Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@12:12:22 GMT

افزایش فساد مالی و اختلاس در جامعه نتیجه بی عدالتی است

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۴۶۸۱

افزایش فساد مالی و اختلاس در جامعه نتیجه بی عدالتی است

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید براینکه افزایش فساد مالی و اختلاس در جامعه نتیجه بی عدالتی است، گفت: عدالت نباشد همسانی با مردم نیست؛ خطری که مسئولین ما باید حواس خود را معطوف آن کنند خطر فاصله گرفتن از مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی»شامگاه (25اردیبهشت) در جمع شب زنده داران قدر بیست و یکم ماه رمضان در مصلی امام خمینی(رحمت الله علیه) مرکز مازندران با بیان اینکه ارزش شب های قدر به ارزش قرآن، ملائکه و حضرت علی(ع)است، گفت: در سه جای قرآن از نزول این کتاب آسمانی به عنوان معجزه رسول خاتم حضرت محمدمصطفی(ص) در شب قدر و ماه رمضان سخن گفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه پیام قرآن پیام هدایت است، افزود: خداوند متعال در سوره های دخان، قدر و بقره به نزول قرآن در شب قدر اشاره دارد.

 

وی درخصوص عظمت قرآن کریم اظهار کرد:عظمت قرآن به قدری است که به شب قدر شرافت، ارزش، نورانیت و معنویت بخشیده است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه قرآن کتاب هدایت است، گفت: حضرت علی(ع) امام اول شیعیان می فرماید:« خانه ای که در آن قرآن تلاوت شود و یاد خدا باشد برکت آن خانه زیاد می شود؛ فرشتگان در آن خانه فرود می آیند و شیاطین از آن خانه دور می شوند.»

 

وی با اشاره به اینکه قرآن تحول ساز است، بیان کرد: ملائکه مهمان دوم شب قدر هستند و پیام سلامت را برای انسان ها به ارمغان می آورند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی از ایام ضربت خوردن و شهادت علی(ع) به عنوان سومین مهمان شب قدر یاد کرد و خاطرنشان شد: شب قدر ما با این مهمان باارزش و با عظمت، ارزش ویژه ای پیدا کرده است.

 

وی با بیان اینکه پیام علی(ع) پیام عدالت است، تصریح کرد: علی (ع) شهید شد. چرا که حاضر نبود به خاطر قدرت و ثروت سازش کند و از ارزش ها کوتاه بیاید.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ادامه داد: خروج از عدالت یکی از مهمترین آفت هایی است که ممکن مسئولین و نظام ما را تهدید کند که خدای ناخواسته جنگ قدرت را تصویر کنند.

 

 وی با تاکید براینکه افزایش فساد مالی و اختلاس در جامعه نتیجه بی عدالتی است، اظهار کرد: عدالت نباشد همسانی با مردم نیست؛ خطری که مسئولین ما باید حواس خود را معطوف آن کنند خطر فاصله گرفتن از مردم است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه در قرآن حدود سی مرتبه به عدالت و مترادف های آن اشاره شده است، اذعان کرد: علی (ع) در اوج ثروت و قدرت از مردم فاصله نگرفت و دراتاق های شیشه ای و بی خبر از بیرون قرار نگرفت.

 

وی بیان کرد: غرق شدن در زندگی اشرافی و ندیدن رنج ها و مشکلات مردم یکی دیگر از آفت های بی عدالتی است که مسئولین باید مراقبت کنند تا دچاراین آفت نشوند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه برای عاقبت بخیری باید با قرآن، ملائکه و علی(ع)ارتباط نزدیک داشت، افزود:اگر می خواهیم سرنوشت خوبی برای ما مقدر شود باید با مولفه های هدایت، سلامت و عدالت رابطه خود را نزدیک کنیم.

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه درمازندران جنگ قدرت مصلی ساری مراسم شب قدر ماه نزول قرآن اختلاس فساد مالی امام علی ع عدالت حجت الاسلام محمدی لائینی بی عدالتی شب قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۴۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی درگذشت «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، جمعی از علما، فضلا و روحانیون در منزل حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی حضور یافتند.

در این مراسم سیداحمد خمینی پسر سیدحسن خمینی و حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی نوه امام خمینی(س) نیز حضور داشتند.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900096

دیگر خبرها

  • نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم
  • بیان ساده مفاهیم قرآن از نوآوری‌های برنامه «محفل» بود
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • بی‌عدالتی‌ها پتروشیمی‌ها در حق مردم استان بوشهر پذیرفتنی نیست
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • فلاحت پیشه : هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران / سرنوشت پول های اختلاس شده هم مشخص نشد
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران /سرنوشت پول‌های اختلاس‌شده مشخص نشده /ناکارآمدی دولت مقابل الیگارشی قدرت و ثروت
  • ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه