Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، احمد ناصری روز پنجشنبه در نخستین جلسه شورای آموزش و پروش استان اردبیل در سال ۱۳۹۹ افزود: ۵۲۶ مدرسه و مرکز آموزشی غیردولتی استان برابر قانون باید به سامانه گرمایشی پکیج با ایمنی بالا و استاندارد مجهز شده و بخاری نفتی و گازی از این مدارس برچیده شود.

وی بیان کرد: تاکنون ۱۵۰ مورد از این مدارس به سامانه گرمایشی استاندارد و ایمن مجهز شده و روند استانداردسازی سامانه گرمایشی این مدارس با کُندی پیش رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: پیش از این ۱.۵ سال برای استانداردسازی سامانه گرمایشی به موسسان این مدارس و مراکز آموزشی مهلت داده شده بود ولی روند کار آنها تاکنون کند بوده است.

وی افزود: موسسان ۳۷۶ مدرسه و مراکز آموزشی غیردولتی فاقد سامانه گرمایشی استاندارد استان اردبیل تا ۳۱ شهریورماه امسال فرصت دارند تا نسبت به استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی خود اقدام کنند.

ناصری با اشاره به بررسی شرایط استانداردسازی این مدارس در جلسات شورای آموزش و پرورش استان تا پایان نیمه نخست امسال اظهار کرد: موسسان این مدارس برای استانداردسازی می‌توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

وی خواستار تعیین ترتیب زمانی برای تک تک مدارس فاقد سامانه استاندارد گرمایشی استان اردبیل شد و گفت: تمدید مجوز فعالیت این مدارس بدون سامانه گرمایشی استاندارد متوقف و منوط به اجرای استانداردهای لازم شده است.

تجهیز بیش از ۹۰ درصد مدارس دولتی استان اردبیل به سامانه گرمایشی استاندارد

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از روند استانداردسازی سامانه گرمایشی مراکز آموزشی و مدارس استان اردبیل اعلام کرد: بیش از ۹۰ درصد مدارسدولتی استان اردبیل به سامانه گرمایشی استاندارد تجهیز شده است.

دولت لطفی با بیان این که ۷۱ درصد مدارس غیردولتی استان فاقد سامانه استاندارد گرمایشی است، گفت: در یکسال گذشته تنها سامانه گرمایشی استاندارد در ۳۷ مورد از این مدارس راه‌اندازی شده کرده و این مدارس از برنامه کشوری تعیین شده عقب هستند.

وی خواستار اقدام جدی شورای آموزش و پرورش استان برای استانداردسازی مدارس فاقد سیستم گرمایشی ایمن و استاندارد شد و افزود: تمدید پروانه فعالیت مدارس فاقد سامانه گرمایشی استاندارد متوقف شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل استانداردسازی تاسیسات گرمایشی مدارس و برچیدن بخاری از سطح کلاس درس را از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش برشمرد و بیان کرد: استان اردبیل دارای ۲ هزار و ۲۰۰ واحد آموزشی دولتی می‌باشد که بیش از ۹۰ درصد آنها به سامانه‌های استاندارد گرمایشی مجهز شده است.

وی با اشاره به استانداردسازی سامانه گرمایشی ۲۶۷ مدرسه دولتی با ۶۸۹ کلاس درس در سال گذشته بیان کرد: امسال نیز عملیات استانداردسازی سامانه گرمایشی ۲۵۱ مدرسه با سرعت بالا در حال اجراست و عملیات اجرایی آنها تا آخر خردادماه به اتمام می‌رسد.

لطفی بیان کرد: تنها ۱۷۴ مدرسه دولتی با یک هزار و ۲۸۶ کلاس درس که شامل کمتر از ۱۰ درصد مدارس استان اردبیل می‌شود، فاقد سامانه گرمایشی استاندارد است که عملیات استانداردسازی آنها نیز تا آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰ ـ ۱۴۰۱ به پایان می‌رسد.

استان اردبیل آماده آغاز آموزش حضوری در مدارس از ۲۷ اردیبهشت ماه

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین در این جلسه با ارائه گزارشی از روند آموزشی غیر حضوری در ایام شیوع کرونا در استان، اعلام کرد: این استان آماده آغاز آموزش حضوری در مدارس از ۲۷ اردیبهشت ماه است.

وی گفت: در سه ماه گذشته آموزش فرزندان این استان تعطیل نشده و به شیوه غیرحضوری، مجازی، آموزش از طریق بسته‌های آموزشی و شبکه‌های تلویزیونی حتی آموزش حضوری و تک به تک ادامه داشته است.

