Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@05:11:28 GMT

مردم نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی بی توجه شده اند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۴۲۱۳

مردم نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی بی توجه شده اند

به گزارش خبرگزاری مهر، سامان توانا، در پاسخ به یکی از سوالات پرتکرار این روزها در رابطه با کارهایی که برای پیشگیری یا کاهش احتمال ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ باید انجام دهیم، افزود: در درجه اول رعایت فاصله گذاری اجتماعی، یعنی حفظ فاصله یک و نیم تا دو متر است که اهمیت زیادی دارد و متأسفانه شاید مردم این روزها نسبت به این مسئله کمی بی‌توجه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مسئله دوم رعایت بهداشت یعنی شستن مرتب دست‌ها البته نه به صورت افراطی است، عدم تماس دست با مخاط بدن اهمیت زیادی دارد و باعث جلوگیری از انتقال بیماری می‌شود چون انتقال این بیماری خیلی سریع صورت می‌گیرد و میزان سرایت خیلی بالاست و هر نفر می‌تواند بین ۲.۲ تا ۳.۳ نفر را آلوده کند.

توانا تاکید کرد: استفاده از ماسک در زمان‌های ضروری بسیار مهم است چراکه می‌تواند از انتقال قطرات مخاطی حاوی ویروس به دیگران در زمان عطسه و سرفه جلوگیری کند.

این متخصص ریه به افزایش مصرف بی‌رویه ویتامین‌ها در بین مردم اشاره کرد و گفت: متأسفانه این روزها شاهد استفاده بی‌رویه انواع و اقسام ویتامین‌ها در بین مردم هستیم، مصرف ویتامین‌ها در واقع جایی در پیشگیری از این بیماری به جز مواردی که فرد دچار کمبود ویتامین D است، ندارد.

وی با تاکید بر اینکه کسانی که دچار کمبود ویتامین D هستند سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند، ادامه داد: رعایت کردن سطح نرمال ویتامین D در بدن لازم است. یعنی ویتامین باید در حدی مصرف شود که کمبود کاهش یافته و سطح ویتامین در بدن به حد نرمال برسد، مصرف ویتامین‌های دیگر معنایی ندارد.
توانا راجع به مصرف دارو در بیمارانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، تصریح کرد: گفته می‌شد مصرف داروهایی مثل کاپتوپریل در شخصی که مبتلا به پرفشاری خون است، ریسک بیماری را بالا می‌برد، ولی واقعیت این است که چنین مسأله‌ای وجود ندارد و بیمار باید داروهای خود را مصرف کند.

توانا با تاکید بر اینکه بیماران دارای مشکلات مزمن ریوی باید اسپری‌های استنشاقی و داروهای خود را مصرف کنند، افزود: در مواردی شبیه به اپیدمی کرونا، دیده شده بیمار به خاطر ترس از وجود کورتن در داروها که می‌تواند سیستم ایمنی را ضعیف کند، میزان مصرف دارو را کاهش می‌دهد در حالی که وقتی این کاهش اعمال می‌شود بیمار تحت حملات بیماری ناچار مصرف دوزهای بالاتر و حتی داروهای خوراکی کورتون را آغاز می‌کند که این خود ریسک بیماری را بالاتر می‌برد.

وی در پایان تصریح کرد: بنابراین داروها باید طبق روال سابق مصرف و اگر قرار است تغییری در دوز داروها داده شود، حتماً باید با پزشک مشاوره صورت بگیرد.

کد خبر 4925759

منبع: مهر

کلیدواژه: فاصله گذاری اجتماعی ویروس کرونا وزارت بهداشت ویروس کرونا وزارت بهداشت فاصله گذاری اجتماعی کیانوش جهانپور علیرضا زالی کووید 19 سازمان بیمه سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ویروس آنفلوانزا سازمان نظام پزشکی ایرج حریرچی دانشگاه علوم پزشکی تهران چاقی تعرفه های پزشکی ویتامین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۴۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

برای حفظ و تقویت سلامت خود تا ۳۰ سالگی و بعد از آن، این دو عادت ناسالم را ترک کنید:

۱) دریافت ناکافی ویتامین D و کلسیم

مصرف ناکافی کلسیم و ویتامین D می‌تواند تراکم استخوان را کاهش و خطر پوکی استخوان و شکستگی را افزایش دهد. به همین دلیل، مصرف غذا‌های غنی از کلسیم (مانند محصولات لبنی و سبزیجات) و هم‌چنین دریافت نور کافی خورشید یا مصرف مکمل‌های ویتامین D بسیار مهم است. استخوان‌ها در دهه چهارم زندگی (۳۰ سالگی) به مرور تراکم خود را از دست می‌دهند. برای کند کردن این فرآیند و حفظ استحکام استخوان‌ها می‌بایست از مواد مغذی، مانند کلسیم و ویتامین D، استفاده کنید که سلامت استخوان را تقویت می‌کنند.

۲) مصرف بیش از حد قند و شکر

مصرف کربوهیدرات‌هایی با شاخص گلیسمی بالا در ۳۰ سالگی باعث می‌شود که سطح قند خون شما دائماً افزایش یابد؛ که همین مسئله می‌تواند با ذخیره چربی اضافی همراه باشد. در مقابل، مصرف کربوهیدرات‌هایی با شاخص گلیسمی پایین و هم‌چنین انتخاب کربوهیدرات‌هایی که حاوی نوع خاصی از پری‌بیوتیک، به نام نشاسته مقاوم، هستند، می‌تواند به تنظیم بهتر سطح قند خون کمک کرده و سلول‌ها را وادار کند تا به انسولین واکنش بیشتری نشان دهند. همه این‌ها در کنار هم، حتی با افزایش سن، می‌توانند علاوه بر حفظ سلامت بدن، از اثرات متابولیکی منفی جلوگیری کنند.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • کمبود این ویتامین سبب یبوست می‌شود
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد