Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

ناصر چمنی در خصوص شرایط پرداخت حق اولاد به کارگران اظهار کرد: حق اولاد برای خانوارهای با یک فرزند ۱۰ درصد حداقل دستمزد کارگران است و به صورت ماهانه پرداخت می‌شود.

وی افزود: این حق هر سال با افزایش حداقل دستمزد بیشتر می‌شود همچنین میزان حق اولاد معادل ۳ برابر حداقل مزد روزانه کارگر ساده برای هر فرزند در هر ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران بیان کرد: حق اولاد برای کارگران که دو فرزند دارند، برابر با ۲۰ درصد حداقل دستمزد کارگران است که این حق در سال جاری برابر با ۳۶۷ هزار تومان است.

چمنی ادامه داد: البته حق اولاد برای تمام کارگرانی که فرزند دارند واریز نمی‌شود، و کارگر باید حداقل ۷۲۰ روز (دوسال) سابقه پرداخت حق بیمه به تامین اجتماعی داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: حق اولاد طبق قانون تا سن ۱۸ سال پرداخت می‌شود و درصورتی که فرزند از ۱۸ سال به بعد قصد ادامه تحصیل داشته باشد، سرپرست خانوار با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل فرزند خود می‌تواند حق اولاد را تا مادامی که تحصیل وی ادامه داشته باشد، دریافت کند.

رئیس کانون عالی انجمن صنفی کارگران خاطر نشان کرد: در صورتی که فرزند در حال تحصیل، اقدام به ازدواج کند و پس از ازدواج نیز به تحصیل خود ادامه دهد، حق اولاد قطع نخواهد شد و به کارگر پرداخت می‌شود.

به گفته وی؛ در قانون کار محدودیت زمانی برای تحصیل اولاد مشخص نشده است و تا زمانی که گواهی اشتغال به تحصیل فرزند اعتبار داشته باشد، حق اولاد پرداخت می‌شود.

چمنی افزود: در اجرای مواد ۸۶ و ۸۷ قانون تامین اجتماعی، زن و شوهری که در یک کارگاه و یا در کارگاه‌های جداگانه اشتغال بکار داشته باشند در صورت داشتن شرایط مذکور (پرداخت ۲ سال حق بیمه) حق اولاد به هر دو والدین پرداخت می‌شود.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران تصریح کرد: پرداخت حق اولاد به جنسیت فرزند بستگی ندارد و برای تمام فرزندها یکسان است

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: پرداخت می شود حق اولاد پرداخت حق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۵۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره تعاون کاشان در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون گفت: از ابتدای سال گذشته تا کنون، کالا‌هایی همچون سیمان، گلاب و عرقیات گیاهی، فرش دستبافت، لوله‌های چدنی، پلیکا، مفتول مسی، پی وی سی، میلگرد، لنت ترمز، لبنیات و مواد شوینده از کاشان به خارج از کشور صادر شده است.


حسن اربابی افزود: استرالیا، اسپانیا، انگلیس، سوئد، کانادا، آلمان، روسیه، اتریش، هلند، ژاپن، چین، پاکستان، عراق، آذربایجان، ارمنستان و افغانستان از جمله کشور‌های مقصد کالا‌های صادراتی بودند.


وی با اشاره به پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان گفت: مجموعه ورزشی رفاه کارگران به عنوان یک پتانسیل حوزه ورزش میباشد که در این زمینه دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی رفاه کارگران اختصاص پیدا کرده است.


اربابی با اشاره به اینکه میزان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده ۲۲۳ میلیارد تومان بوده است تصریح کرد: تسهیلات اشتغال‌زایی باید پایدار باشد و از این رو تسهیلات امسال به روستا‌هایی پرداخت می‌شود که برنامه داشته باشند و برای هر اشتغال حداکثر ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و تسهیلات پرداختی نیز مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.


وی با اشاره به ۶۳ هزار بیمه شده اجباری در شهرستان کاشان ابراز داشت: این تعداد در یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی مشغول به کار هستند که این مهم نشان از وسعت جامعه کارگری و اهمیت حوزه کارگری در شهرستان کاشان است.

دیگر خبرها

  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی
  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • دهه شصتی های متاهل، تجلیل شدند
  • پرداخت وام فرزند آوری ترفند کلاهبرداران سایبری
  • ضرورت پرداخت حق تأهل به کارگران چهارمحال و بختیاری
  • الزامی شدن پرداخت حق تأهل به کارگران