Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسلم نیادوست عضو تیم ملی دو و میدانی بیان کرد: از چهار سالگی  در حالی که مدارس فوتبال را پشت سر گذاشته  بودم و در لیگ برتر نونهالان کشور هم سابقه بازی داشتم، معلم ورزشم در هنرستان تربیت بدنی مجبورم کرد رشته مورد علاقه ام را ترک کنم و به دو و میدانی بپردازم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، درباره داستان پیوستن خود به دو و میدانی بیان کرد: یک روز خلیل کوروش فر که معلم ورزشمان در هنرستان بود به سراغم آمد و گفت باید در رشته دو و میدانی کار کنی اما هر چه گفتم به این رشته علاقه ندارم فایده نداشت و تهدیدم کرد نمره ورزش تو را صفر می دهم.

نیادوست تصریح کرد: به این ترتیب مجبور شدم دوو میدانی را انتخاب کنم اگرچه دل کندن از فوتبال برایم سخت بود.

دارنده نشان برنز ماده ۱۵۰۰ متر در آسیا، ادامه داد: اصرار معلم ورزش پایم را برای انجام تست به پیست دوومیدانی ورزشگاه حافظیه شیراز باز کرد تا خودم را برای مسابقات آموزشگاه ها در ماده استقامت آماده و توانستم مقام اول را کسب کنم.

عضو تیم ملی دو و میدانی ادامه داد:  سپس در مسابقات دوومیدانی استان شرکت کردم و به مقام دوم رسیدم که این امر سرآغازی بود برای حضور در مسابقات کشوری  و با ۶ ماه تمرین در کشور مقام سوم را از آن خود کردم، اما همچنان در انتخاب میان فوتبال و دو و میدانی تردید داشتم.

او، افزود:  سرانجام پدرم هم که فوتبالیست بود به کمکم آمد و گفت می توانی در دوومیدانی  قهرمان ایران شوی به تیم ملی دست یابی و من هم قانع شدم از رشته مورد علاقه ام که فوتبال بود، دل بکنم.

 

حضور در مسابقات قهرمانی آسیا با تیم ملی جوانان

این دونده شیرازی که متولد ۱۳۶۹ است، اضافه کرد: پس از ۹ ماه تمرین در ماده ۱۵۰۰ متر قهرمان جوانان ایران شدم و این آغازی بود برای رسیدن به تیم ملی و در سال ۲۰۰۸ در اندونزی در این ماده با زمان سه دقیقه و ۵۴ ثانیه مقام چهارم کسب کردم و از دستیابی به مدال بازماندم.

عضو تیم دوومیدانی اظهار کرد: نرسیدن به مدال در آسیا دلیل نشد تا در ادامه راهم دلسرد شوم با اینکه در دوومیدانی نا امیدی خیلی به سراغ دونده ها می آید زیرا رشته ای سخت ، طاقت فرسا و یک نواخت است که فقط باید بدوی و منهم هدفی به جز رسیدن به پایان خط آن هم با موفقیت نداشتم.

نیادوست تاکید کرد: اگردر این رشته هدف نداشته باشی و کسی مشوقت نباشد، دوومیدانی رشته بسیار سختی است و برای همین  کمتر ورزشکاری این رشته را انتخاب می کند.

۱۹ سالگی با تیم ملی بزرگسالان در آسیا 

او، با اشاره به اینکه با ۱۹ سال سن به همراه تیم ملی بزرگسالان در مسابقات آسیا در ماده ۱۵۰۰ متر شرکت کرده گفت: سال ۲۰۱۱ در ژاپن هفتم شدم، سال  ۲۰۱۵ در شهر ووهان چین عنوان ششم کسب کردم  و سرانجام در سال ۲۰۱۷  در کشور هندوستان موفق شدم مدال برنز را پس از ۲۰سال که مهدی جلودارزاده برای فارس گرفته بود را برای استانم کسب کنم.

این دونده شیرازی علاوه بر مدال برنز آسیا و چندین مدال رنگارگ کشوری ، مدال طلای ماده ۱۵۰۰ متر جام کازانوف قزاقستان را  هم در کارنامه خود دارد.

سدی به نام دوندگان آفریقایی درآسیا

عضو تیم دوومیدانی بیان کرد: زمانی که کشورهایی غرب آسیا مانند قطر و بحرین در یک اقدام نه چندان بهنجار دوندگان آفریقایی را که  قهرمان جهان هستند به تابعیت کشور خود در می آوردند و سدی برای رسیدن به مدال برای دوندگان سایر کشورهای آسیایی ایجاد شد که رقابت را برای ما سخت کردند، اگرچه در هندوستان  در ۲۰ متر آخر ۲ دونده آفریقایی را پست سر گذاشتم و مدال بزنر کسب کردم که برایم خیلی ارزش داشت.

