Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@05:06:17 GMT

دردسری ناهمگون برای اداره منابع طبیعی آستارا

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۶۵۶۱

دردسری ناهمگون برای اداره منابع طبیعی آستارا

نسرین غزنوی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هر هفته چند نفر از قاچاقچیان و تخریب کنندگان جنگل ها دستگیر و به دادگاه معرفی می شوند، اما تا طی مراحل حقوقی جرم و جزای آنها، چهارپایانی که قاچاقچیان برای حمل چوب ها استفاده می کردند، در محوطه اداره منابع طبیعی نگهداری و تغذیه می شوند.

وی افزود: این زحمت و مسئولیت هرگز با امور و روال اداری ما سازگاری نداشته و همیشه مایه دردسر برای همکارانم شده است و متاسفانه مقام قضایی نیز به ندرت و در صورت بیم از اتلاف احشام، اجازه فروش و واریز بهای آنها به حساب دادگستری را می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر دادگستری به محض دریافت پرونده قاچاقچیان چوب آلات جنگلی، مجوز فروش احشام و دام آنها را صادر کند، این بار از دوش همکارانم برداشته خواهد شد و از محوطه و حیاط اداره برای نگهداری احشام قاچاقچیان استفاده نخواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا اظهار کرد: دستگیری، توقیف چوب آلات و احشام، تخریب کوره های زغال و اعمال جریمه برای قاچاقچیان و تخریب کنندگان جنگل ها، به طور کامل بازدارنده نیست و باید اجازه فروش احشام آنها صادر شود و قاچاقچیان نیز به شهرهای دیگر تبعید شوند.

او افزود: قطع درختان و قاچاق چوب آلات اغلب در ارتفاعات جنگلی و صعب العبور حدفاصل آستارا و استان اردبیل صورت می گیرد و برای پایش مستمر آن نواحی، باید نیروی انسانی ثابت در پاسگاه جنگلبانی مستقر و دوربین های حفاظتی نصب شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و اراضی جنگلی، کوهستانی، جلگه ای و ساحلی در حاشیه دریای خزر، منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب‌ها آستارا منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل دام و طيور یگان حفاظت سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری قاچاق منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل دام و طيور قاچاق منابع طبیعی آستارا منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل دام و طيور قاچاق منابع طبیعی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۶۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌کاربران فضای مجازی غرب مازندران متنی کوتاه با عنوان " فاجعه‌ای دیگر در البرز مرکزی؛ قطع درختان پهن پیکر در بخش کجور نوشهر" منتشر و اعلام کردند ۴۰ اصله درخت قطور و پهن پیکر در اراضی روستای منجیر این بخش توسط افرادی ناشناس قطع شده است

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس در خصوص این خبر گفت: محل قطع این درختان در مستثنیات اشخاص در نزدیکی ساختمان اداره محیط زیست منطقه قرار داشت که پارسال با مجوز اداره منابع طبیعی قطع شده است.

عبدالله شمس با تاکید بر حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی از سوی همگان از اهالی منطقه و همیاران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب منابع طبیعی، از طریق شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت منابع طبیعی را مطلع کنند.

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی