Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@01:00:20 GMT

اجرای بیش از ۸۴۳ هکتار توسعه باغات در لرستان

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۷۷۹۶

اجرای بیش از ۸۴۳ هکتار توسعه باغات در لرستان

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از اجرای بیش از ۸۴۳ هکتار توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و کم‌بازده استان خبر داد.

عبدالرضا بازدار ۲۶ اردیبهشت در بازدید از طرح‌های توسعه باغات در اراضی شیبدار و کم‌بازده دهستان بیرانشهر روستاهای چرخستانه و  دره بسر با اعلام رضایت از نحوه انجام این طرح افزود: کل سهمیه استان در اجرای این طرح ۱۳۰۰ هکتار بوده که از این مقدار، سهمیه شهرستان خرم‌آباد ۱۸۰ هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه در شهرستان خرم‌آباد بیش از ۱۱۰ هکتار از باغات در اراضی شیب‌دار و کم‌بازده به کشت گونه‌های (بادام، انگور، زیتون، گل محمدی) در اراضی ملی و مستثنیات اختصاص یافته است، بر ترمیم سامانه‌های آبگیر، سرزنی نهال‌ها، آبیاری تکمیلی، قرار دادن مالچ پلاستیکی و سنگی در اطراف چاله‌های حفر شده و نهال‌های کاشت شده جهت جلوگیری از تبخیر رطوبت و  همچنین مبارزه با علف‌های هرز کف چاله‌ها  تاکید کرد.

وی با بیان اینکه آینده خوبی برای اشتغال و درآمدزایی این طرح پیش بینی می‌شود، افزود: طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار و کم‌بازده روستای چرخستانه در سطح ۵۰ هکتار اجرا و ۱۵۰ نفر مشغول بکار شده و برای هر هکتار ۶.۵ الی ۷ میلیون تومان از اعتبارات تملکی استانی از طرف سازمان جهاد کشاورزی استان هزینه شده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان یادآور شد: سال زراعی ۹۹-۹۸ در استان بیش از ۸۴۳ هکتار توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و کم‌بازده اجرا شده و جمعاً در سه سال گذشته بالغ بر ۴۳۰۰ هکتار از اراضی شیب‌دار و کم‌بازده استان به طرح توسعه باغات اختصاص یافته و در این اراضی نهال کاری با موفقیت چشمگیری اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و کم‌بازده استان عملیات چاله‌کنی، توزیع نهال، توزیع قارچ همزیست، توزیع مالچ، تانکرهای چرخدار و توزیع لوله‌های پلی‌اتیلن به‌صورت رایگان به همراه ارائه توصیه‌های فنی کارشناسان در اختیار بهره‌برداران قرار گرفته است.

بازدار  افزود: این خدمات نیز در ادامه اجرای طرح از طرف این سازمان به متقاضیان طرح توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و کم‌بازده استان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی احداث باغ در اراضی شیب دار اراضی شیب دار و کم بازده استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۷۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز

سیامک آسیایی  گفت:کاشت درختان سرو نقره‌ای، کاج سیاه داغداغان، اقاقیا و سنجد در این محدوده انجام می‌شود.

وی افزود:ایجاد و توسعه شبکه آب خام نیز برای تأمین منابع آبی مورد نیاز انجام گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس