Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گزارش وزیر بهداشت از رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم در مراسم احیا را افتخاری برای کشور دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور روز جمعه در گفت‌وگو با سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: مردم فهیم ایران از همان ابتدای شیوع بیماری کرونا با همکاری و همراهی مجدانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مسوولان وکادر درمانی را در مدیریت بیماری یاری رساندند و همکاری آنان در برگزاری مراسم احیا، نقطه عطف این همکاری‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس جمهور با بیان اینکه این میزان همکاری مردم مومن ومتدین و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مسوولان بهداشتی کشور را در مراحل بعدی کنترل و مهار بیماری امیدوارتر کرد، اظهارداشت: مردم عزیز و متدین ایران در کنار اعمال مذهبی خود، رعایت دستورالعمل‌ها را یک عمل ضروری دانسته و می‌بایست در کنار همکاری ارزشمند آنان، از اقدامات متولیان و برگزارکنندگان مراسم احیا و دقت و حساسیت آنان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی که نگرانی‌ها در خصوص عدم کنترل شیوع بیماری را تا حد زیادی از بین برد، قدردانی و سپاسکزاری کرد.

روحانی با تاکید بر اینکه " باید از روحانیت معظم و متولیان اماکن مذهبی تقدیر و سپاسگزاری کنیم"، گفت: این رفتار هوشمندانه، دقیق و مسوولانه مردم، منولیان امر را امیدوار می‌کند که بتوانند ان شاء الله با سفید شدن شهر‌های زیارتی با حفظ شرایط و پروتکل‌های بهداشتی، سریع‌تر در بازگشایی بقاع متبرکه و حرم‌های شریف اقدام کنند.

رئیس جمهور به بروز چندگانگی در برخی کشور‌های توسعه یافته برای تداوم محدودیت‌ها و یا بازفعالیت امور جاری این کشور‌ها اشاره کرد و گفت: جای بسی افتخار و مباهات است که ایران در اثر وحدت نظر میان مسولان و همرامی مردم نه تنها توانسته با حفظ پروتکل‌ها در باز فعالیت کسب وکار‌ها و مشاغل مختلف اقدام کند که حتی توانسته با رعایت شرایط خاص مراکز مذهبی خود را در این شب‌های گرانقدر فعال کرده و ضمنا تداوم روند کاهشی بیماری را نیز حفظ کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این گفت‌وگو با ارائه گزارشی از وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی هنگام برگزاری مراسم شب‌های احیاء در سراسر کشور و به خصوص تهران، گفت که مردم و متولیان مساجد، هیات‌ها و حسینه ها، با دقت بسیار بالا و حساسیت در خور تقدیر این مراسم را برگزار کردند.

نمکی همچنین در این گزارش به تداوم روند کاهشی شیوع بیماری کرونا در کشور اشاره کرد و اظهار کرد: در مسیر گذر از مدیریت شیوع به کنترل شیوع بیماری هستیم و امیدواریم با تداوم رعایت دقیق دستورالعل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی، به زودی به مرحله مهار ویروس برسیم.

انتهای پیام/ا
 

منبع: دانا

کلیدواژه: رعایت پروتکل های بهداشتی شیوع بیماری مراسم احیا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۸۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد

اکبر قایمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: آبگیری تالاب گرده‌قیت از مدتی قبل و با استفاده از آب رودخانه «گدار» شروع شده و هم اکنون با ورود ۲ میلیون مترمکعب آب، بیش از ۵۰ درصد از این مساحت این تالاب احیا شده است.

وی اضافه کرد: احیای این تالاب در این فصل که پرندگان مشغول لانه‌سازی و جوجه‌آوری هستند، از اهمیت ویژه‌ای برای میزبان از پرندگان مهاجر و بومی برخوردار است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: آبگیری این تالاب تا اوسط خرداد‌ماه که رودخانه «گادر» در این منطقه جریان داشته باشد، ادامه دارد و پیش بینی می‌شود بیش از ۲ میلیون مترمکعب دیگر آب وارد تالاب شود.

وی از همراهی و همکاری جوامع محلی پیرامون این تالاب به ویژه کشاورزان و باغداران در احیای این تالاب قدردانی کرد و افزود: تالاب‌ها نقش مهمی در حفاظت از منابع آب، خاک و هوا دارند و برای حفاظت از آنها با همه عوامل همکاری لازم را داشته باشند.

تالاب گرده‌قیت و میمند یکی از تالاب‌های جنوب دریاچه ارومیه است که با وسعتی حدود ۶۰۰ هکتار در ۷ کیلومتری شمال نقده از جاده ارومیه -مهاباد قرار دارد از ۲۵ سال قبل خشک شده بود، این تالاب از سوی سازمان محیط زیست به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • 35 واحد راکد و غیر فعال گلستان در سال گذشته احیا شد
  • ضرورت هم‌افزایی تمام ارگان‌ها برای رفع مشکلات کشتارگاه اراک
  • جمع آوری ۱۰ هزار تن اقلام بهداشتی و درمانی برای مردم غزه
  • جشنواره امام رضا(ع) مسیر پر افتخاری را طی کرده است/ رویدادهای موثر و جریان ساز نقش مهمی در اعتلای مفاهیم انسانی و عدالت خواهانه اهل بیت(ع) دارند
  • الزام رعایت ملاحظات ایمنی و اچ‌اس‌ئی هنگام تعمیرات نیروگاه ها
  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت فولاد کشور آشنا شوید
  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد