Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنفدراسیون صادرات ایران از آغاز استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات سال ۹۸ از ابتدای ماه آینده خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنفدراسیون صادرات ایران، بنا بر پیگیری‌های به عمل آمده از سوی کنفدراسیون صادرات ایران از بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی، سازمان امور مالیاتی استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات سال ۹۸ را از ابتدای خرداماه آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل اطلاعیه کنفدراسیون صادرات ایران به شرح زیر است:

قابل توجه صادرکنندگان محترم

بنا بر پیگیری‌های به عمل آمده از سوی کنفدراسیون صادرات ایران با بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی جهت استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان در سال ۹۸، به استحضار می‌رساند:

پس از ابلاغ شرایط رفع تعهد ارزی صادرات در سال ۹۸ از سوی بانک مرکزی، گزارش آخرین وضعیت رفع تعهد ارزی صادرکنندگان تا پایان فصل سوم سال ۹۸ (۳۰ آذرماه) از سوی این بانک به سازمان امور مالیاتی، ارسال شده است.

بر این اساس، عملیات استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان، از اول خردادماه ۹۹ از سوی ادارات مالیاتی سراسر کشور آغاز خواهد شد.

در این اطلاعیه آمده است: آن دسته از صادر کنندگانی که حداقل هفتاد درصد (۷۰%) از مجموع ارزش ارزی کالا‌های صادراتی خود (به استثنای صادرات محصولات کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی) در سال ۱۳۹۸ را به روش‌های اعلام شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به چرخه اقتصادی کشور بازگردانده باشند، صد در صد (۱۰۰%) اعتبار مالیات بر ارزش افزوده قابل قبول سهم کالا‌های صادراتی را مسترد خواهند نمود و همچنین کل درآمد ناشی از صادرات آن‌ها نیز با رعایت قوانین موضوعه، از معافیت مالیاتی برخوردار خواهد بود.

کلیه صادرکنندگان فرصت دارند تا پایان تیرماه سال جاری نسبت به بازگشت ارز حاصل از صادرات سال ۱۳۹۸ خود اقدام نمایند. در صورت عدم رفع کامل تعهد ارزی تا مهلت مذکور، متناسب با میزان بازگشت ارز، مشمول معافیت مالیاتی و استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده خواهند بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مالیات صادرکنندگان استرداد مالیات بر ارزش افزوده کنفدراسیون صادرات ایران سازمان امور مالیاتی بانک مرکزی سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۷۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفتگو با خبرنگار قدس در رابطه با لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم بیان داشت: مشکل این است آن هایی که فعالیتشان آشکار است، معمولا مشمول پرداخت مالیات می شوند ولی آن هایی که فعالیتشان زیر زمینی و یا مخفی است معمولا به نوعی از پرداخت مالیات فرار می کنند.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص تاثیر مشوق های مالیاتی هوشمند و هدفمند در جهت افزایش مشارکت مردم در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، بیان داشت: تولیدکنندگان و سرمایه گذارانی که فعالیتشان شفاف و آشکار است، باید مورد شمول مشوق‌های مالیاتی جدید شوند و این تغییر مهم در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، کاری بسیار درست و دقیق در جهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم است. وقتی کار تولید مورد اقبال قرار گیرد، طبیعتا مشارکت مردم می تواند در آن بخش تولیدی افزایش پیدا کند.

حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در مناطق محروم در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، گفت: هر چقدر مشوق های مالیاتی در مناطق محروم و کم برخوردار بیشتر باشد و به خصوص از لحاظ زمانی مدت این معافیت‌ها زیاد باشد، باعث جلب توجه و گرایش افراد به سرمایه گذاری در آن مناطق می شود.

وی همچنین در انتقادی نسبت به لایحه بودجه 1403 گفت که دولت برای بودجه سال 1403 در بخش تبصره و احکام بودجه، این مساله را به صراحت نیاورده بود و بعد در جداول آورده است که کار درستی نیست و موجب شده است که زمان بررسی بودجه به درازا کشیده شده است.

حاجی دلیگانی در خصوص زمان بررسی لایحه « اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم» یادآور شد که لایحه باید فرایند و مسیر خود را طی کند و زمان بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم با توجه به درگیر بودن صحن به بحث بودجه و برنامه هفتم مشخص نیست.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور