Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی کرمانشاه از توزیع بیش از ۷۵۰۰ سبد معیشتی در قالب رزمایش "کمک مومنانه" میان نیازمندان کرمانشاهی خبر داد. ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، دفتر آستان قدس رضوی در کرمانشاه در راستای لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری، «کمک مومنانه» را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این روزها در این شرایط سخت عده‌ای از مردم با سختی زیاد معیشت خود را سپری می‌کنند و به لحاظ اقتصادی در تنگنا هستند به همین سبب رزمایش همدلی، مواسات و کمک مومنانه در کشور فرصتی برای کمک به نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه فراهم کرده تا در این روزهای سخت هم در کنار آنها باشیم.

همچنین مقام معظم رهبری در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت نیمه شعبانِ امسال و با اشاره به مشکلاتی که به خاطر کرونا برای برخی مردم پیش آمده، فرمودند: «ماه رمضان، ماه انفاق و ایثار و کمک به مستمندان است؛ چه خوب است که یک رزمایش گسترده‌ای در کشور به وجود بیاید برای مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا که این اگر اتّفاق بیفتد، خاطره‌ خوشی را از امسال، در ذهن‌ها خواهد گذاشت.»

 در بیان رهبر انقلاب اسلامی، مواسات یعنی «همراهی کردن و کمک کردن به برادر مؤمن در همه‌ی امور. انسان وظیفه بداند؛ کمک فکری، کمک مالی، کمک جسمانی، کمک آبروئی» و «یعنی هیچ خانواده‌ای از خانواده‌های مسلمان و هم‌میهن و محروم را با دردها و محرومیت‌ها و مشکلات خود تنها نگذاشتن؛ به سراغ آنها رفتن و دست کمک رسانی به سوی آنها دراز کردن».

 از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور اقدامات خوبی تاکنون در راستای امدادرسانی به نیازمندان در مجموعه آستان قدس رضوی انجام شده اما پس از فرمایش رهبری معظم، روند جهشی در  این خدمت‌رسانی‌ها انجام شده است.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی، سید محمدجعفر امامیان با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی خود را در قبال این فرمایش رهبر معظم انقلاب مسئول می‌داند، لذا باید در روند خدمت‌رسانی‌ و رسیدگی‌ به محرومان و نیازمندان جهش ایجاد کنیم گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور آستان قدس به سهم خود ورود فعالی داشته است.

وی با بیان اینکه خادمیاران رضوی کرمانشاه در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری امروز 7500 بسته حمایتی در قالب پویش سفره مهربانی به عشق امام رضا(ع) توزیع شد  عنوان کرد: خادمیاران رضوی در جهت لبیک و تحقق تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری با هدف به صحنه آوردن کمک‌های مردمی برای حمایت از اقشارکم بضاعت و مشاغل آسیب‌دیده از اثرات ناشی از شیوع بیماری کرونا اقدام به راه‌اندازی پویش مردمی سفره مهربانی به عشق امام رضا(ع) نمودند.

امامیان با اشاره به اینکه ارزش هر بسته 200 هزار تومان است  افزود: این طرح توسط خادمیاران رضوی و با مشارکت خیرین و کمیته امداد امام خمینی(ره) تهیه و همزمان با شهادت امیرالمونین (ع) بین محرومین و آسیب‌دیدگان از ویروس کرونا توزیع شد.

وی با بیان اینکه از تمامی اقشار مردمی جامعه برای مشارکت در این رزمایش دعوت می‌کنیم بیان کرد: از تمامی گروه‌های مردم نهاد از جمله خیران، نیکوکاران، خادمیاران و مسئولان جهت همکاری و مشارکت در این طرح حمایتی و مومنانه دعوت می‌کنیم.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان کرمانشاه افزود: مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خیرخواهانه و مومنانه خود را به شماره حساب 6104337666844061 به نام دفتر آستان قدس رضوی استان کرمانشاه واریز کنند.

وی با بیان اینکه از همان ماه اول شیوع بیماری در استان با توجه به تعطیل شدن برخی مشاغل و کسب و کارها، دفترنمایندگی آستان قدس رضوی و شبکه خادمیاری تهیه بسته‌های معیشتی را در دستور کار خود قرار داد گفت: در شب تحویل سال دو هزار بسته معیشتی به همت خادمیاران تهیه و بین محرومین و آسیب‌دیدگان توزیع شد.

مدیر دفترنمایندگی آستان قدس رضوی گفت: با مطالبه مقام معظم رهبری و انجام رزمایش مواسات و همدلی در سراسر کشور با تدابیر آیت‌الله علما در قرارگاه مواسات و همدلی استان، خادمیاران مجدد مشغول فعالیت شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما با اشاره به اینکه این رزمایش به همت خادمیاران رضوی دفترنمایندگی آستان قدس رضوی و مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار کرد: همانطور که در آیات قرآن اشاره شده است یکی از موضوعاتی که خداوند بر آن تأکید دارد انفاق در راه او است.

وی افزود: مواسات و انفاق مردم ایران در مقابله با ویروس کرونا در دنیا بی‌نظیر و این موج همدلی که بین هموطنان به وجود آمده عوارض اقتصادی شیوع ویروس کرونا را به حداقل رسانده است.

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: با این همدلی‌ها برکات بر کشور ما نازل می‌شود و شاهدیم با تحریم‌های ظالمانه‌ای که بر کشور ما حاکم است توانستیم در مقابله با این ویروس جلوتر از کشورهای غربی بدرخشیم.

کمک مومنانه نمونه‌ای بارز از ‌روحیه جهادی و همبستگی ملت ایران برای یکدیگر استمرحله دوم رزمایش «کمک مومنانه» سپاه 27 اردیبهشت‌ماه در کردستان اجرا می‌شودفرمانده سپاه ‌خراسان جنوبی‌: رزمایش کمک مومنانه دنیا را حیرت زده کرد / اربعین دیگری در ایران رقم خورد

 از تولید روزانه 14 هزار ماسک بهداشتی تا کمک به مدافعان سلامت

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان کرمانشاه گفت: با توجه به لزوم کاهش شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس خطرناک خادمیاران آستان قدس رضوی استان کرمانشاه نیز پا میدان عمل گذاشته‌اند تا نقش خود را در تحقق این مهم به نحو احسن ایفا کنند.

وی افزود: راه‌اندازی خط تولید ماسک به همت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی کرمانشاه یکی از این فعالیت‌ها است و خادمیاران پس از تولید ماسک به توزیع رایگان ماسک‌ها و دیگر مایحتاج بهداشتی نیازمندان و کادر درمانی بیمارستان‌ها می‌پردازند.

امامیان با اشاره به اینکه روزانه تعدادی از خادمیاران در دو شیفت صبح و عصر در کارگاه تولید ماسک با ظرفیت تولید روزانه 1400 ماسک در حال فعالیت هستند  عنوان کرد: ماسک‌ها پس از تولید در اختیار دانشکده علوم پزشکی قرار می‌گیرد تا در مراکز بهداشتی و درمانی و همچنین در بین اقشار آسیب پذیر جامعه توزیع شود.

وی اظهار کرد: خادمیاران رضوی برای اجرای برنامه‌های معنوی، اهدای تبرکات، زیارت مجازی و ارتباط مستقیم با حرم مطهر و مضجع منور حضرت رضا(ع) بر بالین بیماران کرونایی حضور می‌یابند.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان کرمانشاه با اشاره به خدمت‌رسانی خادمیاران رضوی کرمانشاه در مقابله با ویروس منحوس کرونا گفت: انجام عملیات گندزدایی، تهیه اقلام بهداشتی و آگاه‌سازی عمومی محلات از روزهای اولیه شروع این اپیدمی توسط خادمیاران رضوی انجام شد.

 وی بیان کرد: خادمیاران رضوی از روزهای نخست شیوع بیماری در مناطق هشت گانه و اکثر شهرستان‌ها جهت گندزدایی و ضدعفونی کردن مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و معابر پر تردد و همچنین اطلاع‌رسانی واعلام هشدار جهت آگاه‌سازی عمومی محلات خود دست بکار شدند که همچنان ادامه دارد.

امامیان با اشاره به تهیه اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده و توزیع بین محرومین استان عنوان کرد: خادمیاران جهت دوخت ماسک و لباس ایزوله، افراد جهت همکاری با کارگاه‌های مردمی معرفی و مشغول به خدمت‌رسانی شدند.

انتهای پیام/833/ ع

R41380/P1494/S6,68/CT7 واژه های کاربردی مرتبط آستان قدس رضوی ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آستان قدس رضوی ویروس کرونا آستان قدس رضوی ویروس کرونا مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی آستان قدس رضوی استان کرمانشاه شیوع ویروس کرونا مقام معظم رهبری خادمیاران رضوی رضوی کرمانشاه کمک مومنانه خدمت رسانی توزیع شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۸۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امتداد «زیارت» با تدارک ۳۸۰ برنامه / «با شما سربلندیم»؛ شعار محوری دهه کرامت ۱۴۰۳

دکتر عبدالحمید طالبی رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در  نشست خبری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) که دوشنبه ۱۸اردیبهشت در تهران برگزار شد، اظهار کرد: با کمک اعتاب مقدسه حضرت معصومه (س)، احمد بن موسی (ع)، حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و مسجد مقدس جمکران، شورای هماهنگی تبلیغات و وزارت ارشاد برنامه‌های هماهنگی را در سراسر کشور در دهه مبارکه کرامت برگزار خواهیم کرد.

طالبی با بیان اینکه دهه کرامت از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت آغاز می‌شود، ابراز کرد: آستان قدس رضوی بیش از ۳۸۰ برنامه را در بخش‌های مختلف برای مجاوران و زائران و مخاطبان در سراسر کشور و مشهد مقدس برنامه ریزی کرده و بارزترین و مشخص‌ترین فعالیت در حوزه علمی، کنگره جهانی حضرت رضا (ع) است.

 حضور کاروان های زیرسایه خورشید در جای جای کشور
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی اضافه کرد: بعد از آن یک حرکت مردمی ۱۷ ساله تحت عنوان "کاروان‌های زیر سایه خورشید" برگزار می‌شود که از ۳۱ استان ۶۳ هیئت در بیش از ۲۳۰۰ نقطه شهری خادمان با پرچم مقدس حضرت رضا (ع) از مشهد حرکت می‌کنند و با یک پیوست فرهنگی یک زیارت از دور را برای عاشقانی که در این ایام توفیق حضور در مشهد را ندارند اجرا می‌کنند. در ۱۲ کشور هم هیئت‌هایی به این منظور اعزام می‌شوند.

 اهدای ۲۰ هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های سراسر کشور
طالبی، اختتامیه برنامه گنجینه مهر در قالب امتداد اجتماعی زیارت، رونمایی از تازه‌های نشر رضوی، اهدای ۲۰ هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های سراسر کشور و بازآفرینی موزه قرآن کریم در حرم مطهر بعد از ۴۰ سال را از دیگر برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهه کرامت عنوان کرد و گفت: همچنین خدمات مختلف علمی، فرهنگی و تبلیغی توسط کانون‌های خدمت در سراسر کشور انجام می‌شود که بارزترین آن تجهیز و تحویل ۵۵۰ چاهک آبرسانی در استان سیستان و بلوچستان است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد آستان قدس رضوی با برنامه‌های متنوعی که در دهه کرامت در سراسر کشور اجرا می‌کند یک شادی مؤمنانه‌ای را با پیوست فرهنگی و علمی تقدیم عاشقان اهل بیت (ع) و حضرت رضا (ع) بنماید.  
 گفتنی است؛ حجت الاسلام والمسلمین سید رضا عاملی در نشست خبری «پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه‌السلام» که دیروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در کتابخانه و موزه ملی ملک تهران برگزار شد گفت: کنگره جهانی حضرت رضا (ع) روزهای ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت‌ماه در تالار قدس حرم مطهر امام رضا (ع) با پیام تصویری حضرت آیت الله خامنه‌ای و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس جمهور و حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی و پیام آیات عظام مکارم شیرازی، سبحانی و جوادی آملی برگزار می‌شود.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • ناذران از راه دور و نزدیک در تأمین نیازهای حرم مطهر رضوی شریک‌اند
  • امتداد «زیارت» با تدارک ۳۸۰ برنامه / «با شما سربلندیم»؛ شعار محوری دهه کرامت ۱۴۰۳
  • نخستین رزمایش کمک مومنانه در بجنورد
  • توزیع ۵۵ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان خراسان شمالی
  • اعزام ۸۰ نفر از خادمیاران و جوانان بهادران به مشهد مقدس
  • جشن مومنانه‌ همراه با پیوست علمی و فرهنگی در دهه کرامت
  • از باز کردن پیام‌هایی با محتوای بسته معیشتی و سبد کالا بپرهیزید
  • توزیع ۶ میلیارد تومان زکات فطریه میان نیازمندان استان ایلام
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • صعود خادمیاران رضوی ریگان به قله کوه شاه