Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- معاون مهندسی سازمان و سیستم‌های سایپا اعلام کرد که طبق تصمیم جدید وزارت صنعت مبنی بر تغییر فرآیند فروش خودروها از فروش فوری به فروش فوق‌العاده، خودروسازی سایپا از هفته آینده فروش فوق العاده محصولات خود را آغاز خواهد کرد.

عباس قاسمی در تشریح تصمیم جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت و گروه خودروسازی سایپا براساس اجرای شیوه‌های جدید فروش خودرو گفت: در شیوه جدید کمرنگ کردن نقش واسطه‌گران و ایجاد سازوکار شناسایی و عرضه به مصرف‌کننده واقعی خودرو در صدر اولویت‌های سایپا قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل، علاوه بر اقدامات سابق، محدودیت‌های جدیدی نیز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ثبت‌نام فقط یک خودرو با کد ملی منحصر به فرد، سن بالای 18 سال، فاصله زمانی تا آخرین خرید خودرو از سایپا و ایران‌خودرو، در رهن بودن خودرو تا یک سال به واسطه اعطای تسهیلات و عدم امکان صلح از جمله اقداماتی بود که سایپا پیشتر برای جلوگیری از واسطه‌گری انجام داده اما در سیستم جدید فروش محصولات، علاوه بر حفظ شرایط قبلی، محدودیت‌های جدیدی نیز اجرا خواهد شد.

این مقام مسئول در گروه خودروسازی سایپا در رابطه با این محدودیت‌های جدید، اعلام کرد: با همکاری سازمان توسعه تجارت سامانه احراز اطلاعات فردی موسوم به "امتا" راه‌اندازی شده تا با استفاده از آن، مشخصات شناسنامه‌ای، شماره حساب بانکی و شماره تلفن همراه متقاضیان خرید خودرو را با هم مطابقت دهیم؛ چرا که ضروری است اطلاعات هویتی و کد ملی متقاضی با شماره حساب واریز وجه مطابقت کامل داشته باشد تا امکان بازگشت پول به حساب مشتریان در صورت عدم انتخاب در قرعه‌کشی فراهم باشد.

قاسمی در تشریح فرآیند فروش فوق‌العاده محصولات سایپا اظهار کرد: در اجرای این طرح ابتدا متقاضیان ثبت نام خودرو به وب سایت رسمی گروه خودروسازی سایپا مراجعه کرده و با درج مشخصات کامل، مراحل پیش ثبت‌نام را انجام داده و نام کاربری و رمز ورود به سامانه دریافت می‌کنند. سامانه "امتا" طی یک هفته و به صورت اتوماتیک، ثبت‌نام‌های انجام شده و اطلاعات مشتریان را بررسی و راستی آزمایی می‌کند.

وی افزود: پس از این مرحله، متقاضیان یک هفته فرصت دارند تا 50 درصد از مبلغ خودرو موردنظر خود را به حساب سایپا واریز کنند؛ پس از یک هفته روند ثبت نام متوقف شده و قرعه‌کشی برای تخصیص خودرو به مشتریان با حضور نمایندگانی از سازمان‌های ذی ربط و دستگاه‌های نظارتی به وسیله نرم‌افزار انجام خواهد شد. پس از انجام قرعه‌کشی اسامی منتخبین توسط مبادی رسمی اطلاع‌رسانی گروه سایپا اعلام خواهد شد و آن‌ها تا یک هفته فرصت داشته تا 50 درصد باقیمانده مبلغ خودرو را واریز کرده و برای نهایی شدن فرآیند خرید خودرو خود، تکمیل وجه کنند.

معاون مهندسی سازمان و سیستم‌های گروه سایپا با بیان اینکه خودرو کسانی که در قرعه‌کشی برنده می‌شوند، سه ماه پس از تکمیل‌وجه تحویل داده خواهد شد، اظهار کرد: مبلغ پرداختی کسانی که در قرعه کشی برنده نشده‌اند نیز طی یک هفته پس از مشخص شدن نتایج، به حساب متقاضیان بازگردانده خواهد شد و به همین دلیل ضروری است که پرداختی اولیه از حسابی باشد که متعلق به متقاضی اصلی خرید خودرو است.

قاسمی در رابطه با تعداد خودروهایی که در هر مرحله از فروش فوق‌العاده سایپا به مشتریان عرضه می‌شوند، گفت: براساس توافق‌های صورت گرفته، خودروسازان می‌توانند تا سقف 40 درصد از تولیدات روزانه خود را به صورت فروش فوق‌العاده عرضه کنند و 60 درصد باقیمانده نیز به ایفای تعهدات گذشته و همچنین طرح‌های پیش‌فروش اختصاص خواهد یافت.

در این شیوه جدید، ثبت‌نام محصولات به صورت هفتگی خواهد بود. متقاضیان با دریافت کدکاربری و رمز عبور و با پرداخت 50 درصد از مبلغ خودروی انتخابی ظرف همان یک هفته، ثبت نام کرده و اطلاعاتشان مورد بررسی قرار می‌گیرد. چنانچه تقاضا بیش از میزان درصد درنظر گرفته شده از تولید روزانه شرکت‌ها برای فروش فوق‌العاده باشد، قرعه‌کشی انجام شده و افراد منتخب قرعه‌کشی ظرف یک هفته پس از اعلام اسامی، مبلغ باقیمانده را واریز و تکیمل‌وجه می‌کنند. سپس سه ماه بعد خودرو تحویل داده می‌شود.

متقاضیانی هم که در قرعه‌کشی، اسامی آن‌ها انتخاب نشده باشد، 50 درصد اولیه واریزی به حسابشان برگشت داده خواهد شد.

براین اساس برای چهار مدل از محصولات گروه سایپا قیمت‌ها بدین شرح است که پراید 111، 42 میلیون و 100 هزار تومان، ساینا 59 میلیون و 800 هزار تومان، تیبا صندوقدار 52 میلیون تومان و تیبا 2 (تیبا هاچ‌بک) 59 میلیون تومان تعیین قیمت شده‌اند.

 

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: خودروسازی سایپا فروش فوق العاده قرعه کشی خرید خودرو خواهد شد یک هفته ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۷۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌جای خودروهای ثبت‌نامی این خودروها را بخرید

به گزاش پارس نیوز ، گروه شرکت سایپا شرایط پیش‌فروش جدیدی را برای متقاضیان خرید خودرو در قالب سامانه یکپارچه منتشر کرده است. شرایط پیش فروش سایپا برای اردیبهشت ۱۴۰۳ درواقع بخشنامه تبدیل تعهد است. سایپا از متقاضیان خرید خودرو در قالب سامانه یکپارچه می‌خواهد به‌جای خودروی ثبت‌نامی، اتومبیل دیگری را تحویل بگیرند.​

 

گروه‌ خودروسازی سایپا شرایط پیش‌فروش جدیدی را برای متقاضیان خرید خودرو در قالب سامانه یکپارچه منتشر کرده است. شرایط پیش‌ فروش سایپا برای اردیبهشت 1403 درواقع بخشنامه تبدیل تعهد است. سایپا از متقاضیان خرید خودرو در قالب سامانه یکپارچه می‌خواهد به‌جای خودروی ثبت‌نامی، اتومبیل دیگری را تحویل بگیرند.

 

   

متقاضیان خرید کوییک GX، کوییک GXR، شاهین G، اطلس G و ساینا با اولویت زمستان 1402 و بهار 1403 می‌توانند از این شرایط استفاده کنند. سایپا برای اطلاع‌رسانی به این گروه از مشتریان، در تاریخ سوم اردیبهشت‌ماه 1403 پیامکی را برای مشتریان خود ارسال کرده است.

براساس اعلام سایپا، زمان تحویل خودروها هفته چهارم هر ماه خواهد بود. ارائه طرح تبدیل از سوی سایپا برای چندمین‌بار متوالی، نشان می‌دهد که این شرکت برای تولید خودروهای عرضه‌شده به مشتریان با مشکلات جدی مواجه است. سایپا پس از اجرای مرحله دوم سامانه یکپارچه، روند نامطلوبی در ارائه خودروهای ثبت‌نامی به مشتریان داشته است.

اگر قیمت محصولات سایپا در بازار را مورد بررسی قرار دهید، متوجه روندی عجیب در مورد نرخ خودروهای این شرکت خواهید شد. قیمت برخی خودروها همچون شاهین که روند تولید و عرضه آن‌ها با مشکل مواجه شده است، اختلاف قابل‌توجهی با نرخ بازار آزاد دارد. در سوی دیگر، خودروهایی همچون محصولات خانواده کوییک به‌دلیل عرضه انبوه، سودآوری چندانی برای ثبت‌نام‌کنندگان ندارند. ازاین‌رو، خرید کوییک انتخاب مناسبی برای مصرف‌کنندگان واقعی محسوب می‌شود.

منبع:فردانیوز

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • طرح فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • آغاز فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید؛ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با نرخ جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی قیمت وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • آغاز اولین طرح فروش فوق‌العاده سایپا؛ نام خودرو، قیمت و زمان تحویل
  • به‌جای خودروهای ثبت‌نامی این خودروها را بخرید