Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان فارس، خواستار صدور مجوز بکارگیری خبرنگاران مشمول دوره خدمت ضرورت سربازی در قالب امریه در این نهاد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز،حمیدرضا شعبانی، امروز در آستانه روز روابط عمومی در ارتباط زنده ویدیو کنفرانس که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های موجود در جذب و بکارگیری نیروی انسانی متخصص حوزه روابط عمومی، پیشنهاد می‌شود از ظرفیت خبرنگاران رسانه‌ها که عازم دوره خدمت سربازی هستند بهره‌گیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به گسترش روزافزون وسایل ارتباطی همراه با فناوری روز و همچنین چالش‌های مدرن پیش روی جامعه بشری، یکی از نیازهای اساسی نهادها و دستگاه‌ها، به ویژه سیستم بزرگ تعلیم و تربیت برای تعیین و تبیین راهبرد کاری برای مخاطبان خود، تقویت حوزه روابط عمومی به ‌صورت کمی و کیفی است.

رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: این مهم به ویژه در ایام شیوع کرونا آنگاه که بخش‌هایی در سیستم بزرگ تعلیم و تربیت تعطیل شد و یا فعالیتشان به شدت کاهش یافت، خود را بیشترنمایان کرد زیرا فعالیت حوزه روابط عمومی چندین برابر شد.

شعبانی، با اشاره به ضرورت تقویت نقاط قوت و رفع کاستی‌های موجود در حوزه مالی و پشتیبانی روابط عمومی، بیان داشت: متاسفانه به دلیل عدم وجود پُست مستقل روابط عمومی و بکارگیری یک نیرو در قالب چند پُست ترکیبی در ادارات مناطق و شهرستان‌ها و حجم زیاد فعالیت‌های این حوزه ها، امکان نیل به اهداف مهم روابط عمومی از جمله مخاطب پژوهی، افکارسنجی و پوشش مناسب برنامه‌ها و فعالیت‌های ادارات آموزش‌وپرورش، مدارس، معلمان و دانش‌آموزان در سراسر کشور وجود ندارد.

وی افزود: این مساله باعث کاهش انگیزه برای تداوم فعالیت کارشناسان در این حوزه می‌شود.

رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اهمیت و ضرورت نقش و کارکرد فضای مجازی گفت: ضروری است در روابط عمومی‌ها پُستی سازمانی با عنوان کارشناس فضای مجازی اختصاص یابد.

شعبانی، همچنین خواستار اختصاص و برگزاری دوره‌های حرفه‌ای ضمن خدمت ویژه کارشناسان روابط عمومی در سطح ملی و استانی با توجه به توسعه روز افزودن علوم و فناوری و وسایل ارتباط جمعی شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر دوره‌ها و همایش‌های مرتبط با وظایف شغلی روابط عمومی در خارج از سیستم آموزش‌ و پرورش در حال انجام است که البته به دلیل هزینه‌بر بودن آنها، بهتر است در این زمینه، سرفصل مالی برای شرکت کارکنان روابط عمومی باهدف افزایش سطح آگاهی و دانش فنی اختصاص یابد.

شعبانی، اظهار داشت: با توجه به لزوم اشراف همکاران شاغل در حوزه روابط عمومی به همه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، انعکاس مطلوب رویدادهای آموزش و پرورش و نقش سخنگویی فعالان در این حوزه، موضوع حضور موثر و عضویت رسمی روابط عمومی به عنوان یکی از اعضای اصلی در نشست‌های شورای معاونان و کمیته‌های توسعه مدیریت و سایر کمیته‌های مختلف تصمیم‌گیری در ادارات، نیازمند دستور اکید وزیر آموزش و پرورش است.

رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس افزود: هرچند این مهم در سال‌های اخیر درنامه‌ای تاکیدی برای استان‌ها ارسال شده اما گزارش‌های موجود حاکی از این است که در برخی ادارات کل و شهرستان‌ها و مناطق ، هنوز اجرایی نشده است.

