Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@07:42:31 GMT

LG تولید نانولوله‌های کربنی را سه برابر افزایش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۶۳۰۱

LG تولید نانولوله‌های کربنی را سه برابر افزایش می‌دهد

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، الجی‌کم (LG CHEM) با سرمایه‌گذاری ۵۳ میلیون دلاری در کارخانه یوسو در کره‌جنوبی، میزان تولید نانولوله‌کربنی خود را سه برابر می‌کند. این نانولوله‌ها برای استفاده در بازار وسایل نقلیه برقی تولید می‌شود.

این شرکت تولیدکننده مواد شیمیایی ادعا می‌کند که بزرگترین راکتور بستر سیال جهان را برای تولید ۵۰۰ تن نانولوله‌کربنی در سال استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سرمایه‌گذاری ۶۵ میلیارد وونی در سه ماهه اول سال آینده انجام خواهد شد تا میزان تولید به ۱۷۰۰ تن برسد. پیش‌بینی می‌شود که تقاضا برای نانولوله‌کربنی در جهان از ۳ هزار تن در سال ۲۰۱۹ به ۱۳ هزار تن در سال ۲۰۲۴ برسد.

این شرکت اعلام کرد که این محصول را برای بازار وسایل نقلیه الکتریکی و به‌عنوان یک افزودنی رسانا برای باتری‌های یون لیتیم ارائه خواهد کرد.

نانولوله‌های کربنی یکی از مواد پرکاربرد است که در حال حاضر میزان استفاده از آن در صنایع مختلف در حال افزایش است. این نانومواد در طیف وسیعی از محصولات، از باتری‌های قابل شارژ گرفته تا مواد ساختاری با عملکرد بالا قابل استفاده هستند.

شرکت الجی‌کم اعلام کرده است که نانولوله‌های کربنی نسبت به کربن سیاه که در حال حاضر در آندها استفاده می‌شود از هدایت الکتریکی بالاتری برخوردار هستند؛ بنابراین، مواد کمتری از آن مورد نیاز است و فضای خالی بیشتری را در اختیار تولیدکننده باتری قرار می‌دهد که از آن می‌توان برای افزایش ظرفیت باتری استفاده کرد. الجی‌کم قصد دارد این فناوری را در باتری‌های وسایل نقلیه الکتریکی که در حال حاضر تولیدکنندگان خودرو از آن استفاده می‌کنند، به کار گیرد.

همچنین این شرکت در نظر دارد تا نانولوله‌های کربنی را برای مصارف جدید از جمله لایه‌های نیمه‌رسانا درون غلاف کابل‌های ولتاژ بالا و بتن‌های مقاومت بالا عرضه کند.

شرکت الجی‌کم در سال ۲۰۱۳ اولین خط تولید پایلوت خود را با ظرفیت ۲۰ تن در سال راه‌اندازی کرد. کمی بعدتر، این شرکت موفق شد اولین ترکیبات نانولوله کربنی تجاری خود را برای ساخت الکترود باتری، تولید کند.

انتهای پیام/

169 / 336 فناوری نانو نانولوله‌های کربنی مواد شیمیایی وسایل نقلیه برقی باتری‌های یون لیتیم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فناوری نانو نانولوله های کربنی مواد شیمیایی وسایل نقلیه برقی باتری های یون لیتیم نانولوله های کربنی نانولوله کربنی وسایل نقلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۶۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب، گفت: تولید آب شرب در این جزیره توسط دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن است که هزینه‌های میلیاردی به دنبال دارد. - اخبار استانها -

شهرام داوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قشم اظهار داشت: در حال حاضر برای تولید هر مترمکعب آب در جزیره قشم باید 25 هزار تومان پرداخت کرد که 17 هزار تومان آن توسط سازمان منطقه آزاد قشم پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در این شرایط تولید آب بسیار گران است و باید در مصرف آن صرفه‌جویی کرد، تصریح کرد: برای تامین آب شرب جزیره، سازمان منطقه آزاد قشم رقمی در حدود 224 میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به طرحهای آبرسانی اجرا شده در جهت افزایش تولید آب در قشم، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال میزان تولید آب در این منطقه از 23 به 27 هزار مترمکعب افزایش یافته است.

داوری قدیمی بودن لوله‌های انتقال آب در برخی از مناطق قشم به ویژه در بافت قدیم را از جمله مشکلات حال حاضر آبرسانی در این جزیره عنوان کرد و گفت: نوسازی این خطوط انتقال از برنامه‌های مهم این شرکت است که امیدواریم بتوانیم در سالجاری بخش قابل توجهی از آن را انجام دهیم.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • تبدیل دریاچه‌ها به نیروگاه‌های عظیم تولید برق
  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • افزایش ۴ برابر لایروبی رودخانه‌های مازندران
  • اعلام قیمت و شرایط پرداخت تاکسی‌های برقی