نبودن حامی مالی بزرگترین مشکل دو و میدانی فارس 

نیادوست با بیان اینکه نبودن حامی مالی بزرگترین مشکل دو و میدانی استان فارس است، تصریح کرد: این مشکل اساسی موجب شده است تا مدت ۱۰ سال برای تیم های نفت و سایپا تهران ، فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان بدوم و در حالی که بیشترین امتیاز در کشور برای تیم سپاهان کسب کردم اما قرارداد سطح پایینی با من بستند.

این دونده ملی پوش ادامه داد: دوست دارم یک روز شیراز صاحب یک تیم در لیگ برتر شود و تا زمانی که این امر رخ ندهد و روی این رشته مادر سرمایه گذاری نکنند، بازهم شاهد خروج دوندگان حرفه ای از این استان خواهیم بود البته این مشکل برای سایر رشته ها هم در فارس وجود دارد.

شرط مدال در آسیا برای استخدام

او، افزود: پیش از اینکه عازم مسابقات آسیایی در هندوستان شوم، کامیاب مدیرکل ورزش جوانان برایم شرط گذاشت و گفت در صورتی که مدال آسیایی کسب کنید در اداره استخدام می شوی که این اتفاق افتاد و من با مدال برنز آسیایی به صورت شرکتی در پایگاه قهرمانی مشغول به کار شدم و هم اکنون هم کارم استعدادیابی است و مکاتبه شده تا به صورت رسمی و گرفتن ردیف بودجه با خیال راحت به کارم بپردازم.

استعدادیابی و راه های رفته و نرفته  

 کارشناس گروه ورزش قهرمانی اضافه کرد: در پایگاه قهرمانی شیراز دستگاه های پیشرفته ای وجود دارد تا ورزشکاران را از ۹ سالگی استعدادیابی کنیم و مشخص شود که به درد چه رشته ای می خورند و به صورت علمی و حرفه ای تمرین کنند زیرا اگر من در۹  سالگی به جای ۱۵ سالگی به دوو میدانی رفته بودم هم اینک بیش از ۱۰ مدال آسیایی داشتم.

نیادوست اظهار کرد: کاری که ما اکنون در پایگاه ورزش قهرمانی انجام می دهیم کشورهای اروپایی و آمریکایی صد سال پیش این کار را انجام می دادند برای همین هم در تمام رشته ها ورزشکارانی موفق دارند و خیلی ها در ایران این موضوع را قبول ندارند.

عضو تیم دوومیدانی گفت: اهداف زیادی در پایگاه قهرمانی داریم از این رو با استفاده از روانشناس و ماساژ دهنده یک گروه ۳۰ نفره تشکیل شده است تا برای المپیک جوانان،  مسابقات المپیک و  بازی های آسیایی بتوانیم از استان فارس ورزشکاران زیادی را پرورش دهیم و روانه این رویدادهای مهم بکنیم زیرا دوست ندارم جاهایی که خودم اشتباه کردم ورزشکاران فارس این راه اشتباه را طی کنند.

تا صبح خوابم نبرد

او، از خاطرات خود طی دوران ورزش حرفه ای و قهرمانی سخن به میان آورد و بیان کرد: بهترین خاطره ام این است که ۶ سال با پدرم به عنوان مربی کار می کردم و زمانی که در مسابقات آسیایی هندوستان به مدال رسیدم و زحمات چندین ماهه زندگی در کوهستان سپیدان منجر به کسب مدال شد، تا صبح خوابم نبرد و این از بهترین خاطرات دوران ورزشی من است.

نیا دوست تصریح کرد: با استعدادهای زیادی که در دو و میدانی فارس وجود دارد این گونه نباشد که پس از ۲۰ سال شاهد گرفتن مدال از یک دونده از فارس در آسیا باشیم زیرا از این بابت ناراحت هستم که احمد فرود دونده فارسی که حسین کیهانی اهل کرمانشاه را در ماده سه هزار متر ۳۰۰ متر عقب می انداخت در حالی که می توانست مدال طلا آسیا و سهمیه المپیک را بگیرد برای همیشه در سن جوانی دنیای دو و میدانی را رها کرد چرا که حمایت نشد.

کارشناس گروه ورزش قهرمانی اظهار کرد: به نظرم ورزشکارانی که عضو تیم ملی هستند باید بیمه شوند زیرا تا زمانی که به سن ۳۵ سالگی می رسند حداقل ۱۵ سال سابقه بیمه داشته باشند تا نخواهند ۳۰ سال پس از قهرمانی کار کنند و بازنشسته شوند که این موضوع را با وزیر ورزش و جوانان در میان گذاشتم تا تکلیف قهرمانان ملی مشخص شود و به سرنوشت احمد فرود دچار نشوند.

به دنبال کسب سهمیه المیپک توکیو هستم

عضو تیم دوومیدانی ادامه داد: تا پیش از شیوع بیماری کرونا سخت تمرین می کردم و قرار شد با حمایت فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان در اردیبهشت ماه ۹۹  راهی مسابقات اروپایی شوم و مقدمات کار هم فراهم شد اما بیماری کرونا ورزش را در دنیا تعطیل کرد و با این حال امیدوارم پس از کرونا در مسابقات اروپایی شرکت کنم تا امتیاز خود را برای کسب سهمیه المپیک که یک سال به عقب افتاده است بالا ببرم و این بهترین فرصت است و هم اینک هم در تپه ها و کوه ها به صورت انفرادی سخت تمرین می کنم.

او، از سیروس زارع مهذبیه رئیس هیات دو و میدانی فارس تقدیر کرد و افزود: رئیس هیات ما را بزرگ کرده است و هر گاه به سراغش رفتم  هزینه های سفر و حتی در خریدن کفش سه میلیون تومانی دو و میدانی کمک کرد و امیدوارم دستش باز شود زیرا که برای کمک به ورزشکاران از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

 کارشناس گروه ورزش قهرمانی ، از پدر و مادر به ویژه همسرش مریم خراسانی که قهرمان دو و میدانی و اهل شهرستان مشهد است تشکر کرد و ادامه داد: با همسرم در مسابقات آسیایی آشنا شدم که منجر به ازدواج شد و از آن جا که خود دونده است تمام سختی ها و دوری ها را تحمل می کند تا بتوانم موفق باشم.

مردم همچنان در خانه بمانند 

او، از مردم درخواست کرد مواقعی که کار ضروری ندارند همچنان در خانه بمانند و با رعایت اصول بهداشتی کمک کنند تا ریشه کرونا هر چه زودتر کنده شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان دوومیدانی تیم ملی مسابقات دوومیدانی عضو تیم دوومیدانی ماده ۱۵۰۰ متر ورزش قهرمانی مسابقات آسیا دو و میدانی کسب کردم تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۳۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید پنجاه و یکمین آزمون دستیار پزشکی فردا منتشر می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ با رقابت ۱۲ هزار و ۳۵۸ داوطلب، پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد.

 کلید آزمون در روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر می‌شود و از ۸ صبح یکشنبه ۱۶ اردیبهشت تا ساعت ۲۴ سه شنبه ۱۸ اردیبهشت داوطلبان فرصت دارند به صورت اینترنتی اعتراض خود را ثبت کنند.

کارنامه حاوی نمره و رتبه داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی تا یک ماه بعد از آزمون در اختیار داوطلبان قرار گیرد که بتوانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند. امکان انتخاب رشته برای داوطلبانی که بر اساس مفاد راهنمای مربوطه نمره لازم را کسب کرده‌اند فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت ۲۱ هزار نفر در ورزش شهروندی/ هدف شهرداری همدان سازندگی است
  • رضا اطری مسئول ورزش و جوانان رودبست شد
  • احمدی: هدفم این است دو طلا کسب کنم / قبل از اینکه ارزش پول پایین بیاید هرچه سریعتر پاداش را بدهند +فیلم
  • چهارمین مدال دوره جدید والیبال ایران از جنس طلا
  • مدال‌آوری دانشجویان دانشگاه کاشان در مسابقه ریاضی کشوری
  • نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی برگردن ورزشکار مراغه‌ای
  • رقابت‌های بین المللی دوومیدانی دبی| دست تفتیان از کسب مدال خالی ماند
  • ۳ برنز امیدهای بوکس ایران در قهرمانی آسیا
  • کلید پنجاه و یکمین آزمون دستیار پزشکی فردا منتشر می‌شود
  • امدادرسانی به خدمه سکوی متحرک در آب‌های عسلویه انجام شد