Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-02@07:12:41 GMT

بررسی غرق‌شدن اتباع با حضور کارشناسان افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۵۸۷۵

در پی ادعای برخی از شبکه‌های معاند مبنی بر غرق شدن تعدادی از اتباع افغانستانی توسط مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در مرز مشترک ایران با افغانستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مرزبانان ایران قرار گرفت و بعد از بررسی اولیه و اعزام تیم‌های کارشناسی مشخص شد که این موضوع یک ادعای کذب بوده و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران رسما این خبر را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متعاقب آن، مرزبانی جمهوری اسلامی ایران به واسطه احترام متقابل به کشور دوست و همسایه طبق پروتکل‌های بین المللی چندین بار به صورت کتبی از کشور افغانستان تقاضا کرد با اعزام هیات کارشناسی موضوع را بررسی نمایند.

با توجه به قرارداد کمیساریان سرحدی (مرزبانان) ۱۳۳۵ صبح روز پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه، هیاتی متشکل از کارشناسان مرزبانی کشور افغانستان وارد ایران شده و با حضور در محل مورد ادعا، موضوعات را میدانی مورد بررسی قرار دادند و در جلسه مشترک با مرزبانان ایران، بعد از صرف افطاری کشورمان را به مقصد افغانستان ترک کردند.

یادآور می‌شود در این جلسه مشترک مرزبان درجه یک ایران با تأکید بر نقاط مشترک و تعلقات فرهنگی، دینی و قومی بین مردم دو کشور از مرزبانان افغانستانی درخواست کرد ضمن کنترل بیشتر بر مرزهای مشترک، پاسگاه‌های مرزی غیرفعال در کشور افغانستان به منظور کنترل بیشتر هر چه زودتر فعال شوند.

همچنین هیات افغانستانی نتیجه بررسی‌های خود را موکول به مشورت با مسئولان عالیرتبه افغانستان در چند روز آینده کردند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران کارشناسی جمهوری اسلامی ایران اسلامی ایران افغانستان افغانستان ایران جمهوری اسلامی ایران کارشناسی نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۵۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد

به گزارش جام جم آنلاین، ناصر کنعانی ضمن تاکید بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان مشترک بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات فیمابین‌ اضافه کرد: همانند قبل از طرف کویتی برای دستیابی به توافقی پایدار که مبتنی بر همکاری‌های دوستانه و منافع مشترک باشد، دعوت به عمل می‌آوریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یک‌جانبه، از منظر حقوقی هیچ حقی برای دولت کویت ایجاد نخواهد کرد و به مقامات این کشور توصیه می کنیم از تکرار توسل به روش‌های بیحاصل سیاسی و رسانه‌ای در ارتباط با موضوع حقوقی و فنی میدان مشترک آرش خودداری کنند.

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره با اعتقاد به اصل حسن نیت، تعاملات منطقه‌ای را رصد نموده و از دولتهای ثالث می‌خواهد در مسیر تحقق عینی اصل حسن نیت و ارتقاء روابط و همکاری‌ها گام بردارند.

دیگر خبرها

  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • واکنش ایران به ادعای مجدد کویت درباره میدان آرش
  • بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد
  • آموزش، نقطه مشترک بین ارتش و آموزش وپرورش است 
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه