Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@13:06:53 GMT

محبت به اهل بیت از اصول اعتقادی اهل سنت است

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۷۸۸۹

محبت به اهل بیت از اصول اعتقادی اهل سنت است

امام جمعه شهرستان دهگلان گفت: محبت ودوستی اهل بیت عصمت وطهارت از اصول اعتقادی اهل سنت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از دهگلان، ماموستا عبدالسلام محمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهگلان اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم در مورد بهترین اعمال می‌فرماید "کسانی که به خدا ایمان آورده‌اند و کارهای شایسته کرده‌اند پاداششان در پیشگاه آفریدگارشان محفوظ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: از مصادیق احسن العمل و به عنوان عبادت مالی رفع حاجات و مشکلات مردم و مشارکت در کارهای خیر و احسان است.

وی افزود: در حدیثی از پیامبر اکرم نقل شده است که هرکس مشکلی از مشکلات برادر مومن خود بگشاید و سبب خوشحالی برادر خود شود خداوند متعال در روز قیامت مشکلی از مشکلاتش را برآورده می‌کند.

امام جمعه شهرستان دهگلان عنوان کرد: از دیگر مصادیق احسن العمل و کارهای نیکو و بعنوان عبادت بدنی روزه ماه مبارک رمضان است که خداوند متعال در حدیث قدسی می‌فرماید" روزه برای خداوند است وخداوند جزای کسانیکه روزه را انجام میدهند بی‌شک عطا می‌فرماید.

وی گفت: خواندن نماز نافله شب تهجد از مصادیق احسن العمل بوده و نماز شب سکوی پرتاب خاصان خداوند ومعراج مومن است که در دل شب که اکثر مردم در حال خواب و استراحتند قائم اللیل با خشوع وفروتنی به عبادت و بندگی مشغول است.

ماموستا محمدی در بخش دیگری از خطبه‌ها به موضوع فضیلت لیالی پر خیر و برکت قدر اشاره کرد و بیان داشت: لیالی قدر مبارک قدر به خاطر سه امر مهم بسیار مورد توجه صلحا وخاصان الهی بوده‌اند.

امام جمعه دهگلان افزود: عبادت در این شب به اندازه هزار ماه ثواب دارد و این فرصتیست نفیس و با ارزش، نزول ملائکه و روح مقدس که تقدیرات یکسال انسان را رقم می‌زنند. 

وی اضافه کرد: همچنین سلام و تحیت الهی برای مؤمنان تا وقت صبحگاهی که بهتر است ۱۰ شب اخیر این ماه و برای درک شب قدر شب زنده داری همراه با دعا واستغفار باشد وبی شک شب قدر در  یکی از شب‌های ثلث اخیر رمضان مخفی است.

وی ضمن تسلیت شهادت امام علی علیه السلام در مورد فضایل اهل بیت نبی مکرم اسلام گفت: خداوند متعال در قرآن کریم در جهت تکریم واحترام به اهل بیت نبوت می‌فرماید" بگو: در برابر آن همه نعمت که در پرتو دعوت اسلام به شما خواهد رسید از شما پاداش و مزدی جز عشق و علاقه‌ ونزدیکی و محبت با اهل بیت پیامبر اکرم علیه الصلاه والسلام نمی‌خواهم".

امام جمعه دهگلان خاطرنشان کرد: شخصیت بارز امام علی به عنوان معیار بین ایمان و نفاق بسیار حائز اهمیت است همچنانکه پیامبر اکرم علیه الصلاه والسلام در نعت وبزرگواری ایشان فرمودند" ای علی کسی تورا دوست نمی‌دارد مگر مومن است وکسی بغض و کینه تورا ندارد مگر منافق است".

وی تصریح کرد: محبت و دوستی اهل بیت عصمت و طهارت از اصول اعتقادی اهل سنت است و محبت و دوستی خاندان رسول خدا از طرف خداوند واجب شده و این فریضه‌ای است که در قرآن نازل فرموده است، همین افتخار بزرگ برای شما بس که هرکس برشما صلوات نفرستد نمازش باطل است.

وی خاطرنشان کرد: بزرگان اهل سنت وائمه فقه وحدیث  محب اهل بیت پیامبر بوده اند وقلبا واعتقادا و عملا همگی علوی بوده و نسبت به خاندان عصمت وطهارت ارادت خاص داشته‌اند.

ماموستا محمدی در بخش آخر خطبه‌ها به مقدار فطریه امسال در فقه امام شافعی اشاره و گفت: مبلغ زکات فطریه برای هر نفر طبق فتوای شورای عالی افتاء استان کردستان ۷۵ هزار ریال و مقدار فدیه یک ماه  رمضان برای کسانی که توان روزه گرفتن را ندارند ۶۵ هزار ریال معین شده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: اهل سنت قرآن کریم عصمت اهل بیت خداوند متعال امام جمعه اهل سنت اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۷۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداوند همه را مکلف کرده که به معلمان احترام بگذارند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: خداوند همه را مکلف کرده که به معلمان احترام بگذارند و معلمی شغلی مقدس است و در قیامت مقام معلمان را خواهیم دید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام سید مهدی قریشی امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان ارومیه اظهار کرد: باید ارزش و جایگاه شغل معلمی و بحث تعلیم و تعلم در افکار عمومی تبیین و ارتقا یابد.

وی افزود: معلم و تعلیم در اسلام از جایگاه بسیار والایی برخوردار است و اولین آیات در خصوص تعلیم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: معجزه پیامبر (ص) نیز علم و کتاب قرآن است.

قریشی ادامه داد: افتخار پیامبر و امامان ما این بود که معلم بشریت هستند.

وی تصریح کرد: خداوند همه را مکلف کرده که به معلمان احترام بگذارند و معلمی شغلی مقدس است و در قیامت مقام معلمان را خواهیم دید.

قریشی عنوان کرد: دولت و تمامی نهادها باید به کمک آموزش و پرورش بیایند و مساله نیروی انسانی باید در این مجموعه حل و معلمان نیز از نظر مادی و معنوی باید تقویت شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: معلمان نباید تنها به علم‌آموزی اقدام کنند بلکه دانش آموزان با هویت ایرانی و اسلامی تربیت کنند.

قریشی افزود: غزه به یک مساله بین‌المللی تبدیل شده و نباید بگذاریم به فراموشی سپرده شود.

وی گفت: آمریکا از این وحشی‌گری و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه حمایت می‌کند و حتی در برابر دانشجویان و اساتید معترض خودشان با خشونت کامل عمل می‌کنند.

قریشی اظهار کرد: چهره واقعی آمریکا امروز پس از اعتراضات اخیر بر جهانیان آشکار شد.

وی تصریح کرد: به مدد الهی پیروزی نظام اسلامی و نابودی اسرائیل را شاهد خواهیم بود.

کد خبر 750342

دیگر خبرها

  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • حج، رزمایش قدرت اسلام در مقابل کفر جهانی است
  • مطابق با سیره امام صادق(ع) نهی از منکر باید همراه با محبت باشد
  • حفظ جایگاه اجتماعی حق شایسته معلم است
  • غیرمسلمانان به کشتار مردم غزه اعتراض کرده اند ولی خبری از اعتراض در بلاد اسلامی نیست
  • صدا و سیما مؤثرترین نقش را در ایجاد تمدن اسلامی دارد
  • زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند | باید با عاملان عادی انگاری مجالس گناه قاطعانه برخورد شود
  • اولین معلم آدم ابوالبشر خداوند متعال بود که او را بیان، نطق و علم داد
  • خداوند همه را مکلف کرده که به معلمان احترام بگذارند