Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، برای اینکه بتوانیم از شب‌های قدر استفاده کنیم باید حقیقت این شب‌های معنوی را بفهمیم. این مطلب بدین معناست که ما باید متوجه شویم حقیقت شب‌های قدر طهارت، استغفار و توبه، شب زنده داری، پناه بردن به قرآن و دعا کردن است.

حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری سخنران و کارشناس مذهبی، در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که چه کنیم بهترین استفاده را از شب‌های قدر ببریم، گفت: بهترین راه را قرآن و اهل بیت (ع) در آیات و روایات به ما آموخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان اعمالی را برای شب قدر مطرح کرده که به تعبیر من نردبان لیلة القدر هستند؛ زیرا همه اعمال در این شب‌های قدر دارای پیام هستند.

وی افزود: اولین عملی که در شب قدر وارد شده غسل است؛ این بدین معناست که اگر در زندگی‌مان اصل طهارت رعایت نکنیم درک شب‌های قدر صورت نمی‌گیرد. پس باید لقمه و نگاهمان پاک باشد. نتیجه رعایت اصل طهارت درک لیله القدر است. شب قدر، شب استغفار است؛ بدین معنا که باید در محضر خداوند از کوتاهی‌هایمان عذرخواهی کنیم. علاوه بر این باید از محضر خلق خداوند هم حلالیت بطلبیم، زیرا تا زمانی که حق دیگران به گردن ما باشد، کارمان سخت است و حرکتمان به سوی خداوند ضعیف می‌شود. پس استغفار پیام شب‌های قدر است. پیام سوم شب‌های قدر، احیاء و شب زنده داری است. خداوند به پیامبر (ص) و اولیا فرموده است: تمام شب را به خواب نگذران؛ بخشی از آن را بیدار باش. البته در شب قدر می‌گویند تمام شب را بیدار باش و این درسی است برای ما که از شب‌های قدر احیا داری را یاد بگیریم.

بیشتر بخوانید:  عیدی خداوند به بندگان در میهمانی رمضان چیست؟ + فیلم

وی افزود: پیام دیگر شب‌های قدر در پناه قرآن و عترت قرار گرفتن است؛ تا زمانی که در پناه قرآن و عترت باشیم گمراه نمی‌شویم. اگر اهل پیروی از قرآن و عترت باشیم مسیر را گم نمی‌کنیم.  پیام و درس آخر شب‌های قدر، دعا کردن است. دعا راه ارتباطی بنده با خداوند است. ارتباط با خدا همیشه دو طرفه است. شب‌های قدر تمامش تطهیر، تغییر و عوض شدن است و شبی است که می توانیم آینده مان را با دین خدا و عنایت امام زمان (عج) تنظیم کنیم.

ویدئوی کامل صحبت های حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگاری سخنران و کارشناس مذهبی درباره چگونگی بهره بردن از شب‌های قدر را در ادامه ببینید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماه رمضان رمضان 99 شب قدر شب های قدر قرآن و عترت شب قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۴۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن

سردار حسن کرمی، فرمانده یگان‌های ویژه در حاشیه مراسم آیین تکریم فرهیختگان و فعالین قرآنی در فرماندهی یگان‌های ویژه پاسداران فراجا، ضمن درود و رحمت بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، جبهه مقاومت و مدافعان حرم به ویژه سید شهدای مقاومت شهید سپهبد حاج "قاسم سلیمانی" و شهیدان عرصه نظم و امنیت و همچنین شهدای مظلوم فراجا اظهار کرد: خدا را شاکریم که کارکنان یگان ویژه در مسیر انس با قرآن قرار دارند چرا که قرآن تنها نسخه شفابخش انسان‌های آزاد است؛ بر اساس تجربیات و پژوهش‌های مختلفی که صورت گرفته مشخص شده کارکنانی که با قرآن بیشتر آشنا هستند در اجرای ماموریت هایشان موفق‌تر عمل کرده اند.

وی ضمن اشاره به طرح "من قرآن می‌خوانم" و طرح "حافظان قرآن کریم" در یگان‌های ویژه فراجا، بیان کرد: این طرح معنوی نقطه طلایی انس گرفتن نیرو‌های ولایی یگان ویژه با قرآن است، در این طرح بیش از سی هزار نفر از کارکنان، فصیح خوان و مفسر قرآن کریم شده اند و ۵۳۰ نفر هم به عنوان حافظان قرآن کریم از ۱ جزء تا حافظ کل قرآن به جامعه قرآنی کشور معرفی شده اند که از این نظر هم یگان ویژه پیشگام تعلیم و تربیت حافظان قرآن کریم است.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: نفرات برتر و برگزیده این مسابقات به سفر زیارتی کربلای معلی مشرف خواهند شد و همچنین فرماندهانی که باعث رشد و تربیت و تعالی فرهنگ قرآنی در بین کارکنان و خانواده‌ها شده اند هم مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

 این مقام انتظامی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های سالیانه یگان ویژه در سراسر کشور برگزاری مسابقات قرآنی است، تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآنی در سطح یگان‌های ویژه باعث می‌شود تا اولا همه خانواده‌ها و کارکنان از ظرفیت قرآنی یکدیگر آگاه شده و ثانیا در تربیت نیروی انسانی متدین و ولایی بتوان استفاده بهینه کرد.

فرمانده پلیس ویژه با بیان اینکه انس با قرآن در خانه و خانواده تاثیر مثبت در رفتار و کردار دارد، گفت: انس با قرآن تحکیم روابط سالم در خانواده‌ها را رقم می‌زند، خداشناسی، مردم داری، اخلاق نیک و حفظ ارزش‌های اسلامی، دوری از معصیت همه از آثار مفید نگاه و توجه به قرآن است؛ تک تک آیات قرآن درس زندگی است باید این درس‌ها را فراگرفت و به آن عمل کرد و در زندگی فردی و اجتماعی پیاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه وقتی یک نفر با قرآن انس می‌گیرد و با ابعاد مختلف آن آشنا می‌شود تاثیر بسزایی در کسب موفقیت در همه مراحل زندگی وی دارد، اذعان کرد: انس عمیق با قرآن کریم زمینه ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است و بهره گیری از آموزه‌های قرآنی، راه را بر شکل گیری بسیاری از ناهنجاری‌ها در جامعه خواهد بست.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • پیام تسلیت استاندار مازندران در پی درگذشت نخبه مازندرانی؛ زنده یاد سید اسماعیل نصرالهی
  • رقابت ۱۸۰ فرهنگی در مسابقات قرآن و عترت درمبارکه
  • عکس| پیام ویژه قلعه نویی برای حمید مطهری
  • یادداشت| امام صادق(ع) و نگاه ویژه به شهر مقدس قم