Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@12:48:30 GMT

اجرای طرح راهکار در بیش از هزار کانون‌ مساجد هرمزگان

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۲۸۳۶

اجرای طرح راهکار در بیش از هزار کانون‌ مساجد هرمزگان

رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثارِ رمضان با نام «راهکار» با هدف ایجاد و تقویت نهضت خدمت‌رسانی، تقویت بنیه ایمان، همدلی، کار و ایثار در محیط خانواده و محله با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون‌های مساجد در هرمزگان اجرا می‌شود.

در این طرح ۱۴ برنامه عملیاتی در ۴ چهار محور ایمان، همدلی،  کار و  ایثار طراحی شده تا کانون های فرهنگی هنری مساجد بتوانند تا زمانی که نماز جماعت در مساجد برقرار نباشد، این برنامه ها را اجرا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد هرمزگان گفت: این طرح ملی شامل دو بسته «مسجدمحور» و «خانواده‌محور» ویژه ماه مبارک رمضان به ویژه شب‌های قدر و متناسب با شرایط کرونایی جامعه درحال برگزاری است.

احمد پهلوانی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بسته مسجدمحور طرح ملی راهکار به دنبال آن است که برنامه‌های خود را در ایام اپیدمی کرونا بر پایه فضای مجازی ارایه کند و در صورت لزوم اجرای حضوری فعالیت‌های کانون‌ها نیز بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت عمل می‌کند.

وی ادامه داد: بسته مسجدمحور طرح راهکار «مسجدمجازی»، ««فضاسازی محله»، «ارتباط مجازی »، «تکریم»، «مواسات»، «آموزش مجازی»، «بازارچه‌های مجازی» را شامل می‌شود.

مدیرستادهماهنگی کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد هرمزگان افزود: بسته دوم «خانواده‌محور» بوده و همانند بسته اول از هفت بخش تشکیل شده و محورهایی مانند «خانه‌های نورانی»، «به‌توان مهربانی»، «به وقت لبخند»، «خانه‌آت آباد»، «کمک مومنانه»، «با کتاب در خانه»، «مثل مسجد» را شامل می‌شود.

پهلوانی هم‌چنین به برگزاری مراسم شب‌های قدر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی از مساجد استان هرمزگان به جز شهرستان‌های بندرعباس و میناب اشاره کرد ابرازداشت: کانون‌های فرهنگی هنری با استفاده از ظرفیت‌های مردمی در تهیه ماسک، دستکش، ضدعفونی مساجد و محیط پیرامونی و فاصله‌گذاری اجتماعی نقش موثری در اجرای این پروتکل‌ها در شب های قدر دارند.

وی در این باره به قربانی کردن گوسفند و توزیع گوشت بین نیازمندان، پخت و توزیع غذای گرم بین محرومین در وعده‌های افطار و سحری، تهیه و توزیع نان رایگان(نذری یا صلواتی) بین آسیب‌دیدگان از کرونا، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی به عنوان بخشی از فعالیت‌های کانون‌های مساجد به ویژه شب‌های قدر اشاره کرد.

به گفته‌ این مسوول، در کنار فعالیت‌های اجتماعی برگزاری مسابقات تفسیر کوتاه با محور جزء هفت قرآن بخش دیگری از فعالیت‌های اعضا در این کانون‌هاست.

پهلوانی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب با مراجعه به سامانه تفسیر کوتاه در مسابقه شرکت کنند و به عنوان یکی از برگزیده‌های هر شب این مسابقه باشند.

هم اکنون یکهزار و ۳۷ کانون فرهنگی هنری در مناطق شهری و روستایی هرمزگان فعالیت دارند که این تعداد کانون با گستردگی جغرافیایی که در استان دارند به عنوان شبکه گسترده فرهنگی و مذهبی پذیرای جوانان علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی و هنری محسوب می‌شوند.    

برچسب‌ها هرمزگان کانون فرهنگی هنری مساجد پروندهٔ خبری رفتار مومنانه و همدلانه ایرانیان در روزگار کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان کانون فرهنگی هنری مساجد هرمزگان کانون فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری فرهنگی هنری مساجد شب های قدر کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۲۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با حضور گروه‌های نمایشی چهار شهرستان آغاز به کار کرد و طی روز‌های ۸ و ۹ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

زهرا آبسوران، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی در حاشیه این مراسم به خبرنگار شبستان در ارومیه گفت: نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با هدف نشان دادن عمومی سازی و مردم سازی نمایش در جامعه و فضا سازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی و نشان دادن توانمندی‌های این قشر در حال برگزاری است. 

وی با بیان اینکه رقابت سالم از محور‌های این جشنواره است، افزود: ۲۰ اثر به دبیرخانه جشنواره استانی هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان ارسال شده که پس از پایش، ۱۰ گروه نمایش منتخب که از این تعداد ۷ اثر مربوط به مراکز کانون و ۳ اثر نیز آزاد در روز‌های ۸ و ۹ اردیبهشت در سالن آمفی تئاتر مجتمع شهید فرخی ارومیه به رقابت خواهند پرداخت.

آب سوران با بیان اینکه «این صحنه خانه ماست» شعار این جشنواره است، گفت: توجه به نامداران، امید آفرینی، آئین‌های بومی، سنتی و مذهبی، طنز، محیط زیست و آزاد موضوعاتی هستند که در نمایش‌های جشنواره نوزدهم رعایت شده اند.

مدیر کل کانون پرورش فکری استان از برگزاری نمایشگاه با عروسک‌های نمایشی، پویش عکاسی و نشست آموزشی با هدف انتقال تجربه از برنامه‌های جنبی مرحله استانی این جشنواره خبر داد.

وی افزود: عباس پویان، فاطمه برمال، سمیه حسین نژاد داوران نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان استان هستند. 

گفتنی است؛ عباس پویان بازیگر، نمایشنامه نویس و کارگردان است که دارای لیسانس ادبیات نمایشی و فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی است، وی از سال ۷۰ و در استان فارس فعالیت هنری خود را آغاز کرده و بیش از ۴۰ اثر هنری در حوزه‌ی کودک و نوجوان کار کرده است و در سال‌ها فعالیت مقام‌های متعددی را در جشنواره‌های کشوری و استانی به دست آورده است. 

فاطمه برمال کارگردان، بازیگر و عروسک گردان دیگر داور این جشنواره از استان اردبیل است، فاطمه برمال در طی سال‌ها فعالیت خود عناوین متعددی را در جشنواره‌های مختلف عروسکی و نمایشی به دست آورده، آخرین نمایش وی نمایش «آی تک» بود در تیر ماه ۱۴۰۲ در مرکز تئاتر کانون به روی صحنه رفت.

سمیه حسین نژاد کارشناس سابق کانون استان عروسک ساز، عروسک گردان، کارگردان و طراح صحنه و دکور دارای لیسانس نقاشی با سابقه‌ی بیش از ۲۰ سال فعالیت و مدرس شاخه‌های مختلف هنری است که طی سال‌ها فعالیت موفق به کسب رتبه‌های برتر در هنر‌های نمایشی، چون جشنواره رضوی شده و بار‌ها آثار وی به رویداد‌های کشوری صعود کرده اند.

دیگر خبرها

  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • هوشمندسازی حداکثری و عدم ارجاع پرونده‌های ناقص