ناصری با اشاره به آغاز فعالیت مدارس استان برابر تصمیم ستاد مرکزی مدیریت کرونا از روز شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه همزمان با سایر نقاط کشور گفت: دانش آموزانی که نتوانسته‌اند از خدمات غیرحضوری و مجازی استفاده کنند، می‌توانند با حضور در کلاس به رفع اشکال بپردازند.

وی اضافه کرد: حضور دانش آموزان در کلاس‌ها اجباری نیست و دانش آموزانی که به پیام رسان شاد وزارت آموزش و پرورش و شبکه تلویزیونی استانی و نیز برنامه‌های شبکه تلویزیونی سراسری آموزش و شبکه ۴ دسترسی نداشته‎اند و نیز دانش آموزانی که در فراگیری درس نیاز به رفع اشکال دارند، می‌توانند در مدارس حاضر شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: از روز شنبه تمامی معلمان و کارکنان مدارس در سر کار خود حاضر می‌شوند و بر اساس دستورالعمل اعلام شده و با رعایت قواعد بهداشتی و سلامت، به ارائه خدمات آموزشی خواهند پرداخت.

وی همچنین افزود: تعدادی از دانش آموزان از زمان شیوع کرونا و تعطیلی مدارس به هیچ کدام از روش‌های غیرحضوری آموزش دسترسی نداشتند که با آغاز فعالیت دوباره مدارس، معلمان باید تلاش کنند که عقب ماندگی این تعداد از دانش‌آموزان جبران شود.

ناصری اضافه کرد: در شرایط کنونی، برای فعالیت یک هفته‌ای مدارس برنامه‌ریزی شده ولی در صورت نبود مشکل، شورای مدارس برای فعالیت سه هفته بعد هم به تناسب وضعیت تصمیم‌گیری خواهند کرد.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان آغاز فعالیت مدارس و با اشاره به ضدعفونی شدن تمام مدارس و الزام به استفاده از ماسک و دستکش در سطح کلاس‌ها اضافه کرد: در پایان فعالیت مدارس، آزمون و ارزیابی درسی و کلاسی دانش‌آموزان به جز برای پایه‌های نهم و دوازدهم، با تشخیص معلم و مدیر انجام خواهد شد.

۱۹۰۵

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا آموزش و پرورش استان استان اردبیل استاندارد تسهیلات بانکی قانون سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استانداردسازی سامانه گرمایشی آموزش و پرورش استان مدارس استان اردبیل سامانه گرمایشی فعالیت مدارس دولتی استان دانش آموزان درصد مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۲۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمودزاده بعد از ظهر امروز جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش و نقش آن در تربیت نسل‌های تمدن ساز اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی توانمند عاملی برای پیشرفت، تمدن سازی و جامعه سازی در کشور است و آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد تأثیرگذار مهمترین نقش را در این حوزه ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه در شیوه نامه جدید مدارس غیردولتی به جایگاه و نقش معلمان مدارس غیردولتی توجه ویژه‌ای شده است، اضافه کرد: در این شیوه نامه جایگاه معلمان این مدارس احیا شده و وضعیت پرداختی حقوقی این افراد متفاوت خواهد بود. بی شک معلمان مدارس غیرانتفاعی که حقوق مناسب دریافت نمی‌کنند، نمی‌توانند انتظارات تعلیمی و تربیتی در حوزه تربیت دانش ِآموزان در تراز انقلاب را برآورده کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در بحث شهریه مدارس غیردولتی مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی خواهند بود و وضعیت و ساز و کار پرداخت شهریه به استان‌ها تفویض شده است. در این شیوه نامه افزایش شهریه مدارس پایین دستی و مدیریت شهریه مدارس بالادستی پیش بینی شده است.

محمودزاده با اظهار اینکه تقویت مدارس غیردولتی در حوزه پرورشی و تربیتی از دیگر اهداف شیوه نامه جدید است، گفت: فعالیت‌های پرورشی در سه محور برنامه‌های تمهیدی، ترویجی- تبلیغی و تعمیقی برنامه ریزی شده است.

کد خبر 6095982

دیگر خبرها

  • استانداردسازی آدرس‌های اماکن از طریق سامانه ملی جی نف
  • کاهش شهریه برخی از مدارس غیر دولتی/ شهریه مدارس هیئت‌امنایی چقدر است؟
  • اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • نرخ شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می شود؟/ امکان کاهش‌ شهریه برخی مدارس
  • «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت تعیین می شود/ معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت / معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند