطی را تعیین کنیم که منجر به مشارکت حماس در تشکیل کشور فلسطین شود. مادامی که اشغالگری وجود داشته باشد، مقاومت نیز طبق قوانین بین‌الملل قابل توجیه است.

کد خبر 6092433 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • فیلم| عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
  • استقبال سخنگوی جنبش فتح از طرح گفت‌وگو با حماس به میزبانی چین
  • چین میزبان رایزنی نمایندگان فتح و حماس
  • نتایج نشست مشترک جنبش فتح و حماس در چین چه شد؟
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • وزیرخارجه مصر: «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند