Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، سعید کوتی در این باره اظهار داشت:‌ برای نخستین بار، از نیمه دوم سال ۹۷ برنامه تعمیرات اساسی این شرکت در حوزه‌ی تجهیزات فرآیندی، براساس یک روش و نگرش هوشمند مبتنی بر ایمنی، محیط‌زیست و تأثیرگذاری این تجهیزات در تولید و بهینه‌سازی هزینه‌ها، اولویت‌بندی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این روش، تعیین تاریخ تعمیرات اساسی این تجهیزات، صرفاً متکی به کارکرد آن‌ها نبوده و با استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های مهندسی، ضرورت ترخیص و اولویت تعمیر اساسی هریک از تجهیزات به‌طور جداگانه مشخص می‌گردد.

سعید کوتی یادآور شد: پس از انجام بازرسی های اولیه و براساس سطح سلامت، تجهیزات فرآیندی شرکت، در ۵ بسته اولویت‌بندی شد که ۴ اولویت نخست آن به تصویب شرکت ملی نفت ایران رسید و برای اجرا به مدیریت تعمیرات تجهیزات صنعتی و ماشین‌آلات فرآیندی شرکت، ابلاغ گردید که ۹۶% آن‌ها تا پایان سال ۹۸ با موفقیت و بدون حادثه تعمیراساسی شده است.

کوتی مزیت اصلی این شیوه را حصول حداکثر ایمنی در تأسیسات با صرف کمترین هزینه برشمرد و افزود: تا انتهای سال ۹۸ از طریق اتخاذ این رویکرد، بیش از هفتاد میلیارد ریال در هزینه‌های تعمیراتی اولویت‌های چهارگانه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب صرفه‌جویی به ‌عمل آمد که صرف انجام تعمیرات اساسی سایر تجهیزات شده است.

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب توضیح داد: روش کنترلیCondition Monitor(C.M) برای ماشین‌آلات دوار و روش کنترلی ضخامت‌سنجی وRisk Based Inspection(R.B.I) برای تشخیص امکان ادامه کار یا ضرورت تعمیر اساسی تجهیزات فرآیندی در نظر گرفته شد.

وی در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌های بی وقفه مدیریت تعمیرات تجهیزات صنعتی و ماشین‌آلات فرایندی و همکاری کلیه شرکت‌ها و سازمان‌های ذیربط، خاطرنشان ساخت: علاوه بر اولویت‌های اشاره شده در بخش تجهیزات فرآیندی، همان‌گونه که پیش‌تر نیز معاون مدیر تولید در مهندسی تعمیرات اعلام نمود، ۸۳ درصد از کل دستورکارهای تعمیرات اساسی در سال ۹۸ با موفقیت و بدون حادثه به انجام رسیده است.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تجهیزات فرآیندی شرکت ملی مناطق تعمیرات اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۵۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی طرزعلی در گفتگو با خبر ۱۴ گفت: برای کالا‌های اساسی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار، برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ ۲ میلیارد و ۳۸۳ میلیون دلار و برای خدمات ۱۱۷ میلیون و برای واردات در مقابل صادرات به نرخ توافقی ۶۸۹ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۹۳۰ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۹۶ میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۴۶۲ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲۲۳ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۶۷ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۳۸ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۱۹۴ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۱۹۷، ۲۹، ۱۷۴، ۱۰۳ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز هفتم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۱۹۹ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۸۳ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

طرزعلی در پایان افزود: تاکنون بیست مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران انجام شده است و در مجموع ۲۷۱۶ کیلوگرم طلا عرضه و فروخته شده است.

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • واحد ۳ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف