Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبِنا، بررسی آمارهای گزارش اقتصادی فروردین ماه شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) نشان می‌دهد که در نخستین ماه سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۹۶ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۱۵۴ کارت بانکی از جمله کارت‌های اعتباری، برداشت و هدیه و بُن کارت حداقل یک تراکنش را داشتند؛ این در حالی است که در اسفند ماه ۹۸، تعداد  ۱۰۹ میلیون و ۹۷۵ هزار و ۷۰۷ کارت بانکی تراکنش داشتند که نشان از  کاهش ۱۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۸ درصدی تعداد کارت‌های بانکی دارای حداقل یک تراکنش در فروردین ماه ۹۹ نسبت به اسفند ماه سال گذشته دارد که روند نزولی چشمگیری به شمار می‌رود.

بر اساس جدول بالا، بیشترین تعداد کارت بانکی در ایران مربوط به کارت برداشت دارای حداقل یک تراکنش با تعداد ۹۲ میلیون و ۶۱ هزار عدد تا پایان فروردین ۹۹ است که همین موضوع باعث شده تا کارت‌های برداشت سهم ۹۵.۷۶ درصدی از کل کارت‌های بانکی تراکنش‌دار داشته باشند؛ تعداد کارت‌های برداشت دارای تراکنش در فروردین ماه نسبت به اسفند سال گذشته با کاهشی ۱۲.۵۸ درصدی روبرو بوده است که نشان از حجم بالای کاهش کارت‌های بانکی مورد استفاده روزمره در شبکه پرداخت دارد.

شاپرک در این جدول نیز اعلام کرده که تعداد کارت‌های اعتباری دارای تراکتش در فروردین ماه نسبت به اسفند ماه با کاهش ۷۳.۵۱ درصدی روبرو بوده است که نشان از کاهش استفاده و تراکنش با این کارت‌ها دارد و تعداد این کارت‌های دارای تراکنش را به ۳۶ هزار و ۳۹۰ کارت رسانده است؛ همچنین تعداد کارت‌های هدیه و بن کارت با توجه به کاهش صدور در ماه‌های پایانی سال ۹۸ و کاهش استفاده از جمله دلایلی مانند شیوع کرونا  با کاهشی ۱۰.۷۸ درصد روبرو بوده و به ۴ میلیون و ۴۱ هزار کارت دارد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کارت های اعتباری کارت تراکنش کارت های بانکی ویروس کرونا کرونا اخبار کرونا فروردین ماه کارت های بانکی تعداد کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۵۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب کشور کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را ۷ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: با وجود این اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده است، اما آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس بوده و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبرو هستیم.

وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سدهای موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سدهای تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد عنوان و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سدهای تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده است که نشانگر ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.

قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و تأکید کرد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم اما با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان عزیز در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

کد خبر 6092914 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت
  • تورم پیش‌نگر در سراشیبی
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