Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید رضا شعبانی در ارتباط زنده ویدئو کنفرانس با حضور وزیر آموزش و پرورش به مناسبت ۲۷ اردیبهشت و روز روابط عمومی اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های موجود در جذب و بکارگیری نیروی انسانی متخصص حوزه روابط عمومی در ادارات پیشنهاد می‌شود مجوز استفاده از ظرفیت خبرنگاران جوان رسانه‌ها که عازم به دوره خدمت سربازی هستند را در قالب امریه و سرباز معلم صادر کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به گسترش روزافزون وسایل ارتباطی همراه با فنّاوری روز و همچنین چالش‌های مدرن پیش روی جامعه بشری، یکی از نیاز‌های اساسی نهاد‌ها و دستگاه‌ها، خصوصا سیستم بزرگ تعلیم و تربیت برای تعیین و تبیین استراتژی کاری برای مخاطبین خود، تقویت حوزه روابط عمومی به صورت کمی و کیفی است.

او اضافه کرد: این مهم بخصوص در این ایام کرونا ویروس، جایی که بخش‌هایی در همین سیستم بزرگ تعلیم و تربیت در این ایام تعطیل و یا فعالیت شان به شدت کاهش یافت خود را بیشتر نمایان کرد چراکه حوزه روابط عمومی فعالیتش چندین برابر شد.

شعبانی به بیان پیشنهاداتی به منظور تقویت نقاط قوت و رفع کاستی‌های موجود در حوزه مالی و پشتیبانی روابط عمومی پرداخت.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس افزود: به دلیل عدم وجود پست مستقل روابط عمومی و بکارگیری یک نیرو در قالب چند پست ترکیبی در ادارات مناطق و شهرستان‌ها و حجم زیاد فعالیت‌های این حوزه‌ها، امکان نیل به اهداف مهم روابط عمومی از جمله؛ مخاطب پژوهی، افکار سنجی و پوشش مناسب برنامه‌ها و فعالیت‌های ادارات آموزش و پرورش، مدارس، معلمان و دانش آموزان در سراسر کشور وجود ندارد.

شعبانی بیان کرد: این مساله باعث کاهش انگیزه برای تداوم فعالیت کارشناسان در این حوزه هستیم که اختصاص پست مجزا و مستقل روابط عمومی در سطح ادارات مناطق و شهرستان‌ها و همچنین ارتقاء پست کارشناسی در ادارات بزرگ و درجه یک شهرستان‌ها به کارشناس مسئولی از دیگر خواسته‌هایی است که می‌تواند موجب افزایش انگیزه شود.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس همچنین ادامه داد: با توجه به اهمیت و ضرورت نقش و کارکرد فضای مجازی، ضرورت دارد یک پست سازمانی به عنوان کارشناس فضای مجازی در ادارات کل آموزش و پرورش اختصاص یابد.

شعبانی همچنین خواستار اختصاص و برگزاری دوره‌های حرفه‌ای ضمن خدمت ویژه کارشناسان روابط عمومی در سطح ملی و استانی با توجه به توسعه روز افزودن علوم و فناوری و وسایل ارتباط جمعی شد و تصریح کرد: در حال حاضر دوره‌ها و همایش‌های مرتبط با وظایف شغلی روابط عمومی در خارج ازسیستم آموزش و پرورش در حال انجام است که البته به دلیل هزینه بر بودن آن ها، ضرورت دارد سرفصل مالی برای شرکت کارکنان روابط عمومی با هدف بالا بردن سطح آگاهی و دانش فنی کار آن‌ها اختصاص یابد.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود تجهیزات و مستهلک و از رده خارج شدن امکانات موجود روابط عمومی در ادارات اشاره کرد و افزود: لازم است برای تجهیز و بروز نمودن امکانات رسانه‌ای و ابزار ارتباطی کارشناسان روابط عمومی تدابیری اندیشیده شود.

شعبانی همچنین گفت: با توجه به کمبود منابع مالی، معمولا تخصیص یک درصد هزینه جاری ادارات در حوزه روابط عمومی رعایت نمی‌شود، لذا اختصاص سرفصل مستقل مالی در بودجه ادارات ویژه هزینه‌های جاری روابط عمومی الزامی است.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: با توجه به لزوم اشراف همکاران شاغل در حوزه روابط عمومی به همه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و انعکاس مطلوب رویداد‌های آموزش و پرورش و نقش سخنگویی این عزیزان، نیازمند دستور اکید وزیر آموزش وپرورش برای حضور موثر و عضویت رسمی روابط عمومی به عنوان یکی از اعضای اصلی در جلسات شورای معاونین و کمیته‌های توسعه مدیریت و سایر کمیته‌های مختلف تصمیم گیری در ادارات هستیم هرچند این مهم در سال‌های اخیر در نامه‌ای تاکیدی برای استان‌ها ارسال شده که گزارش‌های موجود حاکی از این است که در برخی ادارات کل و شهرستان‌ها و مناطق، هوز اجرایی نشده است.

شعبانی با اشاره به اینکه معمولا"کارشناسان روابط عمومی در همه اوقات با گوشی شخصی در ساعات اداری و حتی غیر اداری به پیگیری امور، تهیه و تنظیم اخبار، اطلاع رسانی و رصد فضای مجازی می‌پردازند بار‌ها این مساله باعث تداخل وظایف شخصی و اداری شده و حتی باعث ضرر‌های مالی به همکاران روابط عمومی شده است، لذا پیشنهاد می‌شود یک خط و گوشی و اینترنت به نام روابط عمومی تهیه و یا هزینه اینترنت و مکالمه این افراد به منظور جبران خسارت ناشی از این فعالیت‌ها در ساعات خارج از وقت اداری با استفاده از امکانات شخصی تخصیص یابد.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس همچنین اظهار کرد: با توجه به راه اندازی سامانه آموزشی دانش آموزان (شاد) ضرورت دارد امکان دسترسی به مسئولان روابط عمومی در این سامانه برای راه‌اندازی کانال‌ها و گروه‌های اطلاع‌رسانی و خبری استانی و منطقه‌ای، به منظور توسعه استفاده از ظرفیت این شبکه در بین معلمان، دانش آموزان و اولیای آن‌ها انجام گیرد.

شعبانی همچنین با اشاره به اینکه حرفه روابط عمومی در ردیف ۵ شغل پراسترس در دنیا معرفی شده، اختصاص سختی کار به شاغلان در این حوزه الزامی است.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس همچنین از وزیر آموزش و پرورش درخواست کرد: بخشی از سخنانش در همایش‌های مدیران کل و روسای آموزش و پرورش را به موضوع تغییر نگرش مسئولان نسبت به نقش و کارکرد روابط عمومی و دفاع از این جایگاه اختصاص دهند.

شعبانی همچنین اتخاذ وحدت رویه در موکول کردن وظایف به کارکنان روابط عمومی را از دیگر خواسته‌ها عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بر اساس سلیقه مسئولان، وظایف و امورات متفاوتی خارج از شرح وظایف روابط عمومی به آن‌ها محول می‌شود که این امر بازنگری شرح وظایف روابط عمومی در سطح استان و شهرستان و حذف کار‌های زاید و موازی از وظایف روابط عمومی را ضروری می‌کند.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس همچنین خواستار تدوین آیین نامه جذب و استفاده از تبلیغات محیطی و اسپانسر بوسیله روابط عمومی‌های آموزش و پرورش برای تامین منابع مالی و جبران بخشی از هزینه‌های این حوزه را با توجه به ظرفیت‌های موجود همچون کانال‌های اطلاع رسانی و فضای موجود ادارات و مدارس و همایش‌ها خواستار شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش خدمت سربازی شغل خبرنگاری سرباز معلم حوزه روابط عمومی روابط عمومی روابط عمومی شهرستان ها فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۴۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند

به گزارش جام جم آنلاین زنجان، محسن افشارچی، در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: طی دوسال اخیر نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده و یکی از ویژگی‌های مسئولین این دستگاه پیگیری مداوم امور است.

افشارچی با بیان اینکه ترویج کتاب و کتابخانه منشا خیر و به نفع مردم است، افزود: از فرمانداران و مسئولین استان در رده‌های مختلف خواستارم به مقوله کتابخانه‌‌ها به عنوان یک دستگاه فرهنگی تاثیرگزار بنگرند و در این راستا عمل کنند.

این مسئول ادامه داد: در کشور، پایگاه‌های فرهنگی بسیاری داریم اما در این میان کتابخانه های عمومی وضعیت منحصر به فردی دارد؛ کتابخانه یک پایگاه فرهنگی عمومی است و طیف مخاطبان گسترده‌ای را دربر می‌گیرد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تصریح کرد: ترویج کتابخوانی از اهداف مهم ما است و ترویج کتاب و کتابخانه و تربیت فرهنگی منشا خیر و به نفع مردم است.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه محل مناسبی برای آموزش امور شهری به کودکان و نوجوانان در حوزه‌هایی مانند آموزش تفکیک زباله، باید و نبایدهای حقوق شهروندی و... است. در استان نیروهای انسانی توانمندی در حوزه فرهنگ داریم و باید از این ظرفیت‌ها در کتابخانه‌های عمومی بهره ببریم.

استاندار زنجان ضمن اشاره به برگزاری سلسله جلسات ادبیات و زندگی در کتابخانه‌های استان، گفت: جلسات خوانش و شرح مثنوی، عطار و حافظ بسیار ارزشمند است و باید چنین برنامه‌های تداوم داشته باشد.

وی در پایان ضمن تاکید بر استفاده از بستر رسانه‌های اجتماعی و صدا و سیما برای ترویج فعالیت‌های کتابخوانی و معرفی خدمات کتابخانه‌های استان عنوان کرد: مکان‌های پر رفت و آمد مانند فرودگاه، راه آهن و ترمینال محل مناسبی برای ترویج کتابخوانی است و می‌توان استندهای ویژه برای دریافت کتاب صوتی برای مسافرین ایجاد کرد.

دیگر خبرها

  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران
  • بکارگیری منشی‌های خانم در این استان ممنوع شد!
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور
  • سربازان از این طریق امریه بگیرند
  • روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند
  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند