Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-03@03:01:25 GMT

دنیا به سوی عادی شدن زندگی وکسب وکار

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۲۰۱۴

دنیا به سوی عادی شدن زندگی وکسب وکار

ساعت 24 - رهبران سیاسی کشورهای جهان زیر ضرب وفشار شهروندان و اقتصاد قرار گرفته اند والبته برخی از آنها نیز با همکاری مردم دوره اوج گیری کرونا را پشت سرگذاشته اند.

به این ترتیب به نظر می رسد پس از سپری شدن 100 روز سخت در بیشتر کشورها که با قرنطینه با درجه های گوناگون بودیم حالا به سوی بازگشودن کسب وکاره وکاهش ماندن درخانه هستیم برخی از کشورهای اتحادیه اروپ از امروز حتی مرزها را باز کرده اند و امیدوارند تعطیلات تابستانی را همانند سالهای قبل اما بابرخی تغییرات برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی کشورهامثل ترکیه بازکردن راههای هوایی برای ورود توریستها را نیز در دستور کاردارند.

فنلاند

در فنلاند مدارس از امروز بازگشایی شده است. این در حالی است که دراکثر کشورهای اروپایی مدارس همچنان بسته است. اتحادیه معلمان فنلاند هشدار داده که ممکن شرایط حاضرکاملا برای کارکنان و کودکان ایمن نباشد. بهرحال دانش آموزان با حفظ فاصله اجتماعی به مدارس رفته اند. این کشور البته جمعیت کمی دارد و برخورد مناسبی نیز با کرونا داشت.

نیوزیلند

هزاران کسب و کار در نیوزیلند در پی کاهش محدویت‌ها فعالیت‌های خود را در این کشور از سر گرفته‌اند.برخی از مردم پس از هفته ها قرنطینه برای رفتن به آرایشگاه در طول شب مجبور به ایستادن در صف شدند.تاکنون مورد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا در سه روز گذشته در این کشور گزارش نشده است.مقامات می گویند که احتمال کمی وجود دارد که ویروس از فردی به فردی دیگر منتقل شود. اما از مردم خواسته شده که برای جلوگیری از بروز موج دوم شیوع کرونا همچنان فاصله اجتماعی و دستورهای بهداشتی را رعایت کنند.جاسیندا آردن در پی شیوع ویروس کرونا، وضعیت اقتصادی این کشو را بدترین شرایط پس از "رکود بزرگ اقتصادی" در دهه ۱۹۳۰ توصیف کرد.

بوسنی و سارایوو

رستوران‌ها، کافه‌ها و بارها روز چهارشنبه ۱۳ مه در سارایوو پایتخت بوسنی و هرزگوین فعالیت خود را پس از هفته‌ها تعطیلی به‌خاطر شیوع ویروس جدید کرونا از سر گرفتند.بوسنی و هرزگوین برای مهار شیوع ویروس کرونا این کشور را قرنطینه کرده بود.مشتریان رستوران‌ها و کافه‌ها با ماسک بر صورت با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در فضای بیرونی این مکان‌ها نشستند و سفارش خود را ارائه دادند.بوسنی و هرزگوین با سه و نیم میلیون جمعیت ۲ هزار و ۱۷۱ مورد ابتلا به کووید ۱۹ را ثبت کرده است و ۱۲۰ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

لغو وضعیت اضطراری در اکثر نقاط ژاپن

ژاپن پس از کاهش چشمگیر شمار مبتلایان به ویروس کرونا، وضعیت اضطراری را در اکثر نقاط کشورلغو کرد. شینزو آبه، نخست وزیر از مردم خواسته تا همچنان هوشیار باشند، در خارج از خانه ماسک بزنند و دستورالعمل ها در مورد حفظ فاصله اجتماعی را رعایت کنند.آقای آبه گفت که وضعیت اضطراری در شهرهایی مثل توکیو، پایتخت تا پایان ماه مه ادامه خواهد داشت.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۲۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی
  • عادی‌سازی بی‌حجابی؛ شبیخون فرهنگی
  • امیری: بازی هفته بعد جدال مرگ و زندگی است/ یک امتیاز فاصله چیزی نیست که کنار بکشیم+ فیلم
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
  • دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • حاجی‌صادقی: دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد