Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا،حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز جمعه در گفت وگو با دکتر سعید نمکی، گفت: مردم فهیم ایران از همان ابتدای شیوع بیماری کرونا با همکاری و همراهی مجدانه و رعایت پروتکل های بهداشتی، مسوولان وکادر درمانی را در مدیریت بیماری یاری رساندند و همکاری آنان در برگزاری مراسم احیا، نقطه عطف این همکاری ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با بیان اینکه این میزان همکاری مردم مومن ومتدین و رعایت پروتکل های بهداشتی، مسوولان بهداشتی کشور را در مراحل بعدی کنترل و مهار بیماری امیدوارتر کرد،اظهارداشت: مردم عزیز و متدین ایران در کنار اعمال مذهبی خود، رعایت دستورالعملها را یک عمل ضروری دانسته و می بایست در کنار همکاری ارزشمند آنان ، از اقدامات متولیان و برگزارکنندگان مراسم احیا و دقت و حساسیت آنان در رعایت پروتکل های بهداشتی که نگرانی ها در خصوص عدم کنترل شیوع بیماری را تا حد زیادی از بین برد، قدردانی و سپاسکزاری کرد.

روحانی با تاکید بر اینکه " باید از روحانیت معظم و متولیان اماکن مذهبی تقدیر و سپاسگزاری کنیم"، گفت: این رفتار هوشمندانه، دقیق و مسوولانه مردم، منولیان امر را امیدوار می کند که بتوانند ان شاء الله با سفید شدن شهرهای زیارتی با حفظ شرایط و پروتکل های بهداشتی، سریع تر در بازگشایی بقاع متبرکه و حرم های شریف اقدام کنند .

رئیس جمهور به بروز چندگانگی در برخی کشورهای توسعه یافته برای تداوم محدودیت ها و یا بازفعالیت امور جاری این کشورها اشاره کرد و گفت: جای بسی افتخار و مباهات است که ایران در اثر وحدت نظر میان مسولان و همرامی مردم نه تنها توانسته با حفظ پروتکلها در باز فعالیت کسب وکارها و مشاغل مختلف اقدام کند که حتی توانسته با رعایت شرایط خاص مراکز مذهبی خود را در این شبهای گرانقدر فعال کرده و ضمنا تداوم روند کاهشی بیماری را نیز حفظ کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این گفت و گو با ارائه گزارشی از وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی هنگام برگزاری مراسم شب های احیاء در سراسر کشور و به خصوص تهران، گفت که مردم و متولیان مساجد، هیات ها و حسینه ها، با دقت بسیار بالا و حساسیت در خور تقدیر این مراسم را برگزار کردند.

نمکی همچنین در این گزارش به تداوم روند کاهشی شیوع بیماری کرونا در کشور اشاره کرد و اظهارداشت: در مسیر گذر از مدیریت شیوع به کنترل شیوع بیماری هستیم و امیدواریم با تداوم رعایت دقیق دستورالعل ها و پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی، به زودی به مرحله مهار ویروس برسیم.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کرونا شبهای قدر مراسم احیا رعایت پروتکل های بهداشتی شیوع بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۸۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران در جریان دویست و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به آغاز به کار هیئت امنای محلات اظهار کرد: در کنار هیئت امنا، معتمدین محلی همکاری لازم را خواهند داشت تا یک ظرفیت جدیدی برای خدمت به مردم شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: مدیریت جدید مبنای خود را مشارکت مردم قرار داده است تا در سطح عمومی و نخبگان این مشارکت ایجاد شود.امروز شاهدیم که جمع هیئت امنا فعالیت خود را آغاز تا بار دیگر مردم‌سالاری دینی شکل بگیرد.

زاکانی در ادامه سخنانش به نامگذاری سال 1403 از سوی رهبر انقلاب اشاره کرده و ادامه داد: توجه شورای ششم و مدیریت برگرفته از آن استفاده از ظرفیت‌های مختلف با مشارکت مردم است و با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری مبنای حرکت ما بر همین مسئله خواهد بود.

وی ادامه داد‌: یکی از موضوعاتی که در این دوره از مدیریت شهری به صورت ویژه به آن توجه شده است استفاده از نظرات مردم در اجرای طرح‌های شهری است که بر همین اساس طرح "من شهردارم" در این دوره شکل گرفت که برای نخستین بار در سال 1401، 2080 طرح به معرض نمایش گذاشته شد که 350 هزار نفر از شهروندان برای انتخاب این طرح‌ها مشارکت کردند که در نهایت 1462 طرح توسط شهروندان در سطح مناطق انتخاب و اعتبار حدود 4 هزار میلیاردی برای این طرح‌ها در نظر گرفته شد.

شهردار تهران افزود: در سال 1402 مشارکت شهروندان از 350 هزار نفر به یک میلیون و 352 هزار نفر رسید و بالغ بر 3 هزار و 300 طرح در معرض انتخاب مردم قرار گرفت و 8 هزار میلیارد تومان نیز برای این طرح‌ها در نظر گرفته شد.

زاکانی تصریح کرد: امروز شاهد طرح جدیدی در سطح شهر تهران هستیم و ان‌شاءالله این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد و همکاری هیئت امنای محلات را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه 347 سرای محله در شهر تهران داریم که این مجموعه‌ها تبدیل به قرارگاه‌های محلی خواهند شد و ذیل هیئت امنای محلات مدیریت محله و 11 خانه جهادی شکل خواهند گرفت، افزود: تهران در بعد بهداشتی فقیرترین شهر در بین شهرهای کشور است، ان‌شاءالله خانه‌های سلامت و تندرستی نیز ذیل هیئت امنای محلات شکل خواهند گرفت و در ادامه نیز ما شاهد تشکیل کانون‌های جهادی سلامت خواهیم بود.

شهردار تهران در پایان با اشاره مجدد به آغاز به کار هیئت امنای محلات تصریح کرد: ان‌شاءالله از این ظرفیت بزرگ استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار