Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@10:10:45 GMT

آمادگی سوزان رایس برای معاونت جو بایدن

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۵۱۱۷

آمادگی سوزان رایس برای معاونت جو بایدن

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا [هیل]، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته است در صورتی که جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات این کشور به او پیشنهاد معاونت بدهد، مطمئنا جواب او «مثبت» خواهد بود.

رایس در مصاحبه با شبکه پی بی اس گفت: باعث افتخار من است که جزء زنانی باشم که در این رابطه [معاونت بایدن] مورد توجه قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد در صورتی که بایدن او را به عنوان معاون خود انتخاب کند و احساس کند که بهترین خدمات را در این زمینه می‌دهد، نه نخواهد گفت.

مشاور امنیت ملی اوباما افزود: من می‌خواهم به هر روشی به او کمک کنم تا رئیس جمهور بعدی آمریکا شود.

رایس یکی از منتقدان سرسخت ترامپ است که چندی پیش در یادداشتی از عملکرد رئیس‌جمهور این کشور در مواجهه با شیوع کرونا و ناتوانی او در کنترل‌ این شرایط به شدت انتقاد و او را به فریبکاری متهم کرده بود.

جو بایدن اعلام کرده است در صورتی که رئیس جمهور آمریکا شود معاون خود را از میان زنان انتخاب خواهد کرد. این موضوع نه تنها توجه حامیان حقوق زنان را برای رای دادن به بایدن جلب کرده است بلکه باعث شده کمیته انتخاب کابینه او بررسی‌های خود را از میان ده‌ها زن دیپلمات آغاز کند.

نظرسنجی‌های شبکه سی بی اس نشان داده است الیزابت وارن، سناتور دموکرات ایالت ماساچوست بهترین گزینه برای معاونت بایدن است.

هیلاری کلینتون، وزیرخارجه سابق آمریکا و گرچن ویتمر، فرماندار میشیگان از دیگر گزینه‌های پیشنهادی برای این موقعیت هستند.

نتایج برخی نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که جو بایدن از بخت بالایی برای شکست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ماه نوامبر برخوردار است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ویروس کرونا رئیس جمهور جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۵۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با سفیر ایران در لبنان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد. 

وزیر امور خارجه تاکید کرد: به نظر می‌رسد کشور‌های منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

بررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیانهشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بایدن از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۱۴۸ اشتباه لفظی مرتکب شده است
  • جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن! / چرا در دانشگاه تک تیرانداز مستقر می‌کنید! + ویدئو
  • (ویدیو) مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن!
  • ببینید | جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجوها را نزنید آقای بایدن!
  • اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین
  • بایدن: دانشگاه جای یهودستیزی نیست
  • واکنش بایدن به خیزش دانشجویی
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • افشاگری رسانه آمریکایی درباره انبوه گاف‌های بایدن در ۲۰۲۴