Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@16:51:13 GMT

ماجرای نوجوان آمریکایی که از کووید۱۹ درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۷۳۷۱

ماجرای نوجوان آمریکایی که از کووید۱۹ درگذشت

به گزارش خبرآنلاین، این خبر از طریق رسانه‌های اجتماعی پخش شد. این داستان توسط ده‌ها خبرگزاری منتشر شد، هزاران توییت اضطراب‌آور زده شد و به سرعت به نمادی از ترس آمریکایی‌ها و شکست‌های سیستم مراقبت های بهداشتی ایالات متحده تبدیل شد.

هنگامی که مقامات بهداشت عمومی شهر لس آنجلس در ابتدا خبر درگذشت نوجوان ۱۷ ساله را در ۲۴ مارس اعلام کردند، این نوجوان، اولین نوجوان این کشور بود که از عوارض COVID-۱۹ درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز بعد، رکس پاریس، شهردار لنکستر در یک فیلم در یوتیوب گفت که این نوجوان سعی کرده است به یک کلینیک مراقبت‌های فوری مراجعه کند و به دلیل نداشتن بیمه، وی را از آنجا برگرداندند.

نزدیک به یک هفته بعد اما پاریس توضیح داد که سوء‌تفاهمی رخ داده که بخشی از آن به خاطر مشکلات زبانی بوده است. زیرا انگلیسی، زبان دوم پدر پسر بود.

پاریس در مصاحبه‌ای تلفنی در تاریخ ۳۰ مارس گفت: «او را باید به بیمارستان [آنتلوپ دره] می‌بردند. این همان کاری بود که باید انجام می‌دادند. آنها شش ساعت در اورژانس برایش تلاش کردند اما آنها نتوانستند او را برگردانند. »

بنابراین داستان ویروسی این نوجوان متفاوت است: این نوجوان به کلینیک مراقبت‌های فوری نرفته و بیمه نیز نشده بود. اما یکی از دلایلی که ماجرا در رسانه‌های اجتماعی بازتاب گسترده پیدا کرد، این است که این ماجرا می‌توانست به شکل دیگری رقم بخورد. به هر حال، این حقیقت وجود دارد که کلینیک‌های مراقبت‌های فوری در این کشور می‌توانند برای هر کسی که فاقد بیمه باشد، درمان را به صورت قانونی انکار کنند و بیش از ۲۷ میلیون آمریکایی بیمه نشده‌اند.

تام بیکر، یک متخصص بیمه می گوید: «یک اورژانس که مشمول قانون فوریت‌های پزشکی و کار است، می‌تواند شخصی را که بیمه ندارد، درمان نکند. اما این قانون همچنین مانع از رها کردن برخی بیماران در شرایط اضطراری یا در صورت زایمان می شود.»

میشل ملو، استاد حقوق و پزشکی در دانشگاه استنفورد می‌گوید: «این شکاف بین اخلاق و مسائل حقوقی است.»

وی می‌گوید: «به نظر من وجود یک سیستم برای افرادی که نمی‌توانند هزینه‌های درمان خود را پرداخت کنند، از نظر اخلاقی کاملاً قابل توجیه است. این یک مشکلی گسترده در سیستم است و هیچ چیز جدیدی در این مورد وجود ندارد. مردم هر روز سال این مشکل را دارند.»

مترجم: ملیکا قراگوزلو

منبع: TIME

۴۷۲۱۲

کد خبر 1384599

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۷۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو سابق تیم ملی جودو ایران درگذشت

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر ملکی پور قهرمان اسبق جودو جوانان آسیا و عضو سابق تیم ملی بزرگسالان به دلیل عارضه قلبی دارفانی را وداع گفت.

گروه ورزشی خبرگزاری مهر این مصیبت را به جامعه جودو و خانواده ملکی پور تسلیت می گوید.

کد خبر 6089704

دیگر خبرها

  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • سومین بسکتبال نوجوان آسیب دیده در حادثه تصاف درگذشت
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • تاریخ برده‌داری به زبان طنز
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • عضو سابق تیم ملی جودو ایران درگذشت
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است