وی، اتخاذ وحدت رویه درنادیده گرفتن وظایف به کارکنان روابط عمومی را از دیگر خواسته‌های فعالان این حوزه عنوان کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر بر اساس سلیقه مسوولان، وظایف و امور متفاوتی خارج از شرح وظایف روابط عمومی به آنها محول می‌شود که این امر نیازمند بازنگری شرح وظایف روابط عمومی در استان و شهرستان و حذف فعالیت‌های زائد و موازی است.

شعبانی با اشاره به راه‌اندازی سامانه آموزشی دانش آموزان (شاد)، ادامه داد: امکان دسترسی به مسوولان روابط عمومی در این سامانه برای راه‌اندازی کانال‌ها و گروه‌های اطلاع‌رسانی و خبری استانی و منطقه‌ای، به‌ منظور توسعه استفاده از ظرفیت این شبکه در بین معلمان، دانش‌آموزان و اولیای آنها راهکاری برای تسهیل در امور اطلاع رسانی خواهد بود.

رئیس اداره  اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، همچنین خواستار تدوین آیین‌نامه جذب و استفاده از تبلیغات محیطی و حامی مالی توسط روابط عمومی‌های آموزش و پرورش برای تامین منابع مالی و جبران بخشی از هزینه‌های این حوزه شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش روابط عمومی خدمت سربازی فناوری اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس روابط عمومی روابط عمومی رییس اداره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۲۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط

به گزارش خبرآنلاین «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد کشورهای حوزه بالتیک شامل لیتوانی، لتونی و استونی که از اعضای ناتو هستند با در پیش گرفتن مواضع خصمانه باعث قطع بیشتر روابط خود با مسکو شدند.

زاخارووا در مصاحبه با خبرگزاری «نووستی» خاطرنشان کرد: «دولت‌های ویلنیوس،‌ ریگا و تالین (پایتخت سه کشور لیتوانی، لتونی و استونی) به دلیل اتخاذ خط مشی خصمانه علنی باعث قطع شدن روابطشان با روسیه در سطوح بین‌دولتی، بین سازمانی، منطقه‌ای و ناحیه‌ای شدند.»

به نقل از ایسنا زاخارووا به آنها هشدار داد که مسکو با اتخاذ تدابیر نامتقارنی به خصومت آنها پاسخ خواهد داد اما توضیح بیشتری در این مورد نداد.

او بیان کرد: «ما با تدابیر نامتقارن به اقدامات خصمانه کشورهای بالتیک، در درجه اول در حوزه‌های اقتصادی و حمل و نقل پاسخ خواهیم داد.»

«دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت روسیه و نخست وزیر اسبق این کشور سال گذشته میلادی اعلام کرد کشورهای حوزه بالتیک به روسیه تعلق دارند و از مشاهده عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین به وحشت افتاده‌اند.

تالین و ویلنیوس هفته گذشته روسیه را به مداخله در ترافیک هوایی در منطقه متهم کردند.

ناتو نیز روز پنجشنبه مدعی شد روسیه دست به جنگ «ترکیبی» در منطقه و کلیت اروپا زده است.

روسیه در ماه فوریه «کایا کالاس»، نخست وزیر استونی و همین طور وزیر فرهنگ لیتوانی و نمایندگان پارلمان سابق لتونی را به اتهام تخریب بناهای متعلق به دوران شوروی سابق در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد.

حامیان این اقدام در این سه کشور مدعی شدند که این بناها یادآور دردناک دوران اشغال شدن از سوی شوروی سابق بوده و باید به منظور همبستگی نشان دادن با کی‌یف حذف شوند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903375

دیگر خبرها

  • مراسم تجلیل از معلمان برگزیده اهر باحضور معاون وزیر آموزش و پرورش
  • تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران
  • شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال‌ نمایش خانگی و درخواست توقف پخش آن
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال‌ نمایش خانگی
  • شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • چرا فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان استقبال نکردند؟
  • پیام توییتری وزیر سابق آموزش و پرورش به وزیر فعلی آموزش و پرورش : این صندلی ارزشش را ندارد...
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش؛ برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها