Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه شب قدر، شب قدرشناسی ولایت است و اگر سه کار برای ولایت انجام دادیم قدرشناس او هستیم؛ گفت: اگر امت اسلامی{در همه سرزمین ها}قدرشناس ولایت شد بستر ظهور فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری در ویژه برنامه لیالی قدر از گلزارشهدای کرمان در سخنانی با بیان اینکه شهدا و حاج قاسم قدر شب قدر را دانستند؛ افزود: باید خدا را شاکر باشیم که شهدا را حجت برای ما قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 




وی افزود: اگر امیرالمؤمنین را ۱۴۰۰ سال پیش مظلوم قرار دادند و غریب و بی یار و یاور گذاشتند؛ سجاده از زیر پای امام حسن کشیدند، امام حسین فریاد هل من ناصر ینصرنی سر داد و خلاصه اینکه اهل بیت را تنها گذاشتند، اما شهدای ما،  نائب امام را تنها نگذاشتند‌.

 



حجت الاسلام ماندگاری شب قدر را شب قدرشناسی ولایت عنوان و بیان کرد: از طرفی در این شب دل ما پر از درد است که در شب نزول قرآن به قلب پیامبر، قرآن ناطق را به شهادت رساندند اما امت اسلامی و شهدا قدر ولایت را دانستند و‌ سرداران ما بویژه شهید حاج قاسم سلیمانی قدر ولایت را دانستند.
 

 



وی مجاهدت در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دفاع از حرم و دفاع از سلامت در بحران کرونا که پزشکان و پرستاران و خدمه و حوزه و دانشگاه مجاهدان مدافع سلامت شدند و یا در انفاق مؤمنانه و‌‌‌...را برای قدرشناسی ولایت دانست و گفت: هر کس می خواهد بداند قدر و شب قدر را درک کرده ببیند قدر ولی را شناخته یا نه‌؛ که اگر شناختیم شب قدر را هم شناختیم.
 

 



حجت الاسلام ماندگاری با تصریح به این مطلب که فاطمه سلام الله علیها قدر ولی را شناخت و یاران امام حسین علیه السلام در عاشورا قدر ولی را شناختند؛ گفت: در آیه ۵۴ سوره مائده قدرشناسان ولی را توضیح می دهد؛  شهدای ما که گلزارهای ما را پر کردند و گل سرسبد آنها حاج قاسم است همان قومی هستند که پیامبر درباره ایشان فرموده قومی می آیند که امام را ندیده اما دین خدا را یاری می کنند‌.

 



وی درباره قدرشناسی ولایت به آیه ۲۴ سوره توبه توجه داد و با بیان اینکه قدرشناسان نباید هیچکس را حتی عزیزان خود را بیش از خدا و رسول و ولی دوست داشته باشند؛ گفت: حاج قاسم هم دوست داشت کنار زن و بچه خود باشد، همه شهدا دوست داشتند اما چون خدا و رسول و ولی را دوست داشتند بچه های خود را به خدا سپردند.
 

 


حجت الاسلام ماندگاری با متذکر شدن این مطلب که مادران شهدا قدر ولی را شناختند و فرزندان خود را فدای ولی کردند؛ تصریح کرد: شب قدر برای این است همه بدانند ولی اولویت دارد؛ ولی؛ خدا و پیامبر امام علی و اهل بیت و در عصر غیبت ولی فقیه است و شهدا ثابت کردند و قدرشناس ولایت شدند و شب قدر را درک کردند.
 

 



وی ادامه داد: شهدا حق " تقدم در فهم"  برای ولی قائل بودند زیرا «أَعْلَمُ حَيْثُ يَجْعَلُ رِسَالَتَهُ...(انعام/۱۲۴) و این یعنی اگر فاطمه(سلام الله علیها) هم باشی باید بدانی که ولی خدا از تو بیشتر می فهمد زیرا «النبی اولی بالمومنین...» اگر بفهمیم که ولی بهتر و زودتر و بیشتر از ما می فهمد آن وقت به قول آیت الله حسن زاده گوش ما به دهان ولی می شود زیرا گوش او به دهان امام زمان است.
 

 

 

حجت الاسلام ماندگاری سپس با اشاره به اینکه اگر مردم پروتکل های بهداشتی را در مساجد رعایت می کنند به دلیل آن است ولی فرموده‌{اشاره به صحبت های رهبری در جلسه ستادملی کرونا} اظهار داشت: اگر همه مسئولین و حوزه و دانشگاه و بازار و صنعت و جوانان و... گوش به فرمان ولی باشند او گر همه گوش به حرف ولی کنند جامعه قدرشناس ولی بیشتر می شوند.

 

 

وی با تصریح به اینکه ما شاکر امت هستیم زیرا افتخار می آفریند و دهها شهید برای دفاع از سلامت جامعه داده لذا این امت ستودنی و قدردان ولی است‌؛ با اشاره به آیه «تنزل الملائکه و الروح..» خاطرنشان کرد: مگر روح الامین بر غیر ولی نازل می شود؟! لذا‌ قدر ولی را بدانید.

 

 

حجت الاسلام ماندگاری افزود: اهل جهاد و استقامت و مراقبت، قدرشناس ولی هستند و اگر حرف او را گوش دهیم، پشت سر او اقتدا کنیم و او را نصرت دهیم؛ قدرشناس ولی هستیم و لیلة القدر را درک کردیم و امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی و امت اسلامی و امت شهید داده ایران بهترین نمره را در قدرشناسی ولی دارند و حزب الله و سوریه و میانمار و... از این امت الگو می گیرد و اگر همه جامعه اسلامی قدرشناس ولایت باشد بستر ظهور فراهم می شود.

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: مراسم احیا شب بیست و یکم رمضان گلزار شهدای کرمان حجت الاسلام ماندگاری حجت الاسلام ماندگاری قدر ولی شب قدر حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۵۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما اینجاییم تا قهرمان فوتسال آسیا شویم

بازیکن تیم ملی فوتسال ایران گفت: با تمام احترامی که برای تایلند قائل هستیم، ما اینجاییم تا قهرمان شویم و خوشحالیم که روبروی تماشاگران بازی می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، سعید احمدعباسی بهترین بازیکن مسابقه ایران و ازبکستان در نشست مطبوعاتی پس از بازی نیمه نهایی جام ملت های ۲۰۲۴ فوتیال آسیا گفت: تیم ما تغییرات زیادی کرده است و بعضی بازیکنانمان برای نخستین بار در چنین تورنمنتی بازی می‌کنند، شاید همین باعث شد عملکرد مورد نظرمان را نداشته باشیم.

وی گفت: مهم این است که الان در فینالیم و آماده یک مسابقه تمام عیار. با تمام احترامی که برای تایلند قائل هستیم، ما اینجاییم تا قهرمان شویم و خوشحالیم که روبروی تماشاگران بازی می‌کنیم. 

احمدعباسی افزود: به امید خدا قهرمان می‌شویم چون هدفمان این است که مردممان را خوشحال کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • آمریکایی‌ها انتظار این انتقام را نداشتند
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای درقم برگزارمی شود
  • ما اینجاییم تا قهرمان فوتسال آسیا شویم