Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@11:38:41 GMT

روش نگهداری از گیاه پرخاصیت آلوئه ورا در گلدان

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۳۶۲۸

روش نگهداری از گیاه پرخاصیت آلوئه ورا در گلدان

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، آلوئه ورا گیاه پرخاصیت است که در شرایط آپارتمانی به راحتی رشد می کند و خواص درمانی و دارویی بسیاری دارد، با رعایت نکاتی می توانید به راحتی یک گلدان زیبا از گیاه آلوئه ورا را در منزل داشته باشید.

آلوئه ورا گیاهی است که بیشتر در مناطق گرمسیری و خشک پرورش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گیاه به دمایی بین ۱۷ تا ۲۴ درج سانتی گراد نیاز دارد و در گرما و سرمای شدید آسیب می‌بیند. اگر دوست دارید در خانه آلوئه ورا نگهداری کنید بهتر است به دمای نگهداری آن توجه نمایید و اگر منطقه زندگی شما روز‌های گرم و شب‌های سردی دارد از پرورش این گیاه صرفه نظر کنید. بهتر در برخی از ساعات روز این گیاه را بیرون از خانه ببرید تا نور خورشید را مستقیما دریافت کند.

گیاه آلوئه ورا را ۱۲ یا ۱۴ روز یک بار زمانی که خاک این گیاه کاملا خشک شد آبیاری کنید، زیرا آبیاری زیاد گیاه سبب خراب شدن گیاه می‌شود. مقدار آب دهی به این گیاه باید طوری باشد که آب از زهکش گلدان خارج نشود و اگر آب در زیر گلدانی جمع شد سریع آن را تخلیه کنید، زیرا آب اضافه سبب فاسد شدن ریشه می‌شود. این گیاه در زمستان به آب کمتری احتیاج دارد و به خواب می‌رود و بهتر است مقدار آبیاری آن در زمستان ماهی یک دفعه باشد.

بعد از گذشت یک سال از کاشت آلوئه ورا گلدان را تعویض نمایید زیرا ریشه های آن به حد کافی رشد کرده اند. بهتر است هر ۶ ماه یکبار نیز خاک گلدان را عوض کنید و دقت داشته باشید هنگام تعویض خاک زهکشی‌های گلدان را مسدود نکنید، زیرا وجود زهکشی مانع از فساد ریشه گیاه می‌شود.

روش تکثیر گیاه آلوئه ورا 

راه‌های مختلفی برای تکثیر آلوئه ورا وجود دارد، اما ساده‌ترین راه تکثیر آلوئه ورا در خانه استفاده از پاجوش هاست. پاجوش‌ها یا جوانه‌ها در قاعده گیاه هر ۶ ماه یک بار رشد می‌کنند.

برای تکثیر گیاه آلوئه ورا روش های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها استفاده از پاجوش هاست. آلوئه ورا هر ۶ ماه یک بار پاجوش ها یا جوانه هایی می زند که درست در قاعده گیاه رشد می کند. این جوانه ها بهترین و ساده ترین روش خانگی برای تکثیر آلوئه وراست.

خیلی آرام و به آهستگی این جوانه ها را با ریشه از گیاه جدا کنید و آنها را در یک گلدان جداگانه بکارید پس از گذشت دو تا سه هفته خواهید دید ریشه های گیاه رشد می کنند و یک آلوئه ورا را به وجود می آورند.

بیشتر بخوانید: چند خواص شگفت انگیز گیاه ریواس

بیشتر بخوانید: همه آنچه که باید در مورد گیاه پولک بدانید

بیشتر بخوانید: شرایط نگهداری گیاه آگلونما در آپارتمان

بیشتر بخوانید: گرده افشانی درختان، شایع‌ترین حساسیت در فصل بهار

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست گیاهان دارویی گیاه آلوئه ورا بیشتر بخوانید جوانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۳۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهی مفید برای مشکلات معده

آفتاب‌‌نیوز :

از ریشه شیرین بیان در اکثر فارماکوپه‌ها به عنوان دارو یاد شده است. گلیسریزنیک اسید با توانایی مهار باکتری هلیکوپیلوری در درمان زخم معده، مشکلات مخاطی معده و کاهش اسید معده مؤثر است. شیرین بیان بر سیستم غدد درون ریز بدن نیز تأثیرگذار است و مصرف آن ممکن است مقدار تستوسترون خون را کاهش دهد. همچنین اثبات شده است که لیکوریک یا ریشه خشک شیرین بیان اثرات افزایش ترشح سرتونین و پروستاگلندین در معده را دارد و اثرات ضدتورم معده را از این طریق اعمال مینماید.

نتایج پژوهش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که فلاوونوئید‌های موجود در این گیاه باعث نابودی هلیکوباکتری پیلوری می‌شود. باید بدانید که این باکتری عامل زخم معده است. می‌توان از شیرین بیان برای درمان آفت‌ها و زخم‌های دهانی نیز بهره برد.

از این گیاه در ترکیب شربت‌های ضد سرفه استفاده می‌شود. این گیاه برای دستگاه گوارش و همچنین تقویت دستگاه ایمنی بدن موثر عمل می‌کند؛ چون حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی متعدد مورد نیاز بدن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • روش‌های تکثیر گیاه برگ انجیری در خانه
  • مربای ریواس ؛ یک مربای بهاری، پرخاصیت و مقوی + طرز تهیه
  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • اقدام پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد برای مقابله با ریزگردها
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • این سبزی سه برابر پرتقال ویتامین ث دارد
  • عکس/ نمایشگاه گل و گیاه اصفهان
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده