Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@02:35:46 GMT

گردشگری مذهبی و زیرساخت‌هایی که مهیا نیست!

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۷۲۲۶

گردشگری مذهبی و زیرساخت‌هایی که مهیا نیست!

گردشگری مذهبی در استان سمنان این روزها دربند نبود زیرساخت‌های مطلوب گرفتار آمده و باید تمهیداتی اندیشید تا خدمات‌رسانی بهتری به گردشگران مذهبی انجام شود.

خبرگزاری فارس سمنان- معصومه رشیدی: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی همواره در مناسبت‌های مختلف در آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه استان سمنان برگزار می‌شود و با برنامه‌ریزی‌های جدید و متنوعی، می‌توان با حضور انبوه مردم متدین و ولایتمدار، شاهد اجرای برنامه‌های بهتر و خدمات‌رسانی مطلوب‌تری در این مراکز مهم دینی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه استان سمنان در روزهای تعطیل و غیرتعطیل آماده پذیرایی زائران و برگزاری برنامه‌های متعدد آموزشی، فرهنگی و تبلیغی هستند و این امر بر تأثیرگذاری آن‌ها افزوده است.

مراسم شب‌های قدر از مهم‌ترین برنامه‌های سال است و در طول روزهای سال، ویژه‌برنامه‌های متعددی برای نوجوان و جوانان تحت عنوان‌های مختلف ترتیب داده می‌شود و مراکز مختلف آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه استان سمنان از کتابخانه تا مراکز افق پذیرای زائران هستند.

حمایت دولت و مجلس یکی از مطالبات جدی آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه استان سمنان است؛ اگر این مراکز مهم دینی در ردیف بودجه قرار گیرند، قطعاً خدمات‌رسانی به زائران را تقویت خواهند کرد.

با توجه به اینکه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه استان سمنان از مراکز مهم تجمع مردم در این استان به شمار می‌آیند، باید بودجه دریافت کنند ولی تا امروز عمدتاً در ردیف بودجه قرار نگرفته‌اند.

گسترش، توسعه و بهسازی آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه استان سمنان حمایت دولت و مجلس را می‌خواهد و این، یکی از مطالبات جدی است.

رایزنی‌هایی باید با مقامات مختلف انجام شود و در این رابطه تعریف یکسان و عادلانه صورت گیرد؛ آستان‌ها و بقاع متبرکه استان سمنان از امکان مقدسه به شمار آمده و مختص به شخص نیستند و همه در این مراکز تکالیف دینی خود را به جای می‌آورند، ولی باید توجه داشت که چرا در مراکز موازی دیگر با اثرگذاری کمتر بودجه‌هایی نیز تعیین می‌شود و برای آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه استان سمنان خیر؟

از طرفی، مسؤولان امر قطعاً می‌خواهند خدماتشان به زائران افزایش یابد؛ ولی پاسخ قانع‌کننده‌ای وجود ندارد که چرا زائران و مسافران از راه دور و نزدیک وقتی به آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه استان سمنان می‌آیند، باید در اقامتشان سرگردان باشند.

باید بتوان میهمان‌پذیرها، زائرسراها، مسافرخانه‌ها یا حتی یک مرکز اقامتی را در حاشیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه مهم استان سمنان ایجاد کرد تا گردشگران مذهبی پذیرش و اسکان داده شوند و این از وظایف متولیان آستان‌ها نیست و دولت باید این خدمات را برای مردم مهیا سازد.

در رابطه با سیاست‌های جذب درآمد، دائماً گفته می‌شود که باید صنعت گردشگری را گسترش داد؛ در صورتی که توجه نداریم همین زوار، گردشگران مذهبی هستند.

اگر بودجه‌ای وجود داشته باشد، با تعیین وظایف و دریافت کارنامه کاری از متولیان امر، قطعاً در راه خدمات‌رسانی بهتر به گردشگران مذهبی استقبال خواهد شد.

انتهای پیام/74004/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان سمنان گردشگری گردشگران مذهبی گردشگران مذهبی خدمات رسانی آستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۷۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان

منابع خبری از حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، منابع خبری از حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان و هدف قرار گرفتن یک خودروی غیرنظامی خبر دادند.

1650 عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی 200 روزحمله پهپادی رژیم صهیونیستی در عمق خاک لبنان

به گفته این منابع، دستکم دو نفر در این تجاوز نظامی مجدد رژیم صهیونیستی به لبنان به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • شرکت‌های دانش‌بنیان به رفع مشکل پرداخت بر پایه ارز در حوزه گردشگری بپردازند
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست